SpeedBox tuningot építettünk be, nem is akármilyen bringába!
Szebi – 2020. április 30. – 0 hozzászólás
A blogban sokat foglalkozunk a Bosch rendszerek tuningolásával. Legtöbbször a VolSpeed V2 és V3 termékekről írunk, hiszen tapasztalataink szerint ez a piacon elérhető legprofibb termék Bosch és Yamaha rendszerekhez. Az utóbbi időben azért is részesítettük előnyben a VolSpeed tuningokat a Speedbox-szal szemben, mert ez utóbbinál érkeztek felhasználói visszajelzések, miszerint kompatibilitási gondok merültek fel a 4. generációs (MY2020) Bosch motoroknál. Vajon sikerült áthidalni ezeket a problémákat a SpeedBox 3 -nak?
SpeedBox 3
A SpeedBox 2.0 tuninggal módosított MY2020-as Bosch motorokkal szerelt kerékpároknál sajnos bekövetkezett az, amitől minden eBike felhasználó retteg, azaz a vészüzem. A Bosch tuning analizáló eszközeit a SpeedBox fejlesztői nem tudták kicselezni, nem működött stabilan a 2.0-és verzió.
Az eset óta a felhasználók bizalma kissé megingott a cseh cégben, hibába az új SpeedBox 3.0-ás verzió, sokan kérdezik a gyártót a termék alatti nyílt chat-en, hogy mi a garancia arra, hogy a 3.0-ás verziót nem fogja észlelni a Bosch tuning figyelő szoftvere. A gyártó válasza szerint több kerékpárral is túl vannak már a bűvös 700 kilométeren, sőt vannak olyan Ügyfelek, akik már az 1000 km-t is bőven átlépték a 4. generációs motorokkal.
Mint a SpeedBox magyarországi partnerei folyamatosan egyeztetünk a gyártóval és követjük a fórumokat is. Meg tudjuk erősíteni, hogy a termék kompatibilis a 4. generációs Bosch motorokkal.
Egy dologra viszont mindenképpen oda kell figyelnünk a használat során: a használat után bekapcsolva kell hagynunk a kerékpárt, egészen addig amíg 0.0 km/h értéket nem kapunk. A Bosch kijelzője a folyamat közben a hátralévő időt ki fogja jelezni percekben. A gyártó ajánlása alapján ez a biztonságos módja a kerékpár kikapcsolásának.
Az eddigi legkomolyabb fully amit tuningoltunk
A tuning alany egy 2020-as KTM MACINA PROWLER PRESTIGE kerékpár volt.
Csupa finomsággal felszerelve mint például: XTR M9100 1×12-es hajtáslánc, karbon főváz alumínium hátsó háromszöggel, RockShox Lyrik Select+ első villa 180mm úttal… Kijelzőből Kiox-szal van szerelve a masina, az ülésmagasság állításért pedig a 2020-as Rock Shox REVERB STEALTH felel.
Amit kiemelnék az egy érdekes műszaki megoldás. A kormánycsapágy egy belső ütközővel van ellátva, így a kormány kb 60 fokot fordul el. Ezzel megvédhető felső vázcső a sérülésektől.
Díszdobozos eBike tuning
Nem csak a termék csomagolását, de a csomagolási technológiát is valószínűleg az Apple ihlette. A zsugorfólia, az egymásba csúsztatott alsó és felső dobozhéj… Igényes csomagolási munka – és meglepő, hogy ekkora hangsúlyt fektet a gyártó a külső megjelenésre. Ahogy lassan szétcsúszik a két dobozfél, előbukkan a SpeedBox 3.0 – egy teljesen szokványos tuning forma, csukott szemmel egyedül a puhább kábelei különböztetik meg a VolSpeed boxtól.
Villámbeépítés, komolyabb beavatkozás nélkül
A szerelés során még a bal oldali hajtókart sem kellett lehúznunk, a tuningot el tudtuk helyezni az alsó és a felső motorburkolat között, így ennél a bringánál viszonylag gyorsan végeztünk a munkával.
A SpeedBox-nál nincs szükség konfigurálásra, egyszerűen a Walk gomb nyomásával aktiváljuk a tuningot. Készen is vagyunk!
A bejegyésben írt és a további eBike tuning készleteink is itt érhetők el.