Orbea Rise karbon lightweight eMTB #eBike #hegyi kerékpározás #szerviz

Az E13 hajtókar rögzítése Orbea Rise eBike-on

Az utóbbi hónapokban a színfalak mögött sokat szervezkedünk, aminek az eredménye, hogy 2021 márciusától hivatalos Orbea eBike szakkereskedés lettünk. A spanyol gyártó Rise és Wild FS modelljei lesznek elérhetők kínálatunkban, amint az Orbea kapacitás-problémáinak áthidalását követően befutnak az előrendelések. Ebben a bejegyzésben nem is mennék bele mélyebben az Orbea – APPSolute Sport partnerkapcsolat részleteibe, erről Balázs munkatársam hamarosan be fog számolni. Szervizes szemmel számomra sokkal érdekesebb témát fogok röviden bemutatni, ami nem más, mint a gyártó által meghirdetett hajtókar-szerviz visszahívási program. Nem kell semmi komoly problémára gondolni, csupán az E13 hajtókarok előfeszítő csavarjával kell egy picit foglalkozniuk a hivatalos szervizeknek. 

Az Orbea által kiadott hivatalos közlemény

Tisztelt Ügyfelünk!

Az egyik hajtókar beszállítónk, az E-Thirteen egy új szerelési útmutatót adott ki az alumínium hajtókarnak a Shimano EP8 motorra történő felszereléséről. Azokon a Rise modelljeinken, amelyek EP8-RS motorral és az E-Thirteen alumínium hajtókarral vannak felszerelve, érdemes elvégezni a hajtókar előfeszítő csavarjának rögzítését.

Az E13-tól kapott új specifikációk célja, azon problémák elkerülése, amelyek a hajtókarok előfeszítő csavarjának nem megfelelő meghúzásából származnak, így idővel kis játékhoz,valamint idő előtti kopáshoz, vagy akár a hajtókarok, állítócsavar lazulásához vezethetnek. A kerékpár felhasználója nincs veszélyeztetve, de a hajtáslánc élettartama károsodhat.

A hajtókar helyes összeszerelése speciális szerszámokat, ragasztót, és lelkiismeretes, precíz munkát igényel, ezért szakembernek kell elvégeznie. Arra kérjük Önt, hogy vegye fel a kapcsolatot Orbea kereskedőjével, aki a munkát műhelyköltségek nélkül elvégzi Önnek.

Elnézését kérjük a kellemetlenségért. Ha bármilyen kérdése van a folyamattal kapcsolatban, hivatalos értékesítési partnereink örömmel segítenek.

A weboldalunkon feltüntetett csatornákon keresztül bármikor elérhet minket is.

Üdvözlet Baszkföldről

Az E-Thirteen megoldása a problémára

A hajtókar gyártója az alábbi szervizes dokumentációt tette közzé:

https://support.ethirteen.com/hc/en-us/articles/360057823952-TSB-156-e-spec-Shimano-alloy-crank-tech-update

Ebben az áll, hogy mind a két oldali hajtókart le kell szerelni és az előfeszítő csavar alapos megtisztítása után, fel kell vinni a menetre közepes erősségű csavarrögzítőt. Ebből az E13 a Loctite 222 vagy 242 modellt ajánlja, majd a korábbi 1nm nyomaték helyett az előfeszítő csavart 2nm-rel kell meghúzni. Ezt követően az 5mm-es imbusz csavarokat a korábbi 12-14 nm helyett, pontosan 14nm nyomatékkal húzzuk meg. Ennek a folyamata a következő: előszőr a belső csavart, majd a külsőt húzzuk a gyártó által kiírt nyomatékkal, majd ezt a folyamatot négyszer megismételjük, hogy kiegyenlítsük a nyomatékot.

Szervizünkbe már berepült az első és talán egyetlen Rise M20, amit itthon hajtanak, letisztult „sap white-green fog” színben. Pár fotó a javításról:

Szakszervizünk elektromos kerékpárok javítására specializálódik, így ha eBike szervizes kérdésed van, keress bártan elérhetőségeinken! Ez persze nem jelenti azt, hogy hagyományos kerékpárok javításában nem tudunk segíteni, egyeztessünk és segítünk!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük