webshop menü
Error 504 #blog #eBike tuning

Bosch Performance CX tuning vs. 504-es hibakód

Sajnálatos módon pár Ügyfelünk jelezte, hogy a 2020-as Bosch Performance CX GEN4-es motorukba beszerelt tuningot követően a rendszer kiadta a bűvös 504-es hibakódot, ami annyit jelent, hogy érzékelte a tuningot, így vészüzemmódba kapcsolt. Az ezzel kapcsolatos menetről egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk, itt a „bűntető körök” jelenthetik az első kibúvót, azaz 90 percet kell tekerni úgy, hogy csak 16km/h-ig segíti a tekerést a motor, és a Bosch egyébként még 2019-ben közölte, hogy a 2020-as, 4. generációs motorokat el fogják látni az úgynevezett „anti tuning” szoftverrel, hogy ne lehessen piszkálni a sebesség szenzort.

Error 504 tuning nélkül?

Az igazi csavar, hogy a BDU*4-es motoroknál az első 1.0.2.0-ás  szoftver verzióval, még tuning nélkül is előfordul, hogy bejelentkezik az 504-es hiba. Szóval nem könnyű megfejteni sem a Bosch szoftverezését, sem a letiltás valódi okát. A korábbi, GEN2 és GEN3 Bosch eBike motoroknál is létezik anti-tuning védelem. Ezeknél a motoroknál azonban, még nem rögzítettek eddig egyetlen esetben sem 504-et (napjainkban már az 1.8.4.0. szoftver verziónál járunk) – az általunk forgalmazott német tuning gyártó VOLspeed közlése szerint. Hozzátették, hogy a tuning beszerelését követően a rendszer már azonnal érzékelheti azt, viszont van úgy, hogy csak jóval később dobja be az 504-es hibakódot.

Mit javasol a tuning gyártója?

Több felhasználó kereste már fel a tuning-gyártóit a hibakód miatt, alább az általunk használt és előbb említett német VOLspeed álláspontját közöljük, amely természetesen eltérhet a gyakorlattól, de fontosnak tartottuk, hogy mint tuning-értékesítő és beépítő eBike szerviz információt nyújtsunk a meglévő és leendő Ügyfeleinknek, illetve bárkinek, aki érdeklődik a témában.

A VOLspeed csapata eddig több mint 1000km-t tett meg GEN4-es Bosch motorral a 1.0.2.0-ás firmware verzióval, minden hiba nélkül. Ők a sebesség limitet kerékpárra válogatva 32-40km/h-ig emelték, és a tekerések után bekapcsolva hagyták a bringákat, hogy lefusson az össz. megtett táv utókalkulálsa. Emelett a 1.0.3.0. firmware verzióval is tesztelték az eBike tuningot, itt már 50km/h-s sebességig emelték a limitet és nem futtatták le az utókalkulálst. Eddig 450km után is 504-es hibakód mentes az eBike.

Mi az egyik saját bringánknál (Scott Genius eRide 910), jeleleg kb. 750km-nél járunk, és eddig még nem jelentkezett a hiba, sem a 1.0.2.0. -ás, sem a 1.1.2.0.ás verziónál, azonban van olyan esetünk, amikor a 1.1.2.0-ás verzió telepítése után nagyságrendileg 10 kilóméterrel, bekerült az 504-es hiba a rendszerbe, a VOLspeed V3-nál. A saját kerékpárjainknál figyelünk arra, hogy a limit emelését 32-36km/h közé állítsuk. 

Egy szó, mint száz, a VOLspeed szerint a V3 egy biztos tuning, ami nagyon alacsony százalékban okoz 504-es hibakódot. Sajnos a hiba előfordulására rásegít a korábban írt tuning-nélküli letiltás is, ami szintén az 1.0.2.0. hibája. Azt ajánlják, hogy aki teheti, frissítse az eBike rendszerét az 1.0.3.0.-ás, vagy a 1.1.0.0.-ás verzióra. Amikor ez a cikkünk megjelenik, akkor már az 1.1.2.0-ás BDU firmware-nél járunk, amivel egyelőre nem jók a tapasztalataink.

Bosch GEN4 BDU firmware verzió kisokos

Alább találod a BDU4 Performance Line CX GEN4-es Bosch eBike motorok szoftververzióit, 2020 09.10. napjáig:

  • 1.0.2.0 (2019 augusztus – 2020 március): Itt több olyan esetet is rögzítettek amikor tuning nélkül felugrott az 504-es hibakód, ez a BDU szoftverének a hibája. Ezt a Bosch a 1.0.3.0-ás szoftververzióban javította.
  • 1.0.3.0 (2020 március – 2020 július): VolSpeed V3-mal eddig még nem rögzítettünk 504-es hibát.
  • 1.1.0.0 (2020 július – 2020 szeptember): Ennél a verziónál sem futottunk még bele az 504-es error-ba.
  • 1.1.2.0 (2020 szeptember – máig): Itt sajnos frissítés után azonnal jelentkezett az Error 504. Egyelőre várjuk a megoldási javaslatot a VolSpeed-től. Reményeink szerint kihoznak hamarosan egy firmware update-et a tuningmodulhoz

*BDU=Bosch Drive Unit

Mit javasol a szerviz?

Bosch GEN4-es motornál, ha nem sürgős a tuningolás, akkor azt javasoljuk, hogy várj amíg zöld jelzést nem ad a gyártó. Addig is ha már be van építve az eBike-odba a tuningbox, érdemes 32-36km/h közötti maximális értéket beállítani. A legtöbb 504-es hibakód, visszajelzéseink alapján azoknál a bringáknál jelentkezett, ahol ennél magasabb értéket (50-70km/h) állítottak be a felhasználók, és ezt ki is használták, motorerőből.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

2 hozzászólás

  1. Bíró Attila on

    Bosch Gen 4 CX motorral szerelt bringám van, speedbox tuninggal. Februári építés, és nem tudom milyen frimware van a bringán. Gondolom a legfrissebb. A tuningnak sztintén nem tudom a verzióját. A cikkben írt tunig max érték beállításra nekem nyilván nincs módom. Vajon, ha a tekerés során figyelek rá, hogy ne menjek 32-36 km/h-nál gyorsabban, az segít? Egyébként kb. 750km-nél jelentkezett a hibakód.

    Válasz
    • Várhegyi Márk on

      Kedves Attila!

      Pontos a leírás, ha a megadott értéken belül tartod a sebeségedet akkor nem kellene, hogy kidobja a hibakódot. Amit tudni érdemes, hogy az újabb generációs motorok az első hibakód után, úgymond „tuning érzékenyebbek” lesznek. Mi nem véletlen használjuk a VOLspeed márkájú tuningokat, sokkal kényelmesebb, hogy ki-be tudod kapcsolni és állítani is tudod a maximum értéket.

      Márk
      APPSolute Sport

      Válasz

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük