Turbo Levo RAW Carbon #szerviz #blog #eBike #teszt #eBike tuning

A legjobb Specialized tuning? (eBike alany: Turbo Levo)

Ma egy gyönyörű 2020-as “Raw Carbon”, azaz színréteg nélküli Specialized TURBO LEVO FSR Expert Carbon fully eBike-ot tuningoltunk. Pontosan, a teljesítményét nem növeltük a kerékpárnak, csupán a rásegítés 25 km/h-ás limitét módosítottuk, Ügyfelünk kérése alapján. Több megoldás is létezik ezeknél a kerékpároknál a limit módosítására. Ebben a bejegyzésben a szerintünk jelenleg legjobb megoldást fogjuk bemutatni, a Specialized Turbo Levo modellekhez. Előtte viszont nézzünk körbe, mi a helyzet jelenleg Specialized tuning fronton! Milyen megoldások jöhetnének még szóba? Ismét saját tapasztalataink következnek.

Mivel tuningolható egy Specialized Turbo Levo eBike? 

Pályafutásunk alatt, több olyan gyártóval is belekezdtünk már közös munkába, akik Specialized tuningokat gyártanak, azonban közülük egyelőre csak két partnerünk rendelkezik a gyári Brose csatlakozókkal. Ezek közül részletesebben a SpeedFun Furious termékét mutatjuk be (a tuningolás folyamatával) és azt is elmeséljük, hogy miért.

De előtte még pillantsunk rá a többi lehetőségre is! Régóta kutatjuk a “Speci” tuningokat, így aztán már teszteltük a kvázi beszerezhetetlen Levociraptor tuningot, és a cseh fejlesztő Katerina Pear Tune tuningjait is.

Levociraptor

A Levociraptor tuning, annak ellenére, hogy gyári csatlakozókkal van felszerelve és a beépítése is egy otthon elvégezhető folyamat, az igen hosszú várakozási idő miatt esett le a radarunkról. A beszerelésről itt annyit kell tudni, hogy a Levo 2019-2021 vagy Kenevo 2020-2021 modelleknél a TCU (Turbo Connect Display) egységre csatlakoztatható.

Tehát annyit kell tennünk, ha beépítésre kerül sor, hogy a TCU tetején lévő csavart kioldjuk (a Bluetooth kódot is itt találjuk) és a TCU-ra való gyári kábelekkel történő csatlakozás után a felső vázcsőbe elrejthető a tuningmodul. 

Pear Tune MSO Brose / Specialized tuning

A termék fejlesztésében mi is részt vettünk, mármint nem a programozási feladatokban, hanem a hardveres részben. Sajnos a gyártó nagyon kezdetleges csatlakozóval szállította a terméket, amit nem tudtunk jó szívvel beszerelni a Sporttársainknak. Így be kellett szereznünk gyári Brose csatlakozókat a Lupine gyártótól, amiket végül Apple szerviz részlegünk forrasztott meg, ezzel tökéletesítve a tuningmodult. Sajnos az extra alkatrészigény és munkaidő miatt úgy döntöttünk, hogy amíg a csehek nem a gyári csatlakozókkal szállítják ezt a Specialized tuningot, addig nem tartjuk a kínálatunkban a Pear Tune-t. 

A SpeedFun Furious limitmódosító

A legjobb Specialized tuning?

A Speedfun Furious eBike tuning a Levociraptor-hoz hasonlóan Olaszországban készül. A SpeedFun cégről érdemes tudni, hogy a partnerkezelésük magas színvonalat képvisel, gyorsan reagálnak a kérdéseinkre és mindig van egy tippjük! 🙂 Gyári csatlakozókkal dolgoznak, és a feljebb említett többi tuninggal teljesen megegyezik a működése, tehát beépítés után a Mission Control applikációban fele értékeket fogunk látni.

Mivel a LEVO és KENEVO elektromos kerékpárokat a Specialized kijelző nélkül szállítja, legtöbb Ügyfelünk Wahoo vagy Garmin GPS-t használ ezeken a gépeken, így Ők a helyes adatokat látják.

Aztán vannak olyanok, akiket nem szippant be ennyire a bringázás technikai oldala. Ők tekernek az adatok figyelése és elemzése nélkül. Amire sajnos nem tudunk megoldást kínálni, az az összes megtett távolság helyes számítása, utókalkulása és rögzítése a motorban.

Hogyan építjük be a SpeedFun tuningot?

Ez a Specialized tuning a motortérben helyezhető el. A hajtókar lecsavarásával kezdjük a beépítést. A Specialized általában Praxis Works hajtókarokat használ, amik leszereléshez nincs szükség hajtókar lehúzó szerszámra, önmagukat tolják le. Ha letekertük a hajtás ellenoldali hajtókart, az akkumulátort csatlakoztatjuk le a motorról. Ez a Specialized által kiválóan megtervezett, a motor burkolataiba teljesen beleolvadó, és annak részét képző mágneses csatlakozónak a kipattintásával tehető meg. Ezt a csatlakozót a Speci-nek a BMZ szállítja, a csatlakozó fedelének külső design-ja a kaliforniaiak remekműve.

Ha ezzel megvagyunk, akkor kicsavarjuk a 4 imbusz csavart és levehető a motorburkolat. Ez alatt a Specialized 2.1, custom Rx Trail-tuned motor helyezkedik el, kívülről egy szokványos Brose motor köntösben. Itt megkeressük a sebesség jeladót (speed sensor) és óvatosan kihúzzuk a helyéről.

Ide bekötjük a tuningot, majd a speed sensor-t összeillesztjük a tuning másik két vezetékével, amit ezt követően zsugorcsővel biztosítunk. A motorburkolatok visszaépítését a tesztelés követi. Itt érdemes felrögzítenünk egy okostelefont, amin fut a Mission Control applikáció, valamint egy GPS computert is. Ha a Mission Control a fele értéket mutatja, akkor a Furious is megfelelően üzemel, jól végeztük a dolgunkat!


Blogunkban gyakran írunk eBike-ok tuningolásáról. Ha érdekel a téma, jó szívvel ajánljuk kapcsolódó bejegyzéseinket is. A cikkekhez görgess lejjebb!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük