Igényes fényezési munka. #blog #eBike #eBike tuning

Giant Fathom E+ limit feloldás

A Giant eBike-ok SyncDrive fantázianévre keresztelt motorokkal vannak szerelve. Egyedül a powerd by Yamaha felírat árulkodik arról, hogy a motor nem saját fejlesztés, hanem a Yamaha egyik jól bevált szériáját építi a Giant, elektromos kerékpárjaikba. Mivel kedvenc német tuning gyártó partnerünknek a VOLspeed-nek a kínálatában megtalálható specifikusan a SyncDrive motorokhoz gyártott tuning is, így szívesen fogadunk sportműhelyünkben  Yamaha és Giant motorokkal szerelt eBike-okat is legyen szó az javításról vagy tuningról.

Beszerelés: fejjel lefele egyszerűbb

eBike-ok szerelésekor az első lépés az akkumulátor kiszerelése. Ez ezért fontos, mert így könnyebben fel tudjuk helyezni az állványra, illetve a tuning beépítésekor szükséges mind a sebesség jeladó mind a kijelző kábelezésének a kikötése. Abban az esetben ha az Ügyfél elfelejti a kulcsot elhozni magával, akkor a motorburkolatok lebontása után az akkumulátor csatlakozójának a lekötésével folytatjuk a szerelést. Ennél a Giant Fathom E+ bringánál is így tettünk,  a kulcsok hiányában.

A Yamaha motorral szerelt eBike-ok szerelését mi fejjel lefele végezzük, így könnyebb elhelyezni a kábeleket. Ezt bővebben ki is fejtem a következőkben. A Bosch motorokkal ellentétben a Yamaha által gyártottaknál, a csatlakozók nem a motorváz oldalán kaptak helyet, hanem a motorból kivezetett kábelkorbács végén találjuk ezeket. A sok kábel kesze-kusza véleményünk szerint kevésbé esztétikus a “motorház tető alatti” megjelenése mint a Bosch motoroknak, azonban megvan az az előnye, hogy ha sérül a csatlakozó, akkor nincs szükség a motor szétszerelésére és a hibás darab alaplapról való leforrasztására, hanem egyszerűen a kábel végén hozzáférhető a cserélni kívánt csatlakozó. Hátárnya, hogy sokkal nagyobb a helyigénye, és a kábelrengetegben óvatosan kell mozognunk, nehogy beszoruljon a váz és a motor közé valamelyik vezeték. Ha fejjel elfele szereljük a kerékpárt, akkor ez elkerülhető, mert a motor visszaengedésekor az maximum a saját súlyával nyomhatja meg a kábeleket, ha azok nincsenek a helyükön. Emellett így, hogy nem kell emelnünk a motort, könnyebb két kézzel igazgatni a kábelkorbácsot.

Pro tipp:

Mi azt javasoljuk, hogy érdemes a három motortartó csavar közül a hátsót kicsit meglazítva a helyén hagyni, a többit pedig kihúzni. Így a hátsó csavar tengelye körül a motor ki-be buktatható.

Aktiválás: kijelző nélkül, fejben számolgatva

Mind a két Giant (Explore E+ 3 Gts  és a Phantom E+3) a gyári specifikáció szerint a Ridecontrol ONE “kijelzővel” van szerelve. Az idézőjelet azért kapta a kijelző, mivel ez fizikai valójában nem egy LCD panellel felszerelt adatok megjelenítésére alkalmas infóbox, hanem egy egyszerű távvezérlő, ami végülis ad visszajelzést az akkumulátor töltöttségi állapotáról, illetve a rásegítés mértékéről, azonban ebben a formában én ezt nem nevezném kijelzőnek. Természetesen aggodalomra semmi ok, a tuning kijelző nélkül “vakon” is összehangolható a Yamaha motorral.

Ezekkel a kijelzőkkel kompatibilis a VOLspeed Giant tuning.

Ezekkel a kijelzőkkel kompatibilis a VOLspeed Giant tuning.

A Wahoo egy új frissítés alkalmával engedélyezte az ANT+ LEV funkciót az ELEMNT család termékeinél, így mostantól a Wahoo-dat is használhatod kijelzpőként Giant vagy Specialized eBike-odon. 

Kijelző nélkül is aktiválható a tuing.

Kijelző nélkül is aktiválható a tuing.

Az aktiválás folyamata:

  1. Kapcsold be a kerékpárt
  2. Nyomd meg a le-le-fel-fel-le-le gombokat ⬇︎-⬇︎-⬆︎-⬆︎-⬇︎-⬇︎ , majd várj 30 másodpercet. Ezzel a tuning felprogramozása/aktiválása meg is történt.
  3. Kapcsold ki a kerékpárt.
  4. Kapcsold be a kerékpárt, majd a le-fel-le-fel gombokkal ⬇︎-⬆︎-⬇︎-⬆︎kapcsold be a tuningot is. Itt az alapértelmezett módosított limit érték 32km/h lesz.

A limit módosításának lépései:

Ha limitet szeretnénk módosítani, akkor abból kell kiindulni, hogy alapértelmezetten a 32 km/h van megadva. Ez az érték természetesen a felhasználó által is könnyedén módosítható, az alábbiak alapján.

  1. Kapcsold be a kerékpárt.
  2. A le-fel-le-fel gombokkal ⬇︎-⬆︎-⬇︎-⬆︎kapcsold be a tuningot is.
  3. Az alapértelmezett 32 km/h-ról a fel/le gombok nyomkodásával módosíthatjuk a rásegítés határértékét. Pl. ha fel akarjuk emelni 45 km/h-ra a limitet, akkor így járjunk el: bekapcsoljuk a tuningot a le-fel-le-fel gombokkal, majd várakozás nélkül megnyomjuk még 13-szor a felfelé gombot, hogy 32-ről eljussunk 45-re.
A tuning és a motor összetanítását már az állványon végeztük el.

A tuning és a motor összetanítását már az állványon végeztük el.

Tudod, a tuningot csak forgalom elől elzárt területen használd, mindig viselj sisakot!

 

 

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük