Scott Strike eRide 930 #blog #eBike #hegyi kerékpározás

SCOTT Strike e-Ride 930 2021 első pillantások

Egy fekete szépség, amely egyszerre komfortos és sportos, köszönhetően a teljes felfüggesztés összehangolt működésének, valamint a legjobb minőségű alkatrészeknek. A Bosch elektromos rendszer és az 1×12 sebességes SRAM SX Eagle váltó teszi a dolgát, így csak az élményre kell figyeljünk. Színben, vázgeóban és teljesítményben is eléggé ott van a 2021-es Strike e-Ride 930, de nézzük meg kicsit körültekintőbben.

Elektromos rendszer és a Strike 930

Ahogy már minden Scott e-MTB, a Strike 930 is a 4. generációs Bosch Performance CX motort kapta (2020-as modellévtől beszélhetünk 4. generációról), viszont nem a 2020-as, 75 Nm-es, hanem a 2021-ben, szoftveresen feljebb tornázott 85 Nm-es nyomatékkal. Nem kérdés tehát, hogy ha elektromos montiról van szó, akkor Performance CX motor kell, mert a nyomaték nagyon sokban támogat, de néhol óvatosabban is kell bánni vele. Például, ha saras az ösvény és netalántán felfelé megyünk, mászásnál kipöröghet a kerék, így nagyobb áttéttel és Tour móddal érdemes finomítani az erőn. Ettől függetlenül az érzés, amikor belenyomunk a pedálba és szinte hátraránt a nyomaték, igencsak bátorrá tesz. Esztétikailag maga a középmotor agresszív, kompakt és ugyanezt a külsőt adja a  hajtásnak, természetesen áramvonalas illeszkedéssel a vázba.

Akkumulátor tekintetében, a 2021-es modellévnél szinte minden, magasabban kvalifikált e-MTB-nél 625 Wh-ás akkumulátort vehetünk alapul, nincs ez másképp a Strike 930-nál sem. Már a korábbi, 2020-as, 500 Wh sem volt kevés, de ez a 125 Wh extra pont annyit ad hozzá, hogy nyugodt szívvel tudjunk tartósabban és erősebb rásegítéssel is tekerni. Ami minden Bosch akkumulátorra igaz, az a BMS (Battery Management System) optimális energiagazdálkodása (egyebek mellett véd a túltöltéstől, hevüléstől). És, ha már energiagazdálkodás, a Strike eRIDE akkumulátor-kapacitása egészen 1125 Wh-ig növelhető, mivel felszerelhető plusz akkumulátor.

Scott Strike eRide 930

Oldalnézetben és egyben az alsó vázcső, belerejtve a 625Wh-ás akkumulátor, az X-Fusion Nude hátsó tag és a SRAM SX hajtás.

Az e-Bike rendszer harmadik eleme, a kijelző maradt a letisztult és könnyen kezelhető Purion. Érdekes, hogy a Scott egy 1,7 milliós bringánál nem szándékozott egy modernebb (például az “e-MTB kijelzőként” aposztrofált  Kiox-ot), displayt villantani a Strike-on, ennek fő oka, hogy nem kell annyira félteni, valamint a sportos montizáshoz bőven elég a Purion által mutatott alapadatok. Szubjektív, hogy ki és mit szeretne leolvasni a kijelzőjéről, de a jó benne, hogy a Bosch úgy oldotta meg, hogy utólag is lehet le- felszerelni újakat. Kis selfmarketinget megengedve a Bosch által kínált display-ek nagy részét raktárkészleten tartjuk, így a váltás könnyen megoldható eBike szerviz részlegünkben.

Scott Strike eRide 930

Bosch Purion kijelző, mellette pedig a saját fejlesztésű, három állású TwinLoc kar(ok).

Másik, pont a Scott e-Ransom 920-as cikkünkben említettük, hogy ki és milyen egyedi felszereléssel használja a kijelzőjét. Például az extrém MTB-s Brendog, aki a Puriont csak eMTB módban használja, kb. hozzá sem ér a be és kikapcsolást kivéve, ezért átapplikálta a kulacstartó helyére.

Brendog's Custom Purion

Brendog’s Custom Purion

Komfortosan sportos felszereltség

Összteló

A Strike 930 e-Ride telói 140mm-et mozognak, így inkább az alsóbb szegmensbe tartoznak, viszont bőven kielégítő a csillapításuk. A Marzocchi Z2 Air első villa,  míg hátul a X-Fusion NUDE Trunnion teszi a dolgát és kiegészülve a hamisíthatatlan 3 állású Scott TwinLock rendszerrel igazán kényelmesre vagy inkább sportosra (is) hangolható.

 

1×12-es váltórendszer

A SRAM úttörő volt az 1×12-es rendszereivel (kb. minden gyártó utánuk megy ebben), így a Strike sem kaphatott mást, mint az Eagle-t. 11-50T fogas hátsó kazetta sor egyértelműen a mászásra lett kitalálva, a SRAM által nagyon okosan kitalált e-MTB váltókar, az SX Eagle Single Click pedig egyenként és nagyon pontosan vált.

Kis kitekintés: a SRAM a single click váltókarral egy kb. első fejlesztést hívott életre, aminek az előnye, hogy egy klikkel egy sebességet enged váltani. Ez persze evidens lenne, de elektromos kerékpárnál nem annyira az, mert itt kevésbé érezzük a fokozatok közti különbséget, ezért többet válthatunk egyszerre, ami akár láncszakadást is eredményezhet. Szóval az “egy klikkes” váltás pont ezt hivatott kiküszöbölni.

Fékrendszer

Nem olyan extra, amiről sokat lehet beszélni, viszont említést tennünk kell róla. A Shimano 4 dugattyús fékei a 203mm-es tárcsákkal tökéletes fékhatást és adagolhatóságot tesznek lehetővé. A kerékpár kezelhetőségére is rendkívül jótékony hatással van, mert a TwinLoc, adott terepnek és szögnek megfelelő első és hátsó tag beállításával, 140 mm-es mozgásával bombabiztos az irányítás.

Gumiabroncsok

Szólnunk kell a gumikról is, mert a Scott-nál a vázgeometria, felszereltség és alkatrészek is külön gumikat kívánnak. Így kapta a Strike 930-as előre-hátra a Maxxis Rekon 29×2.6-os gumijait. Az amerikai gyártó szerint igazi, agresszív XC gumik, amelyek nagyon jó tapadást és irányíthatóságot adnak a bringának, mindemellett gyorsak és a kanyarokban sem kell túl lassúra venni a figurát.

Dropper

A Scott a kötelező Syncros Duncan Dropper Post 2.5 31.6mm-es átmérőjű dropperét tette a Strike-ba, ami M-es méretű váz esetében 125mm-t mozog (L-es méretben már 150 mm, XL-ben pedig 170 mm).

Semmi extra, de jó

A Scott által előszeretettel használt “kormány lock” egy apróság, de az értékmegőrzésben annál fontosabb innovatív megoldás. Az egész nem más, mint a kormánycsapágyba integrált ütköző, aminek ottléte garantálja, hogy ne verjük le a vázat a villával és fordítva. Apróság ugyan, de ez is azt bizonyítja, hogy a Scott-nál nagyon odafigyelnek a részletekre.

Benyomások

A bejegyzésünk címéből is adódik, hogy nem több napos tekerés után született a review, hanem röviden teszteltük a Strike 930 e-Ride-ot. DE! ez a pár kilométer is elég volt ahhoz, hogy megbizonyosodjunk róla, hogy igazi trail bringa, ami egyben kényelmes akár mászáshoz, akár síkabb terepen guruláshoz.  Az “örök” TwinLock-nak köszönhetően optimálisan tudjuk, az adott terepnek megfelelően állítani a teljes felfüggesztést, amelynek (és persze a nagy tányérnak) köszönhetően a mászás aktív, a lejtmenet kellően csillapított, így akár fel, akár le megyünk, élményszámba megy, ahogy veszi a bringa az akadályokat és támogatja a teljesítményünket.

A Strike e-Ride 930 részletes specifikációja és termékoldala itt érhető el.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük