Egyelőre márkajelzés nélküli a tesztpéldány. SACHS RS Ebike motor #blog #eBike

Sachs – új motorgyártó az eBike piacon

Az elektromos kerékpárok világát megreformálandó, nemrég egy új és ígéretes motorgyártó cég bukkant fel. A gyártó a könnyű szervizelhetőséget, a robusztus kialakítást és a minőségi csapágyazást szem előtt tartva fejlesztette ki a 2019 júniusában sorozatgyártásba kerülő új, elektromos biciklikhez tervezett motorblokkját. A SACHS RS névre keresztelt eBike középmotor fejlesztése és gyártása mögött, a négy ismert cég (ZF, MAGURA, BFO és BMZ) által alapított Sachs Micro Mobility startup áll.

SACHS RS eBike motor

A motor 700 Watt maximális teljesítményt, valamint 110 Newton-méter nyomatékot képes leadni, s mindezt az intelligens hűtési rendszerének köszönheti. A SACHS RS eBike motor esetében “bemelegedett” állapotban is elenyésző a teljesítményveszteség (Derating). Összehasonlításképpen: a piacon lévő legelterjedtebb Bosch Performacne Line CX motor 75 Nm, a Shimano ESteps 8000 70 Nm maximális nyomaték leadására képes, a Brose rendszer legerősebb darabja pedig 90 Nm nyomatékot tud leadni.

A BMZ által gyártott metál házas akkumulátor kapacítása 625 Wh. SACHS RS Ebike motor összefoglaló

A BMZ által gyártott fémházas akkumulátor kapacítása 625 Wh.

Alacsony fordulaton is nagy nyomaték

A gyártó szerint kevés eBike-os pörget magas fordulaton, ezért fontosnak tartják azt, hogy a motor már az alacsony 40-60 percenkénti pedálfordulatnál is képes legyen magas nyomatékot leadni. Ez különösen jól jöhet kevésbé tapasztalt vagy kezdő eBike pilótáknál, valamint a városi “Stop and Go” jelenségnél is nagy használt vehetjük, emellett segítség lehet az eBike-os teherfutároknak is. A 48 Voltos rendszen működő motor súlya 3,5 kg és mint a legtöbb motor, 3 pontos felfogatással rendelkezik.

Csatlakozórengeteg az új motorblokkon. SACHS RS Ebike motor

Csatlakozórengeteg az új SACHS RS motorblokkon.

Jelenleg a legerősebb eBike motor

A hajtókart fogadó tengely ISIS szabványú, a hajtás 30 és 50 fog közötti kistányérok fogadására alkalmas. A hajtókarok közti távolság (Q-faktor) 178mm, amivel a gyártó a Shimano 177 és a Bosch 180 milliméteres távolságai közé tette. Minél nagyobb az utóbbi szám, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy a szűkebb kanyarokban leérjen a pedálunk, és ütést kapjon a hajtókar. A Bosch rendszereknél a gyártók közül többen átáltak már a 170mm hosszó hatjókarra, így kevesebb az esélye a felütésnek. A térdfájásra hajlamos kerékpárosoknál is alacsonyabb “Q-faktor” ajánlott.

A tesztkerékpáron a sebességérzékelő szenzor a láncvillán kapott helyet, amihez a klasszikus küllőmágnes csatlakozik. A SACHS RS Ebike motor rendszere

A tesztkerékpáron a sebességérzékelő szenzor a láncvillán kapott helyet, aminek a klasszikus küllőmágnes adja a jelet.

A SACHS RS teszteredményei

A gyártó nyitott rendszerben gondolkodik, így kijelző és vezérlőszerv tekintetében több gyártó termékével is kompatibilis lesz a SACHS RS. Az új motort előszőr május 3. és 5. között a Garda tó partján megrendezett FSA Bike fesztiválon lehetett kipróbálni, ahol a szakújságírók abban egyetértettek, hogy az az RS motor négy rásegítési fokozata közül a legmagasabb gyakorlatilag felrepíti a bringást és a bringát a hegyre. Arról is lehet olvasni, hogy egyenetlen pedálozásnál még hintázás tapasztalható, így szoftveresen hangolni kell még a Sachs-on.

Szintén a BMZ által gyártott és a Brose rendszereknél mág jól bevált vezérlőegység fogadására is alkalmas a Sachs RS.

Szintén a BMZ által gyártott és a Brose rendszereknél már jól bevált vezérlőegység fogadására is alkalmas a Sachs RS.

Kíváncsiak vagyunk, hogy ki lesz az első az eBike gyártók közül, aki az új SACHS motorral fogja szerelni kerékpárját.

Források és tesztek:

A Sachs RS hivatalos weblapja.
A német EMTB tesztje.
Első benyomások angolul az E-Mountainbike-tól.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük