OneWheel Pint and XR #bemutató #blog #onewheel #teszt

OneWheel Pint első benyomások

Kíváncsiak voltunk, hogy mit tud a OneWheel Pint, így hát rendeltünk egyet, amit tegnap délután kézbesítettek is a srácok. Ezt is demo darabként vásároltuk, így már mind a két onewheel deszka (XR és Pint) kipróbálható az APPSolute Shop-ban. Örülünk ennek a lehetőségnek, mert így aki vásárlás előtt áll, át tudjuk beszélni vele fizikai valójában a deszkák tulajdonságait, el tudjuk mondani a tapasztalatainkat, és tudunk is gurulni egyet a környéken. Szóval kapsz egy reális képet a deszkákról, ami segíthet a döntésben!

Nyílik a doboz!

Karton a földön, kés a kézben! Egy gyors kicsomagolás után már kés az asztalon deszka a kézben. Szembetűnő különbség az XR-hez képest, hogy a Pint-et egy kézzel, a vázra szerelt fogantyúval, azaz a Maghandle-lel emeljük ki a dobozából. Stabil darabnak látszik, ennek ellenére több olyan bejegyzés is olvasható különböző fórumokban, hogy hamar megadja magát, elreped a zsanérnál. Mi egyelőre nem cseréljük az aluminium Maghadle Pro-ra, kíváncsiak vagyunk mit bír a gyári darab. Megtapogattunk, megforgattuk a deszkát, ami legalább olyan minőségi benyomást kelt mint a OneWheel XR.

Az első led kicsit gyengébb mint az XR-nél.

Az első led kicsit gyengébb mint az XR-nél.

Kompakt, jól kidolgozott termék és a két deszkát kicsit tovább nézegetve olyan, mintha az XR egy prototípus lenne, a maga nyers, nem túl dízájnolt külsejével, a Pint pedig a végleges termék, ahol nem látszanak a csatlakozók, nincsenek pucér menetek a vázon. A mi Pint-unk sand színkódú, így fekete sárvédőt rendeltünk hozzá. Tény, hogy vagányabb a fender nélküli deszka, de véleményünk szerint ez egy nagyon hasznos kiegészítő, főleg annak, aki leginkább munkába járáshoz használja a onewheel-t. A múlt héten például gurultam párszor az XR-rel eső után fender nélkül, és ez a pár alkalom elég volt arra, hogy gyorspostával kérjem a speciális, amerikai szabványú csavarokat (10-32 menetemelkedésű) a sárvédőmhöz.

Irány az első kör!

Az időjárás nem kedvezett, de a szemerkélő eső ellenére kiugrottam egy rövid háztömbkörre. Ahogy induló, azaz vízszintes állásba billentettem a pint-ot, akkor éreztem igazán a lábaim alatt, hogy mennyivel kisebb a XR-nél. Az első pár méteren ide-oda kacsáztam vele, de hamar ráéreztem, nem volt gond az irányítással. A pint gyári gumija ugyanazon az 1,2 bár nyomásértéken, sokkal jobban felveszi az út egyenetlenségeket mint az XR gyári Vega. Ez azonnal ez első mini-padka lehuppanáskor érezhető volt, sokat tompított a puhább komponensű gumi. Fondulékonyságban veri a gyári VEGA-s XR-t, bár ezt mindenki tudja, aki kicsit is utána jár a két deszka közötti különbségeknek. A rövid kör után az irodában megnyomkodtam a két gumit, és a gyári Vega középen puha, váll részén pedig keményebb, a pint gumi váll részen is egész puhácska, talán erre vezethető vissza a jobb csillapítás (hamarosan az XR is új gumit kap, amiről egy következő bejegyzésben fogunk írni). Elvittem még egy #gohomeride-ra is a Pint-ot, ami egy 4,2km-es gurulás, kb. 50-80m mászással. Az akkumulátor a 0 fok körüli hőmérséklet ellenére 60%-ig merült, tehát első blikkre a 68kg súlyommal szerintem a 10-12km-es hatótáv kihozható a Pint-ból. A hazaúton van egy kivilágítatlan szakasz, ahol fekvőrendőr is megbújik, ezen a részen hiányzott az XR erősebb világítása, egyébként arra hogy észrevegyenek, tökéletesen megfelelnek a Pint LEDjei is.

Norbi első benyomása:

A Pint nagyon játékos, minden kis rezdülést érzel a talpad alatt. Teljesen egyé lehet válni a talajjal. Miután megszoktad a deszkát, akkor már az a pici bizonytalanság is elszáll, ami az elején volt. Mindenképpen egy nagyon jo feature a Simplestop, mivel kezdetekben könnyen el tudja venni a deszka az irányítást tőlünk, de a Simplestop-pal a megállás egy biztos pont az ismerkedő fázisban. A deszka karakterisztikája a keskenyebb kialakítás, valamint a gumiválasztás miatt jobban hasonlít a valódi gördeszkás élményhez, mint az XR. Nem elhanyagolható az sem, hogy ezen a járgányon be lehet gyakorolni az első lábas megállást is, ami elsőre furcsa lehet annak, aki még nem használt egykerekű deszkát. A Simplestop kikapcsolható és opcionális lehetőség ennél a modellnél. Csupán annyi hátránya van a SimpleStop aktiválásának, hogy a deszkával való hátramenet nehézkes, a szenzorok érzékenysége miatt gyorsabban lekapcsol a motor rásegítése, minthogy megindulnánk hátrafelé. Teszteltem a fényerejét a gyári LED-világításnak, viszont ez inkább csak helyzetjelzőként funkcionál, az XR-nél erősebb fényszórást tapasztaltam. Kíváncsi leszek terepen, hosszabb túrán, hogy viselkedik.

Gurulási módok – Digital Shaping 2.0

A Onewheel Pint-nál, az alábbi négy mód közül választhatunk. Ezek közöl bekapcsolás után mindig a legutoljára használt az aktív.

  1. REDWOOD
  2. PACIFIC
  3. ELEVATED
  4. SKYLINE

A  REDWOOD móddal ajánlott a tanuló időszakot kezdeni. Ilyenkor a végsebesség 19km/h-ra van korlátozva. Jellemzője, hogy játékos a deszka alattunk. Leginkább utcai használatra ajánlott.

A PACIFIC módban a végsebesség 26km/h. Ezt a módot a carvingozás szerelmeseinek ajánlja a gyártó, a motor ereje puhán adagolható.

Az ELEVATED módot meredek mászásokkor ajánlott választani. Itt a deszka az orrát magasabban tartja, így meredek emelkedőkön való gyorsításkor elkerülhető a nose dive.

SKYLINE módban a legreszponzívabb a deszka, erőteljesebbek a gyorsítások. Ezt inkább terepen való használatkor érdemes választani.

Folytatjuk hamarosan!

A Pint-tal egyelőre 105 kilóméter megtétele után is a REDWOOD-ot használjuk, nincs szükségünk a nagyobb végsebességre. Így kitolható a hatótáv, és biztonságosab a közlekedés is.

Norbival kitűztük célként, hogy lehetőség szerint hetente legalább háromszor deszkával menjünk az APPSolute-ba, mert csak így tudunk sok-sok infót gyűjteni róla. Jól is jön mostanában, hiszen az ingyenes parkolás bevezetése óta sajnos nem lehet megállni az utcánkban, így annak ellenére, hogy a munkába vezető út időben hosszabb, a végére igazából rövidebb lesz, mert a parkolási nehézségeket megússzuk.

Buy or rent a Onewheel in Budapest

Are you looking for Onewheel products but you can not buy these in your country?

We can ship Onewheel boards and acessories not only to Hungary but also to the following countries: Bosnia and Herzegovina, Croatia, Montenegro, Romania, Serbia, Slovenia.

Of course you can also visit our store in Budapest and rent a Onewheel for test ride before buying it. Or if you would explore Budapest on Onewheel: https://www.instagram.com/onewheelguide/

Please do not hesitate to contact us for more info: sport@appsolute.hu

Onewheel Belgrade, Bucharest, Ljubljana, Podgorica, Sarajevo, Zagreb

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Egy hozzászólás

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük