Scott Addict eRide 2021 – az igazi elektromos függőség
Weszely Balázs – 2020. szeptember 30. – 0 hozzászólás
A Scott a 2021-es Addict eRide palettájával új szintre emelte az e-Road kategóriát. Már a kedvcsináló videó is azt érezteti (az autóversenyző Tom Kristensen, 9 szeres Le Mans-i győztes közreműködésével), hogy kell egy ilyen bringa, de ha a részleteibe is belemegyünk, akkor még egyértelműbb. Csupán 4 modell viseli az Addict eRide nevet, melyből egy, dedikáltan a női „Contessa” eRide. Felszereltségben természetesen vannak különbségek (ami árban is erősen meglátszik), viszont az alap egy és ugyanaz: a Mahle speciálisan országúti kerékpárokra fejlesztett elektromos hajtása 40 Nm-es nyomatékkal és 460 Wh-ás akkumulátorral.
A Scott saját bevallása szerint az eRide kifejlesztése elektromos országúti kerékpárrá könnyű folyamat volt – az Addict RC modellt gondolták tovább. A céljuk az volt, hogy keményebb mászások, hosszabb utak megtételére alkalmas eBike-ot hozzanak létre, amellyel könnyedén lehessen kerékpározni és saját teljesítményünket is próbára tudjuk tenni. Nem fogalmaztak szerényen, szerintük az Addict eRide forradalmasítja a kerékpáros világot. De hogy mivel is?
Tartalomjegyzék
Design
Elmosódik a határ hagyományos és elektromos kerékpár között.
Ránézésre nehéz megkülönböztetni a fejlesztés alapjául szolgáló hagyományos Addict RC és elektromos eRide-ot. Ennyire közel még nem volt egymáshoz a két „kategória” sem design-ban, sem pedig könnyűségében.
Pehelysúly
A legkönnyebb elektromos országúti váz, amit valaha terveztek.
Előrehaladott karbonszálas technika, amely plusz rétegekkel erősíti a váz stabilitását. Teszi mindezt a maga 1.04 kg-os súlyával (a komplett bringa 10,75 kg!) , amely egy új mérföldkőnek számít az elektromos országúti kategóriában. A Scott eRide és országútis csapata együtt dolgozott azon, hogy miként lehet az elektromos hajtást úgy kombinálni a karbonszálas technikával, hogy az előbb említett számokat és erőt produkálják. Hát, sikerült elég jó munkát végezniük.
Integráció
Az első elektromos országúti kerékpár, amely láthatalan kábelezésű.
Minden kábel a kormányon keresztül fut.
A Syncros Creston iC Combo kormány (akárcsak az Addict RC-nél) biztosítja az integrált kábelvezetést, legyen szó az elektromos rendszerről, mechanikus, illetve fékkábelekről. Az összes Addict eRide modell ezzel a kormánnyal van szerelve. Amellett, hogy áramvonalas és esztétikus, megkönnyíti a kiegészítők felszerelését.
Creston IC Combo: Syncros Creston iC SL kormány-stucni Carbon Combo
Belső kábelvezetés
Mind a 4 kábel a vázon belül van elvezetve, sőt, mágneses stucnikupak gondoskodik róla, hogy még a csavarok se látszódjanak!
Felépítés
A karbonszálas konstrukció a lelke a kormánynak, mivel olyan finom átmenetekkel és vonalvezetéssel lehet dolgozni az anyaggal, hogy esztétikusan célravezető, valamint kemény és ellenálló végeredményt kapjunk.
Computer integráció
A specifikus „V-forma” könnyebb integrációt enged, illetve közelebb engedi a kerékpároshoz magát a komputert, ami pedig a kezelhetőséget és láthatóságot könnyíti meg.
Ergonomikus kialakítás
A Scott a GebioMized-al együttműködve optimalizálta ovális alakúra a kormány felső részét, hogy finom legyen az átmenet a kritikus pontok között és a forma is kompakt maradjon. Személyre szabottan úgy is lehet választani, hogy ne legyen bandázsolva a kormány felső része.
Motor és akkumulátor
Mint minden elektromos rásegítésű kerékpár (kivéve a Speed Pedelec-et), az Addict eRide is 25 km/h-ig van kalibrálva. Mivel a Mahle™ fejlesztett speciálisan országúti kerékpárokra elektromos rendszert, nem volt kérdés, hogy milyen motor (40Nm a motoronak, 460Wh az akkumulátornak) legyen a kerékpárban. A rendszer súlya, integrációja, kívül-belül biztosítja a hagyományos kerékpár és kerékpározás érzetét.
3 fokozatú rásegítés
A felső vázcsövön elhelyezett bekapcsoló gomb körívének a színe mutatja, hogy milyen módban tekerünk éppen, ami esztétikus és finom jelzés, valamint teljesen illeszkedik a design-ba: Eco (zöld) – Mid Power (narancssárga) – Full Power (piros).
Tartalék-akkumulátor, ha hosszabb utakra vágynál
Az Addict eRide vázát úgy tervezték, hogy pót akkumulátort lehessen rátenni, ami további 208 Wh-val támogatja az energiát. A tervezéskor még arra is figyeltek a Scott mérnökei, hogy maga az akkumulátor tartó úgy nézzen ki, mint egy szimpla kulacstartó. Könnyen felhelyezhető így az akksi is, akár egy kulacs, a rendszer pedig automatikusan érzékeli a plusz erőforrást.
Akár a Premium, 10 vagy 20-as modellt választanánk, olyan élménnyel gazdagodnánk, ami új szintre emeli az elektromos országúti kerékpározást. A „pehelysúly” miatt hagyományos kerékpárként is használhatjuk, így az akkumulátor-kapacitást hosszan ki tudjuk tolni. Teljesítmény tekintetében pedig határ a csillagos ég! Nem véletlen az Addict névválasztás (és most nem a kiinduló modell Addict RC-re gondolok, hanem kicsit költőibb magaslatokba helyezem a témát), mert valóban le sem akarunk szállni róla, csak menni, menni és menni…
Érdemes a Scott Addict eRide 2021 termékoldalát is megnézegetni kicsit, mert szemet-gyönyörködtető, ahogy összerakták.
Kíváncsian várjuk mi is az első pillanatot, amikor a kezünk ügyébe kerül a gép!