Specialized Turbo Creo SL limitmódosítás
Szebi – 2021. január 27. – 0 hozzászólás
A könnyű eBike-ok fejlesztésére egyre több kerékpárgyáró működtet külön diviziót, közülük véleményem szerint a kaliforniai Specialized áll az élen. Ők a Turbo Levo SL és Turbo Creo SL kerékpárjaikkal indultak el úttöröként ebben a szegmensben. Pontosabban, korábban a Focus és Fazua kollaborációból is egy ütős kis merevfarú E-XC gép került a piacra. Emellett idén már elérhető lesz a full karbon Orbea RISE is. Egyik Ügyfelünk kíváncsi volt erre a kategóriára, de a gyártói limit hamar zavarni kezdte, ennek okán kereste fel tuning részlegünket. Az alábbi bejegyzésben megmutatjuk, hogy miként oldható fel a 25 km/h-ás limit egy Specialized Turbo Creo SL bringán.
Mit tud a Specialized SL 1.1 motor?
Miután a Specialized tesztelte a piacon lévő összes akkumulátort és motorrendszert, úgy döntött, hogy a Mahle céggel karöltve nekilát egy egyedi, pillekönnyű motor fejlesztésnek. Az új SL 1.1 egy 250 wattos középmotor amely 1,95 kg-os súlyával a Specialized állítása szerint, a legkönnyebb a rendelkezésre álló rendszerek közül. A hozzá kapható SL1-320 akkumulátor 320 Wh kapacitásával papíron 130 km-es hatótávval büszkélkedik.
Az SL 1.1-től ne várjunk olyan löketet mint egy Bosch vagy Shimano motortól, hiszen jóval kisebb nyomatékkal rendelkezik, azonban a korábbi Brose vállalattal közösen fejlesztett motorjaikhoz hasonlóan, az SL 1.1 is nagyon természetesen segíti a tekerést. Le a kalappal a Specialized mérnökei előtt, hogy ennél a fogaskerekes erőátvitelnél, a szíjas hajtásoktól megszokott, jól értelemben vett puhaságot sikerült elérni. A szlogen megállja a helyét: IT’S YOU, ONLY FASTER
Speciális tuningot használtunk?
Ezekhez a modellekhez az általunk forgalmazott SpeedFUN Furious tuningot használjuk. Több Specialized SL 1.1 motorba szereltük már be ezt az eBike tuning-boxot. Volt olyan Ügyfelünk, aki azt mondta, hogy Ő nem érzi, hogy segítene 25km/h felett a motor, így azt kérte, hogy építsük ki a tuningot. Természetesen az eredmény objektíven is mérhető, hiszen egyelőre csak a felezős metódus működik az SL 1.1 motoroknál. Tehát a tuningmodul módosított jelet továbbít a speed szenzortól a motornak, ami ez esetben pontosan a fele a valós sebességnek. Beépítés után a tesztelési folyamat első lépése, hogy felcsatlakozunk a Mission Control applikációval a kerékpárra, rögzítjük az iPhone-unkat a kormányra, és felszerelünk egy Wahoo-t is majd indul a tesztkör. Amennyiben a Mission Control-ban fele értékeket látunk, úgy a tuningolás sikeres volt, 25 km/h felett is aktív a rásegítés.
A tuning precíz beépítéséhez ügyes kezekre van szükség, ugyanis ezekhez a motorokhoz egyelőre nem elérhetőek a gyári csatlakozófejek, így a SpeedFUN által készített csatlakozókat kell óvatosan ráhelyezni a gyári tűcsatlakozókra, majd zsugorcsővel rögzíthető a kábelezés. Természetesen mint minden általunk forgalmazott tuning, is nyommentesen kiszerelhető, a gyári csatlakozókban nem tesz kárt.
Élményszerelés?
Én egyelőre csak az eBike palettájukról szereltem jópár darabot, bio gépeivel kapcsolatos tapasztalataim nincsenek. Ezeket az eBike-okat, olyan szerelni mint egy Apple terméket.
Az általuk tervezett alkatrészek mindegyikét átgondoltság jellemzi, látszik, hogy a mérnőkök nem sajnálják az időt a tervezőasztalnál – ami egyébként a Scott által gyártott vázaknál és kiegészítőknél is teljes mértékben így van – azonban a Specialized még egy apró lépéssel a kedvenc márkám előtt van! Náluk például a motortartó csavarok is teljesen egyediek (hiszen az SL platform ahogy korábban írtam teljesen egyedi fejlesztés, a Scott meg ugye a BOSCH platformra épít), kisebb menetemelkedésű darabok, amelyek szerelése közben nincs bizonytalanság, egzakt elkapja a menetet és könnyen beforog a csavar. A Specialized CREO és LEVO SL gépeknél sosem használok csavarbehajtót, minden egyes csavart kézzel a „hétvégi” szerszámokkal hajtok ki és be!