webshop menü
Nyon kijelzőcsere #blog #eBike #kerékpáros computer

Új Bosch Nyon kijelzőcsere Trek Powerfly 7 eMTB-n

Hivatalosan szeptember 23-tól rendelhető a Bosch-tól az új Nyon kijelző, ami annyira kelendő, hogy egy hét leforgása alatt ki is fogytak a készletből. Szerencsére mi a gyorsabbak között voltunk, így lehetőségünk nyílt néhány darabot beszerezi. A nagy érdeklődésre való tekintettel még várólistát is vezettünk, így boldogan értesítettük ki az első Ügyfelet, hogy megérkezett a termék. Egy Trek Powerfly 7 eMTB-vel érkezett, 2. generációs Bosch Performance CX motorral és Purion kijelzővel szerelve. Utóbbit kellett lecseréljük az új Nyonra.

De hogyan is készültünk el és milyen meglepetéseket tartogatott a Trek? Tovább olvasva megtudhatod.

Az alany

Látva a kerékpárt kicsit olyan érzésünk volt, hogy Batman használhatta a rásegítést, mielőtt még áttért a Batmobilra vagy a Christopher Nolan által jegyzett sorozat második részében bemutatkozó motorra: matt fekete váz, fényes fekete matricákkal pont olyan mértékben, hogy finoman látszódjon a márka (a kormány-fejcsövön szolidan megbúvó Trek „címerről” már nem is beszélve).

Hozzáférés és előkészítés vol 1.

Komolyra fordítva a szót, az akkumulátor kivételét követően (oldalirányba lehet kiszedni és egy kis fogantyú segít, hogy azonnal és biztosan foghassuk, nagyon praktikus megoldás) gyorsan feltettük a szerelőállványra és megkezdtük a motor-borítás lebontását. Első körben az alsó védőburkolatot távolítottuk el, ami ennél a modellnél már fémből készült, így lehet, kicsit nehezebb, viszont sokkal jobban védi a motort és jóval minőségibbnek is hat, mint az átlag-műanyag burkolatok. Érdekesség, hogy a motor felső ívén, két oldalon, akár szárnynak is hívható elemek találhatók, melyek amellett, hogy védelmi funkcióval bírnak, esztétikailag is sokat tesznek hozzá a középmotoros hajtás kinézetéhez. Itt jegyezném meg, hogy nem minden elem és rögzítési pont indokolt teljesen, illetve a szerelhetőséget a sok oldalról történő felfogatás, a csavarok méretének sokfélesége eléggé megbonyolítja (elsősorban az akkumulátor-zárra gondolok, de erről majd kicsit később). Másképpen fogalmazva az esztétikum oltárán sokat áldozott a Trek a szerelők életét megnehezítve.

Hozzáférés és előkészítés vol 2.

A Race Face hajtókarok leszerelését követően (süllyesztett menetezésűek), 4 darab 25-ös Torx csavar eltávolításával tudtuk leszedni az oldalsó motorburkolatot. Ennél a lépésnél vettünk észre egy kis finomságot, amely a burkolatba beépített plusz láncterelő, ami könnyíti és biztosabbá teszi a lánc útját. Igen ám, de vastag koszréteg halmozódott fel az első lánctányéron, olyannyira, hogy Ügyfelünk panaszkodott is, hogy fel-fel kapja a láncot a első kis lánkerék. A koszréteget (a hátsó váltó fogaskerekeiről is) természetesen eltávolítottuk, ami remélhetőleg segítség lehet a lánc biztos működésében. Egyébként pont az ilyen koszolódás (a hátsó sorra is vonatkozik az állítás) elkerülése miatt vagyunk hívei a waxolásnak, amelyről részletesen írtunk is korábban, mert így nem tapad rá megannyi növény, por és homok a láncra, amitől egy idő után szinte használhatatlanná válik a hajtás. Továbbá a 2. GEN CX motorok gyerekbetegsége, hogy sűrűn maga köré tekeri a lánckerék a láncot, megakasztva a hajtást. Sokat segíthetünk ezen, ha tisztán tartjuk a rendszert, illetve láncfeszítővel ellátott hátsó váltót használunk.

Hozzáférés és előkészítés vol 3.

Miután lebontottuk a motor borítást mindkét oldalon, már azt hittük, könnyű dolgunk lesz, de az akkumulátor zár és csatlakozó pont beleszólt a folyamatba. Ugyanis nem volt elég hely, hogy átfűzzük a kábelt a csatlakozóval együtt. Szóval nekiláttunk leszedni először a csatlakozó pontot, majd az akkumulátor zárat. Mindkettő biztonsági torx-al volt rögzítve, amely szerszámilag nem okozott problémát, viszont az akkumulátor zár két tartó anyacsavarja igen, mert a kiszerelést követően beleestek a zárszerkezetbe (így visszatételkor magát a zárat is szét kellett szedjük).

Installálás

Következett maga a lényegi rész, vagyis a kijelző kábelének átfűzése. A motorból indultunk, ahol is csatlakoztattuk a megfelelő foglalatba, majd az alsó vázcsövön keresztül, a kábelvezető inserten kibújtatva megpillantottuk a kormányrudat! Igen ám, de ahhoz, hogy ki tudjuk próbálni, hogy minden működik-e, vissza kellett pattintsuk az akkumulátort, amihez a zár és a foglalat visszaillesztésére volt szükség. Az imént írottak miatt sokat kellett játszanunk az illesztéssel, valamint a kábelek megfelelő futtatásával, hogy egy helyen se nyomjon rájuk sem a foglalat, sem pedig maga a zár.

Nyon kijelzőcsere - insert szétszerelve

Insert szétszerelve

Szemmel látható különbség

Miután az akkumulátor visszakerült, felpattintottuk a Nyont (természetesen a kormányra ekkor már felszereltük a tartó konzolt a megfelelő vastagságú gumialátétekkel, melyből háromféle méretet biztosít a Bosch) és első bekapcsoláskor tökéletesen működött. Nagy, színes, részletgazdag, az érintőképernyő reszponzív, és sok-sok funkcióval bír. Érdekes látványt nyújtott a Purion mellett, mert több generáción átívelő, rövid találkozás volt ez. A legalapabb és a legfejlettebb kijelző helyezkedett el kis ideig a kormányrúdon. Szép, színes és ami elsőre furcsa is volt, érintő-képernyős. Elsőre mondhatnánk, hogy egy génkezelt Kiox, de bekapcsolva már más kép tárulhat elénk (képről nem jön le a Nyon tényleges mérete, mert valóban úgy néz ki, mint egy felnagyított Kiox, a kormányra szerelve látszik az igazi méretbeli különbség).

Kontroller és dropper a végére

A kontroller rögzítése már gyors feladat volt. Ügyes húzás a Bosch-tól, hogy mind a SmarthponeHub, Kiox és Nyon kontrollerje ugyanaz, mert így ha átszerelésről vagy inkább átszokásról van szó, már a jól bejáratott mozdulatokat és gombokat alkalmazva lehet léptetni a képernyők és módozatok, valamint funkciók között.

Miután Ügyfelünk elégedetten átvette a bringáját, illetve vele együtt a legújabb Nyon kijelzőt, a már eddig is aprólékos szerviz tartogatott még egy utolsó meglepetést: a dropper nem csúszott vissza a helyére. Egy sejtést és gyors állapotfelmérést követően beigazolódott a hiba: a bowden szinte teljesen el volt nyírva és feszült, ezért nem engedte, hogy „lenyomódjon” a nyeregcső. Az eddig szerzett tapasztalatnak és számtalan dropper beépítésnek, valamint szerviznek köszönhetően még sötétedés előtt sikerült befűznünk egy új bowdent a megfelelő irányból, (sajnos hanyagul volt bekábelezve a dropper, emiatt is feslett szét a gyári bowdenezés kevesebb mint másfél év alatt), amivel méretre vágás után sikeresen lezártuk a javítást.

Ha tetszik a Nyon, itt tudod megrendelni, valamint további részleteket is megtudhatsz a sokszínűségéről.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük