OneWheel Pint and XR #blog #teszt #bemutató #onewheel

OneWheel Pint első benyomások

Kíváncsiak voltunk, hogy mit tud a OneWheel Pint, így hát rendeltünk egyet, amit tegnap délután kézbesítettek is a srácok. Ezt is demo darabként vásároltuk, így már mind a két onewheel deszka (XR és Pint) kipróbálható az APPSolute Shop-ban. Örülünk ennek a lehetőségnek, mert így aki vásárlás előtt áll, át tudjuk beszélni vele fizikai valójában a deszkák tulajdonságait, el tudjuk mondani a tapasztalatainkat, és tudunk is gurulni egyet a környéken. Szóval kapsz egy reális képet a deszkákról, ami segíthet a döntésben!

Nyílik a doboz!

Karton a földön, kés a kézben! Egy gyors kicsomagolás után már kés az asztalon deszka a kézben. Szembetűnő különbség az XR-hez képest, hogy a Pint-et egy kézzel, a vázra szerelt fogantyúval, azaz a Maghandle-lel emeljük ki a dobozából. Stabil darabnak látszik, ennek ellenére több olyan bejegyzés is olvasható különböző fórumokban, hogy hamar megadja magát, elreped a zsanérnál. Mi egyelőre nem cseréljük az aluminium Maghadle Pro-ra, kíváncsiak vagyunk mit bír a gyári darab. Megtapogattunk, megforgattuk a deszkát, ami legalább olyan minőségi benyomást kelt mint a OneWheel XR.

Az első led kicsit gyengébb mint az XR-nél.

Az első led kicsit gyengébb mint az XR-nél.

Kompakt, jól kidolgozott termék és a két deszkát kicsit tovább nézegetve olyan, mintha az XR egy prototípus lenne, a maga nyers, nem túl dízájnolt külsejével, a Pint pedig a végleges termék, ahol nem látszanak a csatlakozók, nincsenek pucér menetek a vázon. A mi Pint-unk sand színkódú, így fekete sárvédőt rendeltünk hozzá. Tény, hogy vagányabb a fender nélküli deszka, de véleményünk szerint ez egy nagyon hasznos kiegészítő, főleg annak, aki leginkább munkába járáshoz használja a onewheel-t. A múlt héten például gurultam párszor az XR-rel eső után fender nélkül, és ez a pár alkalom elég volt arra, hogy gyorspostával kérjem a speciális, amerikai szabványú csavarokat (10-32 menetemelkedésű) a sárvédőmhöz.

Irány az első kör!

Az időjárás nem kedvezett, de a szemerkélő eső ellenére kiugrottam egy rövid háztömbkörre. Ahogy induló, azaz vízszintes állásba billentettem a pint-ot, akkor éreztem igazán a lábaim alatt, hogy mennyivel kisebb a XR-nél. Az első pár méteren ide-oda kacsáztam vele, de hamar ráéreztem, nem volt gond az irányítással. A pint gyári gumija ugyanazon az 1,2 bár nyomásértéken, sokkal jobban felveszi az út egyenetlenségeket mint az XR gyári Vega. Ez azonnal ez első mini-padka lehuppanáskor érezhető volt, sokat tompított a puhább komponensű gumi. Fondulékonyságban veri a gyári VEGA-s XR-t, bár ezt mindenki tudja, aki kicsit is utána jár a két deszka közötti különbségeknek. A rövid kör után az irodában megnyomkodtam a két gumit, és a gyári Vega középen puha, váll részén pedig keményebb, a pint gumi váll részen is egész puhácska, talán erre vezethető vissza a jobb csillapítás (hamarosan az XR is új gumit kap, amiről egy következő bejegyzésben fogunk írni). Elvittem még egy #gohomeride-ra is a Pint-ot, ami egy 4,2km-es gurulás, kb. 50-80m mászással. Az akkumulátor a 0 fok körüli hőmérséklet ellenére 60%-ig merült, tehát első blikkre a 68kg súlyommal szerintem a 10-12km-es hatótáv kihozható a Pint-ból. A hazaúton van egy kivilágítatlan szakasz, ahol fekvőrendőr is megbújik, ezen a részen hiányzott az XR erősebb világítása, egyébként arra hogy észrevegyenek, tökéletesen megfelelnek a Pint LEDjei is.

Norbi első benyomása:

A Pint nagyon játékos, minden kis rezdülést érzel a talpad alatt. Teljesen egyé lehet válni a talajjal. Miután megszoktad a deszkát, akkor már az a pici bizonytalanság is elszáll, ami az elején volt. Mindenképpen egy nagyon jo feature a Simplestop, mivel kezdetekben könnyen el tudja venni a deszka az irányítást tőlünk, de a Simplestop-pal a megállás egy biztos pont az ismerkedő fázisban. A deszka karakterisztikája a keskenyebb kialakítás, valamint a gumiválasztás miatt jobban hasonlít a valódi gördeszkás élményhez, mint az XR. Nem elhanyagolható az sem, hogy ezen a járgányon be lehet gyakorolni az első lábas megállást is, ami elsőre furcsa lehet annak, aki még nem használt egykerekű deszkát. A Simplestop kikapcsolható és opcionális lehetőség ennél a modellnél. Csupán annyi hátránya van a SimpleStop aktiválásának, hogy a deszkával való hátramenet nehézkes, a szenzorok érzékenysége miatt gyorsabban lekapcsol a motor rásegítése, minthogy megindulnánk hátrafelé. Teszteltem a fényerejét a gyári LED-világításnak, viszont ez inkább csak helyzetjelzőként funkcionál, az XR-nél erősebb fényszórást tapasztaltam. Kíváncsi leszek terepen, hosszabb túrán, hogy viselkedik.

Gurulási módok – Digital Shaping 2.0

A Onewheel Pint-nál, az alábbi négy mód közül választhatunk. Ezek közöl bekapcsolás után mindig a legutoljára használt az aktív.

  1. REDWOOD
  2. PACIFIC
  3. ELEVATED
  4. SKYLINE

A  REDWOOD móddal ajánlott a tanuló időszakot kezdeni. Ilyenkor a végsebesség 19km/h-ra van korlátozva. Jellemzője, hogy játékos a deszka alattunk. Leginkább utcai használatra ajánlott.

A PACIFIC módban a végsebesség 26km/h. Ezt a módot a carvingozás szerelmeseinek ajánlja a gyártó, a motor ereje puhán adagolható.

Az ELEVATED módot meredek mászásokkor ajánlott választani. Itt a deszka az orrát magasabban tartja, így meredek emelkedőkön való gyorsításkor elkerülhető a nose dive.

SKYLINE módban a legreszponzívabb a deszka, erőteljesebbek a gyorsítások. Ezt inkább terepen való használatkor érdemes választani.

Folytatjuk hamarosan!

A Pint-tal egyelőre 105 kilóméter megtétele után is a REDWOOD-ot használjuk, nincs szükségünk a nagyobb végsebességre. Így kitolható a hatótáv, és biztonságosab a közlekedés is.

Norbival kitűztük célként, hogy lehetőség szerint hetente legalább háromszor deszkával menjünk az APPSolute-ba, mert csak így tudunk sok-sok infót gyűjteni róla. Jól is jön mostanában, hiszen az ingyenes parkolás bevezetése óta sajnos nem lehet megállni az utcánkban, így annak ellenére, hogy a munkába vezető út időben hosszabb, a végére igazából rövidebb lesz, mert a parkolási nehézségeket megússzuk.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük