Giant - e*thirteen dropper beépítés #szerviz #blog #hegyi kerékpározás

e*thirteen dropper beépítés

Rugós nyeregcsövek, vagy ismertebb nevén dropperek sok márka kínálatában megtalálhatók. Az alapdaraboktól kezdve az elektromos csúcsmodellekig számos verzió és méret közül válogathatunk, viszont a döntés sosem könnyű. A kiválasztott darab több fronton kell teljesítsen: legyen megbízható, funkcionalitásban is állja meg a helyét, ne legyen túl nehéz, illetve túl lassú, valamint pontosan, az általunk kívánt méretre álljon be és ne mozogjon (mármint, miután beállítottuk :)).

Mit, mibe és miként építettünk? Olvasd tovább!

Mibe és mit építettünk?

Mivel tudjuk, hogy milyen fontosak a fent írt tényezők, valamint a kompatibilitás, fel volt adva a lecke, mikor egy Ügyfelünk 2020-as, Giant Stance E+ 2 Power elektromos bringájába kellett viszonylag gyorsan, jó ár-érték arányban és méretben megfelelő droppert találjunk. Az e*thirteen Vario-t és a hozzá tartozó kart rendeltük, mert a 30.9 és 31.6 mm átmérővel párhuzamosan 150-180 vagy 120-150 mm rugóút között tudunk választani, jól szerelhető, minőségi és esztétikailag sem utolsó. A Giant kerékpárokba 30.9-es átmérőjű szükségeltetik, és ez alkalommal a 120-150 mm-es utat mozgó darab került kiválasztásra.

A beépítés mindig bontással kezdődik

Mint minden, belső kábelvezetésű elektromos kerékpár esetében, most is az akkumulátor kivételével, valamint a motorburkolat eltávolításával kellett kezdjünk. Előbbi természetesen egy mozdulat, viszont utóbbihoz már pár csavart azért ki kellett tekerjünk. Már ekkor látszott, hogy el kell távolítsuk az akkumulátor-zárat, valamint meg kell fúrjuk a kis gumírozott insertet, ami az alsó vázcsőből fut ki, hogy a dropper kábelét kulturáltan ki tudjuk vezetni és a karhoz rögzíthessük.

Előkészítés és kábelezés

Viszont, ne fussunk még ennyire előre, mert miután eltávolítottuk a burkolatot, valamint az akkumulátor-zárat, a bringát fejjel lefelé kezdtük el tovább szerelni, hogy a motor kiemelése után el tudjuk vezetni a dropper kábelét a nyeregcsőből, az alsó vázcsövön (ahol ugye az integrált akkumulátor is található) át az inserten keresztül egészen a kormányrúdon található karig. Miután meggyőződtünk róla, hogy minden szépen a helyére került, kábelkötegelővel elrendeztük az elektromos kábeleket, majd visszaépítettük a motort, annak burkolatával együtt, illetve az akkumulátor-zár is a helyére került.

Irányítás, csak designosan

A kar elhelyezése szubjektív dolog, mert mindenki szereti magának beállítani mind a szöget, mind a markolattól való távolságot, viszont egy valami fontos, a kábel (bowden) hosszúsága. Ahhoz, hogy ne feszüljön, ne legyen túl laza, illetve ne legyen zavaró az elhelyezkedése, meg kell találni az optimális hosszt, mielőtt azt a karba rögzítjük. Miután ezzel is megvoltunk, több próbát tettünk, hogy mennyire pontos, illetve miként működik a dropper és szerencsére nem kellett csalódjunk, jöhetett is rá a nyereg, ami az utolsó lépésnek felelt meg (illetve még visszakerült a helyére az akkumulátor).

Apró összegzés

Könnyen és jól szerelhető termékről lévén szó, ami ráadásul gázrugós mechanikájának köszönhetően nem igényel túl sok karbantartást. Minden elég olajozottan működött és a Giant is viszonylag jó alapanyagnak bizonyult, az akkumulátor-zár kiszerelését leszámítva. Szerencsére egyre többen jönnek rá a dropperek előnyeire, illetve arra, hogy aktív MTB-zés (legyen szó hagyományosról vagy elektromosról) közben kincset tud érni egy jól beszerelt és beállított rugós nyeregcső akár lefelé ereszkedünk, akár felfelé mászunk.

Bringásként, illetve hivatalos e-Bike szervizként is elsősorban az MTB vonalat képviseljük, így nem túlzó az a megfogalmazás, hogy szívünkön viseljük a dropperek elterjedését. Ezért is fontos számunkra, hogy jó minőségű rugós nyeregcső, biztosan beépítve és jól beállítva kerüljön vissza ahhoz, aki már és aki még nem tapasztalta ennek az előnyeit.

Ha többet szeretnél megtudni az e*thirteen dropp működéséről, illetve a hozzá tartozó kar előnyeiről, úgy előbbit erre, utóbbit pedig arra találod.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük