Az egyik felfogatási ponton lót a motor. #eBike #eBike tuning

Bianchi T-Tronik eMTB limit módosítás

Legtöbb Ügyfelünk ajánlás alapján talál meg minket, így történt ez a legutóbb eBike tuningolásnál is. A kerékpár az olasz piacról érkezik, a Bianchi-nak egyedileg fejlesztett motorral. A Bianchi által felmatricázott motor a cesenai OLI (https://www.oli-ebike.com) eBike motorgyártó terméke. A motor 85nm csúcsnyomatékkal rendelkezik, a kijelzőt is az OLI gyártja, az akkumulátor egy külső beszállítótól érkezik. Alapos kutatás után, pár hét alatt sikerült beszereznünk egy limit módosítót, ami egyelőre az egyetlen Bianchi T-Tronik tuning a piacon.

Forrasszuk át a speed szenzort? 

Az eBike tuningok nagy része német fejlesztőktől származik, van egy-két olyan termék amit csehországi partnereinktől szerzünk be, és a torta legapróbb szeletét egy olasz gyártó termékei teszik ki. Partnereink kínálatát végigpörgetve kezdett bonyolódni a helyzet, mivel egyiküknél sem volt olyan tuning ami a Bianchi T-Tronik-kal kompatibilis. Egy kis kiegészítés az előbb írtakhoz, hogy ekkor még nem ismertük a SpeedFUN tuninggyártót, akiknek azóta hivatalos magyarországi partnerei lettünk. Mivel a beépíthető tuningok közül egyik német termék sem volt kompatibilis az OLI-val, így felvettem a kapcsolatot a német a Badass céggel, hogy van-e valami ötletük, esetleg nem terveznek-e a jövőben olyan badass box-ot ami kompatibilis a Bianchi speed szenzorával. Tudniillik az olaszok itt is egy egyedi sebesség jeladót használnak. A németek gyorsan válaszoltak, és elmondták, hogy annyira kevesen keresnek ilyen modellhez tuningot, hogy egyelőre nem terveznek ez írányba fejleszteni. Ezért inkább azt tanácsolják, hogy vagy cseréljük a speed szenzort badass kompatibilisre, amennyiben a motor szabványos csatlakozóval rendelkezik. Ha ez nem megoldható, akkor REED szenzor esetén a gyári kábelre ráforrasztható egy Bosch speed szenzor, ami már kompatibilis lesz a BADASS box-szal. Nem rossz gondolat ez, de közel sem éreztem tökéletesnek a megoldást. Garanciális probléma esetén például gondban lettünk volna a visszaalakításnál, illetve mi van ha megkavarjuk a motort elektronikáját? Ügyfelünk kalandvágyó, és annak ellenére, hogy egy ilyen kísérletezős megoldásnál minden benne van a pakliban, szerette volna, hogy a belevágjunk a vagdosós, forrasztós speed szenzor átalakítós mókába.

Olasz motor – olasz tuning!

Jellemző ránk, hogy addig kutatunk, amíg a legjobban meg nem találjuk, így folytattam a kérdezősködést a gyártóknál, amíg el nem jutottam a SpeedFUN-hoz. Pár email váltás után kiderült, hogy nagyon  örülnek a megkeresésnek, mivel az OLI Bianchi-hoz fejlesztési stádiuma, nemrég zárult le, és sikerült olyan megoldást találnia az olasz cégnek, hogy a RIBELLE névre keresztelt tuningmodul, a valós értékeket mutassa a kijelzőn. A termék alaposan le lett már tesztelve, de szívesen fogadnak visszajelzéseket, így a végleges piacra szánt verzóból tudtunk rendelni pár darabot. 

Gyári csatlakozók, egyszerű használat!

Beépítés ügyileg nem különbözött ez a munka sokban egy Yahama tuning beszerelésétől. Fejjel lefele szereltük a kerékpárt, és elegendő volt a motort kibuktatni a helyéről. Sajnos ugyanúgy mint a Ducati eBike szerelésénél itt is belefutottunk egy-egy átgondolatlan tervezési megoldásba, amik megnehezítették a szerelést. Ezek közül a legbosszantóbb az volt, hogy a motor tartócsavarjainak a kiszedéséhez nagyon nehezen lehet hozzáférni a hajtás oldalról, de végül az akadályt áthidaltuk egy flexibilis fejjel, aminek a végére került a bitfej. Csatlakózókat tekintve az OLI-nál találkozhatunk a Yamaha-nál megszokott kábelek, amik Brose konszernes csatlakozókkal keverednek. 

Így aktiválható a SpeedFUN RIBELLE tuning 

  1. A plusz és mínusz gombok egymást követő nyomásával fut le az aktivációs folyamat. – > + > – > + (mínusz > plusz > mínusz > plusz)
  2. Az aktiváció lefutása után 50-es érték jelenik meg a kijelzőn, ami jelzi, hogy 50km/h-ig emelkedett a rásegítési limit. 
  3. A deaktiválás az 1.-es pontban leírtak alapján történik, miután lefutott a 25-ös számot látjuk majd a kijelzőn. 

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük