webshop menü
SCOTT SPARK RC 900 WC N1NO LTD #blog

Új modell vagy csak egyedi fényezés?

Íme egy rövid videó a részletekről. A lentebbi fotó a Spark RC 900 WC N1NO HMX kerékpárról a Scott új főhadiszállásán készült Givisiez-ben.

Az új főhadiszállás előtt

Pár órája a bikeonscott és a scottmtbracing instagram oldalakra felkerültek fotók egy valószínűsíthetően új Scott Spark-ról. Az aktuális modellt 3 évvel ezelőtt, a riói olympián mutatták be. Nem jellemző a Scott-ra, hogy sűrűn cseréli a jól bevált kerékpárjait, jó példa erre, hogy a 2017-től kapható Scale sorozat korábban 2012-ben frissült.

A fotók képleírásaiból, és Yanick-nak a csapat szerelőjének egy interjúban adott válaszából, arra következtetünk, hogy hamarosan érkezik az új Spark. Lehetséges, hogy csak egy új színről, vagy limitált kiadásról van szó. Dangerholm inspirálja a dizájnereket? Esetleg a Scott mérnőkei a jelenleg futó, nagyon jó eltalát modellt szabták át úgy, hogy a 100mm-t egy 120mm-es rugóútra cserélték? Ha jól megnézzük és összehasonlítjuk az aktuális modellel, nem veszünk észre különbséget. Lehetésges, hogy egy-két apróságot változtatnak majd, az elmúlt 3 év versenytapasztalatait szem előtt tartva?
Az hétvégi Vallnord-ban megrendezésre kerülő XCO versenyen Nino Schurter és Kate Courtney már tesztelni fogják a bringát.

Ime pár fotó a 29topbike -tól

Update #1 (2019.07.06)

Időközben a scottmtbracing egy posztban megerősítette, hogy egyedi fényezésű Spark-okat készítettek a két versenyzőnek az andorrai futamra. A váz és kormány egyedi fényezésén túl a vázszett különlegessége az metál piros Sram Level Ultimate féktest, illetve az ezüst színű Sram XX1 hajtúmű.  A SCOTT SPARK RC 900 WC N1NO HMX szettek július végétől, limitált darabszámban elérhetőek lesznek a kereskedőknél. Íme a specifikáció:

Váz: HMX Carbon váz
Villa: RockShox SID Ultimate RLC3 Air 100mm rugóút
Hátsó rugóstag: RockShox NUDE RLC3 Trunnion
Első lánctányér: SRAM’s XX1 Eagle AXS
Hajtómű: SRAM XX1 Custom
Fékek: SRAM Level Ultimate Custom
Kormánycsapágy: Pro Drop
Kormány: Syncros Fraser iC
Lock kar: TwinLoc Remote Control Shifter Kit, Syncros
Váz súlya, hátsó rugóstaggal, M-es méretben: 1,849 g
Elérhető méretek: S, M, L, XL

Spark RC 900 WC N1NO vázszett

Update #2 (2019.08.26)

Úgy tűnik, hogy az idei év a limitált kiadásokról szól a Scott-nál. Alig telt el másfél hónap és ismét bemutattak egy vagány fényezést, ami egyelőre csak a Spark modellből érhető el. A Scott Sram MTB csapat szerelői, a kanadai XCO világbajnokságra állították össze Nino-nak és Kate-nek az új masinákat. A kanadai zászló színeit alapul véve, a Scott fényező részlege ismét gyönyörű munkát adott ki a kezei közül. A Mont-Sainte-Anne síparadicsomban megrendezésre kerülő versenyre Schurter továbbra sem a legkönyebb HMX-SL (1779 gramm) technológiával készített vázszettet választotta. A sima HMX kiadás a maga 1849 grammjával ugyan nagyságrendileg 70 grammal nehezebb mint a csúcsverzió, azonban merevségben nem marad el tőle. Emellett a modern XCO pályákhoz is jobban passzol az erősebb vázszett. Az egyre többet használt 38 fogas első lánctányér miatt, a váz hajtás oldali láncvilláját is át kellett tervezni, tehát ezen a vázszetten sorozatgyártásba került ez a műszaki megoldás is. N1N0 a DT új Spline 1200 kerékszettjét használja, ami párban 1480 grammot nyom.

SCOTT SPARK RC 900 WC N1NO LTD FRAMESET

SCOTT SPARK RC 900 WC N1NO LTD vázszett

Rock Shox Reverb

Érdekes, hogy a kanadai futamra, Yanick nem építette be Reverb dropper nyeregcsövet. Amióta a Rock Shox kiadta az új, AXS rendszer technológia megoldásait használó teleszkópos üléscsövet, azóta akár a verseny előtt pár percel is dönthetnek úgy a versenyzők, hogy dropper-rel szeretnének tekerni, hiszen egyszerűen a merev cső helyére installálható a Reverb, nincs szükség többé hidraulikus csövekre.

Itt pedig a komplett Spark specifikációja.

Kormány integrált stucnival: Syncros Fraser IC SL
Villa: RockShox SID WC
Fékek: Sram Level Ultimate with 160mm rotorokkal
Hajtókar: SRAM Eagle XX1 AXS
Gumik: Maxxis Aspen
Váltás: SRAM AXS Eagle XX1 elektromos – 10-50 fogas hátsó koszorúval
Első lánctányér: SRAM Quark 36t with integrált wattmérővel
Kerékszett: DT Swiss XRC 1200 Spline 30mm-es belső szélességgel
Ülécső: Syncross
Hátsó tag: RockShox Nude
Ülés: Syncros Tofino
Kulacs tartó: Syncros
Pedál: Ritchey WCS v6

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük