webshop menü
Bosch Performance CX MY2021, Bosch eBike 2021 újdonságok #blog #eBike

Bosch eBike rendszer-újdonságok 2021

Több nyomaték, régiújabb okos kijelző, számos kiegészítő funkció. Az elektromos kerékpárok ugrásszerűen terjedtek el a 2019-2020-as évben, így a Bosch, mint piacvezető 2021-re a már jól bevált alapokon elsősorban a felhasználásra és élményre tette a hangsúlyt. Emellett lehetővé tette, hogy ne kelljen új rendszert vásárolni, szoftveresen is hozzá tudunk majd jutni a legújabb fejlesztésekhez. Lássuk, milyen lehet majd egy modern Bosch motoros eBike 2021-ben!

Új motorok? Nem, csak erősebbek!

A már 2020-ban is használt Performance Line CX, Performance Line Speed és Cargo Line 4. generációs motorok nyomatékát növeli a Bosch 75 Nm-ről 85 Nm-re. Teszi mindezt szoftveresen, amit az APPSolute Sport, mint hivatalos Bosch e-Bike szerviz is el tud majd végezni. Leírva nem tűnik soknak ez a „plusz 10 Nm”, de tekerésnél erősebbnek érezzük magunkat és a kerékpárunkat, illetve gyorsulásnál is sokat nyom a latba.

Performance Line CX

Bosch-eBike-PerformanceLineCX-DriveUnit-MY2021

Bosch PerformanceLineCX GEN4 középmotor

Kipróbálni még sajnos nem volt lehetőségünk, de a Bosch úgy írja le az új, 85 Nm-es nyomatékkal rendelkező Performance Line CX-et, hogy egyedi élményt nyújt az e-MTB-seknek. Azáltal, hogy a motor teljesítményét másként kontrolláljuk, a tekerési élmény még természetesebb lesz. És emellett persze még erősebb is, főleg alacsonyabb pedál-fordulatszámon. Úgyis mondhatnánk, hogy jobban alkalmazkodik hozzánk a rendszer, különösen e-MTB üzemmódban, ahol (is) a szenzorok másodpercenként 1000x mérik a leadott teljesítményt, így segítve rá a tekerésünkre.

Új funkció e-MTB módban: Extended Boost

e-MTB_Extended Boost

Rásegítés százalékban megjelenítve Performance CX motor és e-MTB mód, azon belül is Extended Boost használatával

A Bosch szerint ennek az újdonságnak a segítségével könnyebb lesz gyökereken, lépcsős terepen, laza talajon haladni, főleg mászásnál, felfelé menet. Kevésbé engedi kipörögni a kereket, jobban kontrollálja a nagyobb nyomatékot és a fentebb is említett alacsonyabb pedálfordulaton kvázi egy rúgást ad az elindulásnál. Egyes német kerékpáros szakújságírók már tesztelhették az újdonságokat, mi is a hatszel.hu-n olvastuk:

„Turbo és eMTB módban nagyon is érezhető a változás, és még nem hatékony váltás mellett is brutálisan húz a gép. A tesztelők szerint a legjobb eMTB mód most még jobb lett; a piacnak ezt kellene használnia benchmarknak.”

Régi-új kijelző: Nyon

Új Nyon kijelző fitnesz adatokkal, Bosch eBike 2021 újdonságok

Új Nyon kijelző fitnesz adatokkal

Ami teljesen megújul 2021-ben kívül-belül, az a Nyon. Formáját tekintve erősen hajaz a Kiox-ra. (Megkapta a reddot design díjat, csakúgy, mint több Bosch kijelző.), A Bosch eBike Connect applikációjával ez is csatlakoztatja a bringást egy okostelefon segítségével a digitális világhoz. Újdonság, hogy a 3.2 inch-es kijelző egy magas felbontású, színes, érintőképernyőt kapott, amivel még könnyedebben és „megszokottabban” irányítható a rendszer.

Személyre is tudjuk szabni a képernyőt, így valóban csak az jelenik meg, amit mi szeretnénk. Plusz szoftveresen feltelepítették a Kiox-ból már ismert Lock funkciót, amiről hosszabban is írtunk egy partnerünk történetén okulva. Aki nem ismerné, a lényege a funkciónak, hogy ha eltávolítjuk a kijelzőt a kerékpárról, úgy az elektromos rendszer letilt. Így nem lehet használni, csak ugyanazzal a kijelzőt visszahelyezve. Természetesen ez nem helyettesít egy lakatot, de hozzájárul ahhoz, hogy nagyobb biztonságban tudjuk a bringánkat.

Az új Nyon összekötve a digitális világgal

Az új Nyon összekötve a digitális világgal

Navigáció a Kiox kijelzőn

Navigáció Kiox kijelzőn, Bosch újdonságok 2021

Navigáció Kiox kijelzőn

Az eddigi „legokosabb” Kiox kijelzőt már eleve úgy tervezték, hogy később több, más funkció befogadására alkalmas legyen. Ebből most –igaz, csak mobillal összekötve– lefejlesztették a navigációt. A már a Nyon-nál is említett Bosch eBike connect applikáción kiválaszthatjuk az útirányt, majd a kijelzőn Bluetooth segítségével megjelenik a térkép leegyszerűsített verziója. Folyamatos kapcsolat kell így a telefonunk és a Kiox között, mivel az eszköz a mobilról navigál. Kérdés egyébként, hogy mennyi létjogosultsága van így a funkciónak, mert a Smarthpone Hub-al is tudunk navigálni és ott alapból a telefont kell használjuk. Mindenesetre, aki Kiox-al rendelkezik, annak jól jöhet, mert csak egy szoftvertelepítésre lesz szükség és működni fog. Csakúgy mint a Nyon-nál, már itt is testreszabhatjuk a kijelző képernyőit (8 közül választhatunk).

Ha kíváncsi vagy, az APPSolute Sport kínálatában is megtalálható Kiox-ról itt írtunk hosszabban, a Smartphone Hub-ról pedig itt olvashattok.

eShift újdonságok

Bosch eShift, Bosch eBike-ok 2021 újdonságai

A Bosch elektromos rendszerei igény esetén kiegészülnek a legnagyobb gyártók elektromos váltóival (enviolo Automatic, Rohlhoff e-14 Speedhub 500/14 vagy Shimano Di2.), amelyek összhangban az eBike adta rásegítéssel, optimális váltást javasolnak. A kijelzőn megjelenik egy kis ikon, hogy le vagy fel váltsunk (kivéve az enviolo Automatic automata váltónál, mert ott csak a fokozatot mutatja), így is támogatva a kerékpárost a teljesítményben. 2021-ben újabb variációkat ígérnek, de erről még nem lehet tudni, csupán belengették a hírt.

Mindent összefoglalva nagy „bumm” nem történik majd a 2021-es Bosch e-Bike rendszerek palettáját tekintve. Nem készülnek új generációs motorok, az akkumulátorok sem változnak, valamint a kijelzők terén is egyetlen, komoly újításról beszélhetünk. Ez persze nem baj, mert ebből is látszik, hogy a 2020-as elektromos rendszerek kiforrottak, így már most kíváncsiak vagyunk a 2022-es felhozatalra.

Forrás: Bosch eBike Systems gyártói oldal.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük