#blog #hegyi kerékpározás #kerékpáros computer

Gravel túra a Bakonyban (képgaléria)

Egy rövid összefoglaló a hétvégi közösségi tekerésről. Az elmúlt időszakban sajnos csak hétvégém van lehetőségem az OPEN-re pattani és kihasználva a november végi szokatlanul száraz és enyhe időjárást megkérdeztem a srácokat, hogy nincs-e kedvük tekerni egy nagyot a Bakonyban.

 

Mondanám, hogy meglepődtem de mivel a hazai bikepacking és gravel szakma krémjéről beszélünk szinte mindenki azonnal igen mondott (Benkő Dávid, Gangel Marcell, Szamos Márton, Szabó Bence). Táv 2x80km volt tervben egy része aszfalton egy része pedig backroadon… Dávid Székesfehérváron várt minket egy kupica pálinkával ami jól jött  csípős reggelen.

 

Indulhat a túra

Indulás előtt még betértünk a pékségben ahol egy süti és kávé fogyasztása után célba vettük Fenyőfőn foglalt szállásunkat. Az útvonalunk a következő linken tekinthető meg. Érdemes megemlíteni, hogy Bodajk és Csőszpuszta közötti rész elég nehezen volt járható mert egy felázott mezőgazdasági úton haladtunk. Aki kihagyná ezt a 20km-es szakaszt annak ajánlott Bodajk-Bakonycserje-Csőszpuszta aszfaltos útját választani. A kezdeti sáros etap után már csak jó minőségű gravel erdészeti úton kanyarogtunk egészen Zircig. Egy gyors vacsora elfogyasztása után mivel az idő is sürgetett úgy döntöttünk, hogy rövidítünk és Fenyőfőt, Porváig aszfalton majd a Csárda tető melletti avarral borított rövid (6-7km) úton keresztül vesszük be.

Megérkeztünk Fenyőfőre

A szállásadónk Eszter és férje már vártak bennünket akik a Derű Vendégház tulajdonosai. E-mailben megbeszéltük a részleteket és 2 külön (2 és 3 ágyas) szobát kaptunk. Fejenként a szállás 6.000,- forintba került  plusz a reggel amit lehetett igényelni és mi egy hatalmas adag szalonnás, kolbászos rántottát kértünk és kaptunk is.

Reggelre négyen maradtunk

Másnap reggel sajnos Dávid nem tudta velünk folytatni az utat betegség miatt így 4-en vágtunk  neki a Kőrishegynek de nem a megszokott aszfalton hanem valami vaddisznók által kijárt ösvényen.
Ahogy a tegnapi nap után itt is a sáros rész után kaptuk meg amiért jöttünk. Száraz, apró szemcsés murvás erdészeti utat. Egy hosszabb ereszkedés után Bakonybélből indultunk tovább egészen Farkasgyepűig, ahol szintén nyoma sem volt a sárnak csak a jó minőségű és karbantartott erdészeti útnak. Úrkútnál Marcell és Bence Ajka felé Márton és én Veszprém fele vettük az irányt és egyben ez volt a zárása a hétnek.

Ahogy Marcell korábban írta:

“Bennünk is sokszor felmerült a kérdés a hétvégén, hogy #miért csináljuk ezt. Hideg volt, nehéz volt, néhol saras volt. A válasz azonban mindig vissza terel a helyes útra: azért csináljuk ezt, mert valahol legbelül marhára élvezzük és azért csináljuk ezt, mert szeretnénk nektek is élményeket adni. Hiszünk ebben.”

Kezdjük érezni egymást

Az OPEN WI.DE. gravel bringa egy igazi bestia. Büszke voltam, hogy a saras dagonyázás alkalmával nem igazán kellett a gumi és a hátsó láncvillák közül a füves, köves “mocskot” fadarabokkal piszkálnom. Akkora sárférőhelyem van, hogy egy kisebb mamut is gond nélkül átférne rajta! A Panaracer gumikból amit lehetett kihoztam. A mintából adódóan nem gyűjtötték össze sarat és habár elég nehéz volt a terep a teljes út alatt sikerült a nyeregben maradni és nem vettem le pofával egy tócsát sem. Észrevettem, hogy a gumik futófelületén lévő apró mintázatok, elkezdtek eltűnni. Ezt Szebiékkel is meg fogjuk vizsgálni, hiszen csupán 600 km körüli futásteljesítményen vagyunk túl. Viszont továbbra is a leggyengébb láncszem a Sram Force 1 fékrendszer… Az átázott falevelekkel borított erdei utakon a lejtőzések technikailag sem volt voltak egyszerű, amit a fékek bizonytalansága tovább nehezített. Nehezen de azért meg tudtam állni. Az OPEN-em építésekor a fékrendszer légtelenítése már megtörtént, hiszen vágni kellett a fékcsöveket, ezzel nem lehet gond. A fórumban többen is a gyári fékbetétek cseréjét javasolták, mivel ezek elég hamar fogynak és fékerőben sem hozzák a sokak által javasolt SwissStop betétek szintjét, amiket már megrendeltem és hamarosan saját tapasztalattal is be fogok jelentkezni.

A kerékpártúra számokban

180,8 elfogyasztott kilóméter 10 óra 9 perc nettó menetidő alatt. A 3070 méter mászás közben 4432 kalóriát égettem el. A .gpx fájlt itt tudod letölteni (amit egyébként az ELEMNT Bolt rögzített).

Két nap alatt.

Két nap alatt.

 

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük