Bosch e-Bike Mood #blog #eBike

e-Bike állami támogatással

Nem újdonság, hogy az állam támogatni fogja az elektromos “Pedelec” kerékpárok vásárlását, ezzel is elősegítve a környezettudatos közlekedést, valamint elkerülve a városban exponenciálisan növekvő autós forgalmat. Olyannyira aktuális a hír, hogy az első pályázati szakasz 2020. november 23-án indul, vagyis a bejegyzésünk megjelenését követő egy héttel.

A fókusz elsősorban a kerékpáros, városi, munkába járós közlekedés támogatása, így kategóriában is erre alkalmas kerékpárokat kell keressünk. A hobbi célra felhasználható kategóriákat a kritériumok megadásával igyekeztek kizárni.

Kritériumok, számok, paraméterek? Kattints tovább.

Milyen paraméterekkel kell kerékpárt vásárolnunk, hogy támogatást kapjunk?

A támogatás összege elérheti a 150.000 Ft-ot is, azonban ez sok mindentől függhet, például:

  1. Pedelec, vagyis “pedal electric” hajtású kerékpárnak kell lennie, ami annyit jelent, hogy a kerékpárosnak tekernie kell, erre segít rá az elektromos rendszer 25 km/h-ig (speed pedelec esetében 45 km/h-ig történik a rásegítés, de fontos, hogy ezekre a kerékpárokra nem vonatkozik a támogatás)
  2. Minimum 26″ colos kerekekkel kell rendelkeznie (ez alól kivételt képeznek az összecsukható, elektromos kerékpárok, mert esetükben 16″ colos kerékméretet is elfogad majd a rendszer).
  3. Az akkumulátornak nem szabad ólmot tartalmaznia
  4. A külső gumiköpeny, vagyis a kerék szélessége nem haladhatja meg a 60mm-t, így a legtöbb e-MTB kikerül a támogatott kerékpárok közül
  5. A kerékpár maximális tömege: 30 kg
  6. Gázkart nem tartalmazhat a kerékpár

Szóval az APPSolute Sport által hőn szeretett és forgalmazott Scott e-MTB-k sajnos nem férnek bele a támogatás keretébe, de a gyártó termékei között akad egy-kettő, ami viszont igen.

Pontosan mennyi is lehet a támogatás mértéke, mikor és hogyan kapható?

  1. A pályázat kettéválasztja a pedálfordulat-érzékelős és nyomaték-érzékelős kerékpárokra adott támogatás mértékét. Ennek oka, hogy a pedálfordulat-mérését végző elektromos rendszerrel szerelt pedelec kerékpárok olcsóbbak, míg a bonyolultabb, nyomaték-érzékelősök drágábbak. Összegben ez úgy mutatkozik meg, hogy előbbi esetében 90.000 Ft, utóbbiban pedig 150.000 Ft lehet a maximális támogatás.
  2. Fontos még, hogy a támogatás mértéke a kerékpár árának maximum 50%-a lehet.
  3. Kritérium továbbá, hogy a választott modell ára pedálfordulat-érzékelős elektromos kerékpár esetében ne haladja meg a 400.000 Ft-ot, nyomaték-érzékelős esetében pedig a 900.000 Ft-ot.
  4. Vásárlás előtt még érdemes átgondolni, hogy mire és mennyit szánunk, mert a támogatás nem vonatkozik egy kiegészítőre sem, így a lámpákra, sárvédőkre, stb.
  5. Keret: 1 milliárd forint hívható le a pályázati keretből, mely a következő időszakok szerint adható be (fontos, hogy nem a kiírás által meghatározott időszakban benyújtott pályázatok automatikusan elutasításra kerülnek):

1. szakasz

2020.11.23. és 2020.11.27. között

2. szakasz

page7image7488

2020.12.28. és 2021.01.01. között

3. szakasz

2021.01.25. és 2021.01.29. között

4. szakasz

2021.02.22. és 2021.02.26. között

page7image14304

5. szakasz

2021.03.29. és 2021.04.02. között

6. szakasz

2021.04.26. és 2021.04.30. között

7. szakasz

page7image20608

2021.05.31. és 2021.06.04. között

8. szakasz

2021.06.28. és 2021.07.02. között

page7image24800

9. szakasz

2021.07.26. és 2021.07.30. között

10. szakasz

page7image29000

2021.08.30. és 2021.09.03. között

11. szakasz

2021.09.27. és 2021.10.01. között

page7image32672

12. szakasz

page7image34760

2021.10.25. és 2021.10.29. között

Pályázat benyújtásának menete

  • Ajánlott első körben a hivatalos pályázatot elolvasni, mielőtt belekezdenénk, mely itt érhető el.
  • A pályázat a következő oldalon keresztül nyújtható be: https://elektromobilitas.ifka.hu ügyfélkapuval a szükséges dokumentumok scannelését követően.
  • Fontos, hogy a pályázat utófinanszírozású, vagyis a sikeres pályázatot követően lehet átvenni a kerékpárt, mert a támogatás összegét egyenesen a kerékpárboltnak utalja az IFKA.
  • Minden részlet kiderül a pályázatból is, de az AM Bringabolt weboldalán nagyon jól összefoglalták a lényeget, illetve a fő lépéseket:
  1. Ki kell választani a boltot és a kerékpárt, amit szeretnénk megvásárolni (ez elég egyértelmű, viszont ezt követően jönnek a finomságok).
  2. Be kell adni a pályázatot elég sok dokumentum kitöltésével és scannelésével az IFKA honlapján keresztül.
  3. Az IFKA a sikeres pályázónak a pályázati portálon keresztül kiadja a Támogatói okiratot.
  4. A nyertes pályázó megvásárolja a boltban a kiszemelt kerékpárt a támogatói okirat bemutatásával. Ha nincs a választott kerékpárból, a kereskedőnek 180 napja van beszerezni azt. Amennyiben a 180 nap alatt nem sikerül a vásárlás, a pályázó elbukja a támogatást.
  5. És akkor jöjjön a pályázó utóélete immáron az elektromos kerékpárral, ami korántsem egyszerű és jelentés-mentes. Olyan feltételeknek kell eleget tenni, melynek mulasztása a támogatott összeg kamatostúli visszafizetését vonhatja maga után.  Lássuk, melyek a legfőbbek: 3 évig nem adhatja el a kerékpárt a tulajdonos, évente fotós dokumentációt kell eljuttatnia az IFKA részére, hogy birtokában van a kerékpár. Eleget kell tenni a hivatalos szerviznek, kvázi karbantartani a kerékpárt, ami a vásárlási hely által, hivatalosan kiadott szervizdokumentum segítségével igazolható.

A hivatalos pályázat itt érhető el.*

Pozitívum:

A pályázati lehetőség és támogatás egy remek dolog, mert sok olyan leendő elektromos kerékpárost is nyeregbe ültethet, akik teljesítmény vagy erőnléti, fizikai probléma miatt nem szánták rá magukat. Elsősorban a kerékpáros-városi közlekedést hivatott támogatni, hogy az autóforgalmat csökkentsék, ami szintén jótékony hatással van a használóra és lakosságra egyaránt.

Negatívum:

Bonyolult és nehezen áttekinthető procedúra a pályázás, valamint az utólagos, “3 éves jelentés” sokak kedvét szegheti. Továbbá a kerékpárok értékének beállított 900.000 forintos plafon sajnos kizárja az igazán jó e-Bike választékot, amely a nyomatékosabb Bosch, Shimano, Brose, stb. rendszerekkel működnek. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy 900.000 forintért nem lehet jó e-Bike-ot vásárolni, csak valamivel nehezebb, mint akár 100.000 forinttal magasabb értékhatáron.

*A bejegyzés a pályázatból és annak jelen állás szerinti adataiból készült, így csupán hivatkozunk az államilag kibocsátott dokumentumra. Vásárlás esetén a bejegyzésben foglaltak nem képeznek hivatkozási alapot, csupán a pályázatban foglaltak szerint lehet eljárni.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük