Wahoo KICKR 2018 görgő #blog #teszt #okosgörgő

Wahoo Kickr 2018 első benyomások

Mai írásunk szerzője ismét Bertók Jani, aki némi görgős múlttal örömmel vállalta, hogy tesztelje a virtuális tekerés élményét és egy ígéretesnek tűnő Wahoo Kickr összeállítást. Janié a szó.

Az előzmény: a tesztemet megelőzően 2 téli szezont töltöttem görgőn, a primer motivációm az volt, hogy ne maradjak le tavasszal a nálam erősebb sporttársaktól. Jobb szeretem beleásni magam a dolgokba, mielőtt elkezdem, így találtam rá a Zwift-re. Gyakorlatilag már ehhez a videojáték-sporthoz kerestem az első interaktív görgőmet, ami végül egy Tacx Smart Flow lett. Ezen tekertem le két télen összesen 3500 virtuális kilométert.

És a lehetőség: Magyarországon az APPSolute Sport az egyik viszonteladó a nem sokból, ők biztosították nekem a Kickr 2018-at, a Headwind-et és a Climb Simulatort. Örömmel álltam bele a feladatba, vállalva, hogy írok róla pár bekezdést és csatolok pár képet.

Wahoo KICKR görgő teszt

A Wahoo KICKR 2018-as változatát teszteltem.

Kicsomagolás

Külön dobozokban érkeztek az eszközök, bizony egy kombi autó csomagterét is kitöltötték. (Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megköszönjem feleségemnek a tanúsított toleranciát a 2-3 hetes időszakra, amíg nálam volt a görgő 😊) A már említett eszközökön kívül volt a csomagban egy brandelt szőnyeg, valamint egy töltő is a Climb szimulátorhoz (mivel az angol verziójú csatlakozó volt eredetileg mellékelve). Nem része a pakknak az ANT+ csatlakozó, ezt még pluszban be kell szerezni az élményhez.

Az első beállítások

Kicsomagolást követően a görgőn a „Flywheel”-t kell a megfelelő kerékpár-kerékmérethez állítani, illetve a két lábát kell kihajtani oldalirányba. A 11-es sor volt az eszközhöz csomagolva, s mivel az én bringám is 11-es sort használ, nem volt gond a felszerelésével. Különböző adapterekkel pedig a vázhoz lehet igazítani a tengelyt és a gyorszárat. A csomagból hiányoltam az első kerékhez a rögzítő teknőt, nem mindenki veszi meg a Climb Simulatort, tapasztalataim szerint fontos, hogy az első kerék fixen álljon.

A kerékmérethez való állítást a kék támasztólábbal történik.

A kerékmérethez való állítás a kék támasztólábbal történik.

Climb szimulátor, Grade szimulátor

A Climb Simulator beüzemelése ennél is egyszerűbb, csak a tengelyt kell átvezetni az eszközön. A Wahoo termékeinél megszokhattuk már a gyári, telefonos applikációkkal való tökéletes együttműködést. Ebben az esetben sincs másképp, a görgőnél itt is az app segítségével lehet kalibrálni a minél pontosabb mérés érdekében. Ezt praktikus ~két hetente megismételni. Az alkalmazáson keresztül továbbá a Headwindet is testre lehet szabni, de erről később. A Grade simulator esetében nem kell applikáció, van rajta egy zsinóros konzol. Ezt egyszerűen fel lehet rakni a kerékpárunk kormányára. Itt manuálisan, a gombokkal tudjuk állítani a kívánt magasságot, a középső gomb hosszú megnyomásával csatlakozik a programhoz.

Az első ride

https://www.strava.com/activities/2823835701

Első tekerésem a 2018-as KICKR görgőn.

Első tekerésem a 2018-as KICKR görgőn.

FTP teszttel kezdtem, kiválóan vizsgáztak az eszközök (itt a Climb Simulator nem kellett az irányított nehézségű, domborzattól független ERG módhoz).
A görgő nagyon pontos volt, a régin megszokott 3-4 másodperces késés szinte nullára csökkent, és így könnyű volt a tervezett edzést fegyelmezetten teljesíteni. Tökéletesíti a szélárnyék-effektust is: amint beálltam egy sporttárs mögé, tudtam csökkenteni a wattokat, amit a program azonnal érzékelt, így nem gurultam túl az előttem haladón. A másik, ami azonnal szembeötlő volt, a görgő hangja: gyakorlatilag csak a lánc súrlódása és némi hang a lendkerékből jött, így nem irritáltam az alsó szomszédokat sem, a tavalyi téllel ellentétben. A görgő papíron 2200 W teljesítményt tud, természetesen ennek a felét sem tudtam megközelíteni, a túlmelegedés intézménye ebben a szegmensben ismeretlen fogalom. Meg kell még jegyeznem, hogy az eszköz 21 (!) kg-ot nyom, így az összeállítás felsőtestre is edzett.

A Wahoo KICKR Headwind tesztelése

A Headwind nagyszerűen működött. Az app segítségével három mód választható a ventilátor erősségének beállításához.

1. a sebesség alapú vagy
2. a pulzus alapú ventilátor erősség, illetve
3. manuálisan is beállítható a ventilátor fordulatszáma.

Hasznos kiegészítő a KICKR HEADWIND

Hasznos kiegészítő a KICKR HEADWIND.

Tény, hogy a sebességalapú a legéletszerűbb, azonban szobai körülmények között nem praktikus. Emelkedőn fölfelé alig fúj, lefelé, amikor az ember alacsonyabb wattokon forgat, nyitott ablak mellett süvít a szél, és a megfázást is kockáztatja az ember ezzel a móddal. Így én pulzus alapján állítottam be a ventit, ami után nagyon szépen követte a pörgés szívem minden dobbanását 😊

Climb szimulátor – első benyomások

Hasonlóan hízelgőt a Climb szimulátorról azonban sajnos nem írhatok: az általam preferált platformon (Zwift) az emelkedők többsége 5% alatt van, ezt a szintemelkedést természetesen szimulálja az eszköz, de gyakorlatilag alig észrevehető tekerés közben. Ha a többi kütyü nem lenne annyira halk, akkor észre sem vettem volna, hogy felkapja vagy leengedi a bringám elejét (némi hanghatással jár a mozgása). Nagyobb partokon, hegyeken érezhetően más volt a testpozícióm, de érdemben az élményt nem javította, praktikummal, nagyobb hatékonysággal nem járt, így az 550 eurós vételár nem lehet racionális döntés.

Összességében

A setupot a rendelkezésemre álló két hétben kipróbáltam kétféle FTP teszten, 2 órás sík group ride-on, nagy emelkedőn és virtuális versenyen is.
Nem árulok el nagy titkot, soha ilyen minőségű és pontosságú technológiával nem volt még dolgom, a direct drive (vagyis a kerékpár kerekei nélküli görgőzés) egy másik szintje ennek a sportnak, amihez ha párosul egy jó hűtés is, akkor nem lesznek olyan hosszúak a téli esték. A KICKR 2018 kistestvére, a KICKR Core barátságosabb a pénztárcának és valójában nem tud kevesebbet, a Grade Simulator nélkül is vonzó alternatívája lehet a kinti, vacogó tekeréseknek.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük