Giant Fathom E+ limit feloldás
Szebi – 2020. június 6. – 0 hozzászólás
A Giant eBike-ok SyncDrive fantázianévre keresztelt motorokkal vannak szerelve. Egyedül a powerd by Yamaha felírat árulkodik arról, hogy a motor nem saját fejlesztés, hanem a Yamaha egyik jól bevált szériáját építi a Giant, elektromos kerékpárjaikba. Mivel kedvenc német tuning gyártó partnerünknek a VOLspeed-nek a kínálatában megtalálható specifikusan a SyncDrive motorokhoz gyártott tuning is, így szívesen fogadunk sportműhelyünkben Yamaha és Giant motorokkal szerelt eBike-okat is legyen szó az javításról vagy tuningról.
Beszerelés: fejjel lefele egyszerűbb
eBike-ok szerelésekor az első lépés az akkumulátor kiszerelése. Ez ezért fontos, mert így könnyebben fel tudjuk helyezni az állványra, illetve a tuning beépítésekor szükséges mind a sebesség jeladó mind a kijelző kábelezésének a kikötése. Abban az esetben ha az Ügyfél elfelejti a kulcsot elhozni magával, akkor a motorburkolatok lebontása után az akkumulátor csatlakozójának a lekötésével folytatjuk a szerelést. Ennél a Giant Fathom E+ bringánál is így tettünk, a kulcsok hiányában.
A Yamaha motorral szerelt eBike-ok szerelését mi fejjel lefele végezzük, így könnyebb elhelyezni a kábeleket. Ezt bővebben ki is fejtem a következőkben. A Bosch motorokkal ellentétben a Yamaha által gyártottaknál, a csatlakozók nem a motorváz oldalán kaptak helyet, hanem a motorból kivezetett kábelkorbács végén találjuk ezeket. A sok kábel kesze-kusza véleményünk szerint kevésbé esztétikus a „motorház tető alatti” megjelenése mint a Bosch motoroknak, azonban megvan az az előnye, hogy ha sérül a csatlakozó, akkor nincs szükség a motor szétszerelésére és a hibás darab alaplapról való leforrasztására, hanem egyszerűen a kábel végén hozzáférhető a cserélni kívánt csatlakozó. Hátárnya, hogy sokkal nagyobb a helyigénye, és a kábelrengetegben óvatosan kell mozognunk, nehogy beszoruljon a váz és a motor közé valamelyik vezeték. Ha fejjel elfele szereljük a kerékpárt, akkor ez elkerülhető, mert a motor visszaengedésekor az maximum a saját súlyával nyomhatja meg a kábeleket, ha azok nincsenek a helyükön. Emellett így, hogy nem kell emelnünk a motort, könnyebb két kézzel igazgatni a kábelkorbácsot.
Pro tipp:
Mi azt javasoljuk, hogy érdemes a három motortartó csavar közül a hátsót kicsit meglazítva a helyén hagyni, a többit pedig kihúzni. Így a hátsó csavar tengelye körül a motor ki-be buktatható.
Aktiválás: kijelző nélkül, fejben számolgatva
Mind a két Giant (Explore E+ 3 Gts és a Phantom E+3) a gyári specifikáció szerint a Ridecontrol ONE „kijelzővel” van szerelve. Az idézőjelet azért kapta a kijelző, mivel ez fizikai valójában nem egy LCD panellel felszerelt adatok megjelenítésére alkalmas infóbox, hanem egy egyszerű távvezérlő, ami végülis ad visszajelzést az akkumulátor töltöttségi állapotáról, illetve a rásegítés mértékéről, azonban ebben a formában én ezt nem nevezném kijelzőnek. Természetesen aggodalomra semmi ok, a tuning kijelző nélkül „vakon” is összehangolható a Yamaha motorral.
A Wahoo egy új frissítés alkalmával engedélyezte az ANT+ LEV funkciót az ELEMNT család termékeinél, így mostantól a Wahoo-dat is használhatod kijelzpőként Giant vagy Specialized eBike-odon.
Az aktiválás folyamata:
- Kapcsold be a kerékpárt
- Nyomd meg a le-le-fel-fel-le-le gombokat ⬇︎-⬇︎-⬆︎-⬆︎-⬇︎-⬇︎ , majd várj 30 másodpercet. Ezzel a tuning felprogramozása/aktiválása meg is történt.
- Kapcsold ki a kerékpárt.
- Kapcsold be a kerékpárt, majd a le-fel-le-fel gombokkal ⬇︎-⬆︎-⬇︎-⬆︎kapcsold be a tuningot is. Itt az alapértelmezett módosított limit érték 32km/h lesz.
A limit módosításának lépései:
Ha limitet szeretnénk módosítani, akkor abból kell kiindulni, hogy alapértelmezetten a 32 km/h van megadva. Ez az érték természetesen a felhasználó által is könnyedén módosítható, az alábbiak alapján.
- Kapcsold be a kerékpárt.
- A le-fel-le-fel gombokkal ⬇︎-⬆︎-⬇︎-⬆︎kapcsold be a tuningot is.
- Az alapértelmezett 32 km/h-ról a fel/le gombok nyomkodásával módosíthatjuk a rásegítés határértékét. Pl. ha fel akarjuk emelni 45 km/h-ra a limitet, akkor így járjunk el: bekapcsoljuk a tuningot a le-fel-le-fel gombokkal, majd várakozás nélkül megnyomjuk még 13-szor a felfelé gombot, hogy 32-ről eljussunk 45-re.
Tudod, a tuningot csak forgalom elől elzárt területen használd, mindig viselj sisakot!