Szösszenet #szerviz #blog #eBike #eBike kiegészítő #eBike tuning #kerékpáros computer #kedvenc szoftvereink

Riese & Müller Culture kijelző átépítés és Tinker tuning

Egy, a Riese & Müller márkát nagyon jól ismerő ügyfelünk keresett meg minket egy első generációs Bosch motorral szerelt, elektromos Culture kijelző cseréjével (Bosch Classic-ról Intuvia-ra szereltük át), valamint egy szintén elektromos, karbon szíjhajtással rendelkező Tinker tuningjával. Ámultunk-bámultunk a precizitáson és az alkatrészek rendkívül magas minőségén, amely ezeket a bringákat jellemzi.

Ha kíváncsi vagy a részletekre, sok-sok fotóra, itt olvashatod tovább a szerviz-bejegyzésünket.

Riese & Müller Culture Classic-Intuvia kijelző csere

Időrendi, illetve a munka mennyiségének sorrendjében haladva kezdjük a nagyobbal, vagyis a Riese & Müller Culture elektromos kerékpár kijelző cseréjével. Mivel első generációs Bosch motorral, valamint Classic kijelzővel van/volt szerelve, így Intuvia került rá (ügyfelünk eleve ezzel kérte, mivel a másik, Tinker kerékpárján is ez van). Sajnos ennél “digitálisabb” első generációs Bosch motorral nem kompatibilis, így sem a Nyon, Kiox, illetve SmartphoneHub nem jöhetett szóba.

Riese & Müller Culture

Riese & Müller Culture egyelőre távolról. A szépsége a részletekben rejlik.

Első lépésként leszedtük a hajtást, illetve a motor borítását. A megfelelő csatlakozó kihúzása után egy kábel-behúzással kikötöttük a Classic-ot és a helyére visszahúztuk az Intuvia kábelét. Behúzószálként egy bowdenházat szoktunk ilyen esetekben használni. Mivel belső kábelvezetésű a kerékpár (2012-es évjárat!), külön figyeltünk a megfelelő kötegelésre és elvezetésre.

Magának a kijelzőnek a felszerelése kisebb méret-egyeztetést igényelt, mert a 24mm-es kormányrúdra vastagabb gumi-alátét szükségeltetett, mint az eredetileg, a gyár által küldött alkatrész. Szerencsére, pont az ilyen helyzetek orvosolása végett rendeltünk több méretet, így némi igazítást követően sikerült a tartó-konzolt rögzítsük. A kontroller a bal oldalra már hipp-hopp felkerült, de ide is használnunk kellett egy vékonyabb, külön erre kialakított gumi alátétet.

A bekötést és felszerelést követően elvégeztünk rajta egy szoftver-frissítést a biztonság kedvéért, mikor is láttuk, hogy egyedül a “Walk funkció” nem elérhető az első generációs motor miatt. Már azt hittük, hogy teljes mértékig menetre-készen áll a kerékpár, de ekkor láttuk, hogy a sebességet nem pontosan méri. Ennek a miértjére elég rövid időn belül rájöttünk, mivel a sebességszenzor mágnese a hátsó kerék küllőjén erősen el volt csúszva -ennek a helyzetét módosítáva már rögtön működötött minden.

Természetesen egy próbakört kellett, hogy tegyünk, ellenőrizve, hogy minden úgy működik-e, ahogy a német precizitás megkívánja. Hát, nem csalódtunk. Ennyire biztos és tökéletesen összerakott kerékpáron nem nagyon ültünk. A 12 sebességes Rohloff hátsó agy hangtalanul és finoman teszi a dolgát, szinte siklottunk az úton hangtalanul, optimális rásegítéssel és mértékkel.

Reméljük, hogy ügyfelünk és elégedetten használja majd az új kijelzővel!

Riese & Müller Tinker tuning

Őszintén szólva nem annyira jellemző egy 20″ colos kerekekkel rendelkező, igazi e-Urban bringára, hogy tuningolják, de látva a kerékpárt és ismerve a márkát, nagyon szívesen vettük a megkeresést.

Külön felhívnánk a figyelmet az akkumulátor kulcsra, illetve annak tartójára, a bőrbe vésett Riese & Müller-re.

Riese & Müller kulcstartó - akkumulátor kulcsához

Riese & Müller kulcstartó – akkumulátor kulcsához

A kerékpár “összetétele” itt is magáért beszél, midenből sok jót kapott! Karbon szíjhajtás, Enviolo Nuvinci agyváltó, Supernova első lámpa, csak hogy az ínyencségeket említsem. Nyomatékos Bosch BDU2 Performance CX GEN2-es motorral teljes mértékig alkalmas és kompatibilis a szintén német VOLspeed V3-as intelligens tuningjával.

Lebontva a motor borítását egy rendkívül kulturált kábelezés tárult elénk. Sok Bosch motorral van dolgunk, de minden gyártó más és más megoldásokkal kábelezi, viszont ebben az esetben szemet gyönyörködtető volt a rendezettség. A Riese & Müller úgy gondolta, hogy nincsenek véletlen utak, fusson úgy, ahogy a legoptimálisabb és legszebb. A VOLspeed V3-as tuningjánál jó jött az előző, V2-eshez képest 40%-os térfogatcsökkentés, mert a motor borításának hátsó részébe tökéletesen elfért, sőt, raktunk rá egy vékony, szivacsos borítást, hogy kitöltse a teret.

Az Intuvia kijelzőn történt rövid beállítást követően aktiváltuk is a tuningot (ügyfél-kérésre 38 km/h-ig), a rásegítés egyenletesen adagolta a plusz energiákat. Az élmény, akárcsak a Culture esetében, itt is a biztonságot és kényelmet adta vissza. A “fal-effektus” nem volt tapasztalható a rásegítést követő pedálozásnál sem, finoman deaktiválódott a motor. Itt kell megjegyezni, hogy a tuning sebesség-beállításának mértéke pont ebben a tartományban a legoptimálisabb és biztosabb. Minél jobban közelít például az 50 km/h-ás rásegítéshez, annál gyakoribb lehet a motor meghibásodása, esetleges vészüzemmódba kapcsolása. Szóval, csak ajánlani tudjuk az ehhez hasonló kerékpárok hasonló kalibrálását, főleg annak, aki nem szeretet kockáztatni, de azért picit gyorsabban haladna.

Ügyfelünk érdeklődött a legújabb Nyon kijelző iránt, amit valószínűleg a Tinker-be építtetne be, erről is beszámolunk majd egy bejegyzésben, ahogy elkészültünk vele.

Fontos itt is megjegyeznünk, hogy a VOLspeed tuning használata közutakon nem megengedett, mivel az eszköz megváltoztatja az elektromos kerékpár legnagyobb megengedett sebességét. Csak magánterületen vagy forgalom elöl elzárt, kijelölt pályán használható legálisan. A VOLspeed nem megfelelő használatából, beépítéséből, kiszereléséből eredő esetleges személyi és/vagy tárgyi károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk. A VOLspeed csak saját felelőssére használható. A gyártói jótállás korlátozott lehet a tuning használata után. A tuning használata Magyarországon a KRESZ szabályozása alapján nem legális. A KRESZ szerint a “Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti.”

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük