webshop menü
Kidsrideshotgun- promo #blog #hegyi kerékpározás #teszt

Shotgun gyerekülés MTB-re

Először olvasva a shotgun megnevezést nem egy gyerekkel való idillikus-harmonikus kerékpározás jut eszünkbe, azonban az amerikai gyártónak nem is ez volt a célja. Itt kérem szépen vagányságról, gyorsaságról, egyediségről és ami a legfontosabb, a kisebb korosztálynak szóló rendkívüli élményről beszélünk!

A Kids Ride Shotgun terméke, a Shotgun elsősorban MTB (fully) kerékpárra fejlesztett gyerekülés Magyarországon egyedül nálunk érhető el (mind az ülés, mind pedig a kormány), sőt vásárlás előtt tesztelhető! Ahogy ez lenni szokott, csak olyan terméket kínálunk, amit mi magunk is megfelelőnek és minőséginek tartunk, ezért alább olvashattok egy élménybeszámoló a tesztdarabról, amely szerintünk új szintre emelte a kisgyermek kerékpáron való szállítását.

Az alany és paraméterei

A kisfiam már pont az utolsó utáni időpontban van shotgun „kompatibilitását” tekintve, mert majdnem 5 esztendős és 19 kg (hivatalosan 2-5 év közötti gyerekek használhatják, legfeljebb 22 kg-ig). Izgultam is, hogy egyáltalán alkalmas lesz a termék arra, hogy vele teszteljem. Elöljáróban azért megmutattam neki a gyártó oldalán található képeket, videókat, hogy mit fogunk kipróbálni, teljesen odáig volt és mi tagadás, én is nagyon vártam, hogy megérkezzen a teszt-termék.

Mi van a dobozban?

A Kids Ride Shotgun európai képviseletének hála, gyorsan megérkezett a csomag, amit azon nyomban elkezdtem kibontani. Két doboz érkezett, egy nagyobb a nyereggel, a vázra szerelhető kétoldalú sínnel, lábtartóval és két gumi lábpánttal, szükséges szerszámokkal, leírással, valamint a gyerekeknek igen tetsző matricákkal. A kisebbikben volt külön, a kormányra szerelhető kis-kormány a bűvös shotgun felirattal. Azért is van külön, mert külön is kell, illetve lehet megvásárolni.

Ami első blikkre egyértelmű volt, az a minőség. Rendkívül jól megkomponált geometria, átgondoltság, ötletesség és megfelelő anyaghasználat: gumírozás, ahol kell, fém-betétek ahol muszáj, és kiegészítők, hogy minden méretre kompatibilis legyen. Hozzá kell tennem, hogy a gyártó elsősorban MTB kerékpárokra fejlesztette, azon belül is teljes felfüggesztésű bringákkal reklámozzák, elsősorban ez a váz és felépítés, ami előnyt élvez. Részemről teszteltem elektromos összteleszkópos kerékpáron (elektromos kerékpárra még nem fejlesztették le a shotgun-t, de vázfüggően természetesen fel lehet tenni. A kimondottan elektromosra tervezett termék 2021-ben érkezik), valamint cross-trekking bringán is, de erről majd később.

Felszerelés

Egy szóval élve: könnyű. Fel és leszerelni is pár perc, minden lépés adja magát, vagyis ha éppen a shotgun nélkül használnánk a bringánkat, pillanat alatt eltávolítható (én a nyerget szedtem le, amint leszállt a kisfiam, hogy könnyebben tudjak tekerni). Első lépésként a két, gumírozott sínt összefogó „főelemet” rögzítettem, melyet a váznak megfelelően 20 cm-re helyeztem el a felső vázcsövön a kormányszártól számítva. Ennek az elemnek a vázon elhelyezkedő közép-részét egy imbusszal rögzítettem, majd egy gyors-zárral a felső vázcső alatti részt. Jöhetett a nyereg, ami egy 13-as kulcsnak (gyári alaptartozék) köszönhetően hipp-hopp ott is termett.

Ezt követően felcsavaroztam a lábtartót, ami teljes mértékig adta magát, illetve rápattintottam a két, gumi lábpántot is, ami a logózásnak köszönhetően elég vagány kinézetet kölcsönöz. Itt jegyezném meg, hogy minden fekete színű, ami nem csak passzol minden kerékpárhoz, hanem esztétikailag, önmagában is jól néz ki.

Utolsó lépésként jött a kormány. A vastagságtól függően több gumialátétet is biztosít a gyártó, így 100%, hogy kompatibilis lesz a kormánnyal, kerülettől függetlenül. Négy kis csavart kellett rögzítenem imbusszal, majd készen is álltunk a tesztelésre. Kormányra egyébként nem minden esetben van szükség, mert ha elég magas a gyerek, úgy könnyen tud kapaszkodni a kerékpár kormányába is, ezért küldi a gyártó külön, kvázi opcionálisan megvásárolható kiegészítőként.

Felmerülhet többekben a kérdés, hogy a felszerelés, valamint maga az eszköz nem károsítja a vázat. A jó hír, hogy a lábsínek gumírozott kialakítása és a rögzítési pontok ötletessége miatt semmilyen szinten nem veszélyezteti a váz épségét, de még meg sem karcolja azt (természetesen, ha ügyetlenül szereljük fel, úgy okozhatunk sérülést, de ez egy kulacstartó esetében is fennáll).

Nem titok, hogy az APPSolute Sport hivatalos Scott kereskedő, így a felszerelt változatról néhány szemet gyönyörködtető fotóval készültünk, mely egy Ransom-ra lett felerősítve:

Az első felszállás és kétségek

Ránézésre nem tűnt egy ultrabiztonságos megoldásnak, de már az első használatot követően rá kellett jöjjek, hogy biztonságosabb, mint számos, rögzített gyerekülés (a rögzítettet itt a gyerekre értem). A szabad mozgás itt pont az előnyére válik a biztosításnak, mert mind a kerékpáros, mind pedig a kis utazója erősebb kontaktban van, ami egy esetleges esésnél még jól is elsülhet -természetesen a bukósisak itt is kötelező. Miután feltettem a kisfiam, picit mindketten megrendültünk, hogy „ez bizony érdekes lesz”, de az első pár pedálozást követően már éreztem az egyensúlyt és a biztonságot, mindez a remek konstrukciónak köszönhetően.

Menettulajdonságok

Őszinte leszek, durvább terepen nem nagyon használtam, csupán erdei ösvényen, és ott is felfelé, de legfőképpen aszfalton (igaz, a magyar utak, főleg a hegyvidék kisebb utcáiban azért tartogatnak össztelós megoldásokat :)). Viszont mindenhol bombabiztosnak éreztem. Még a kiállásnál, oldalirányú mozgás erősödésénél is azt éreztem, hogy teljesen ura vagyok a helyzetnek és megvan az összhang-egyensúly a kisfiam, a kerékpár és köztem.

Itt jegyezném meg még egyszer, hogy 19 kg-os gyerekről van szó, vagyis egy könnyebb kisemberrel hatványozottabban egyszerűbb mind a nyeregre tétel, a tekerés, mind pedig az irányítás. És ha már irányítás, kérnem kellett az amúgy már két keréken önállóan guruló kisfiam, hogy ne forgassa a saját kis kormányát, mert viszonylag nagyot eshetünk, ha elrántja -erre fontos felhívni a figyelmet, mert tényleg baj lehet belőle.

A gyártó nem írja a maximális magasságot, pedig legalább annyira fontos, mint a súly. Bukósisakkal együtt a kisfiam (108 cm) feje már az államat súrolta, szóval nem egyszer kapott az alsó állkapcsom különböző erősségű ütéseket, így erre oda kell figyelni. Ez főleg akkor igazán kellemes, amikor felfelé kell tekerni egy 20%-os emelkedőn, ráadásul térddel kicsit kifelé, hogy ne a nyeregben ülő gyermeket rugdossuk finoman, de sebaj, az élmény kárpótol minden fáradtságért.

Élmény mindenek felett!

A lényeg, hogy a kisfiam élvezte minden egyes percét a bringázásnak és kb. mindenhová így akart eljutni. Olyannyira mindenhová, hogy még oviba is ezzel érkeztünk, ami sok kis kíváncsi szemet eredményezett, a szülők többsége is érdeklődött a szerkezetről, annyira masszív és minőségi benyomást kelt! Ekkor gondoltam, hogy kell ennél jobb marketing, mint egy ovi előtti parkolás a bringával, rajta a shotgun? Szóval én csak ajánlani tudom minden, kerékpározás iránt elkötelezett szülőnek, mert duplaélmény a shotgun! Hátsó gyereküléstől kezdve utánfutóig, mindenünk van, de eddig ez vált be a legjobban és nem csak a gyerek, hanem a kerékpáros szemszögéből is, szóval shotgun-ra fel!

Kis kedvcsináló videó a gyártó oldaláról, a mosoly mindent visz:

Ha meggyőzött a teszt és megrendelnéd külön vagy akár együtt a Shotgun-t, úgy az ülést itt, a kormányt pedig itt éred el.

A gyártó európai oldala itt érhető el.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.