Az E13 hajtókar rögzítése Orbea Rise eBike-on
Szebi – 2021. április 24. – 0 hozzászólás
Az utóbbi hónapokban a színfalak mögött sokat szervezkedünk, aminek az eredménye, hogy 2021 márciusától hivatalos Orbea eBike szakkereskedés lettünk. A spanyol gyártó Rise és Wild FS modelljei lesznek elérhetők kínálatunkban, amint az Orbea kapacitás-problémáinak áthidalását követően befutnak az előrendelések. Ebben a bejegyzésben nem is mennék bele mélyebben az Orbea – APPSolute Sport partnerkapcsolat részleteibe, erről Balázs munkatársam hamarosan be fog számolni. Szervizes szemmel számomra sokkal érdekesebb témát fogok röviden bemutatni, ami nem más, mint a gyártó által meghirdetett hajtókar-szerviz visszahívási program. Nem kell semmi komoly problémára gondolni, csupán az E13 hajtókarok előfeszítő csavarjával kell egy picit foglalkozniuk a hivatalos szervizeknek.
Az Orbea által kiadott hivatalos közlemény
Tisztelt Ügyfelünk!
Az egyik hajtókar beszállítónk, az E-Thirteen egy új szerelési útmutatót adott ki az alumínium hajtókarnak a Shimano EP8 motorra történő felszereléséről. Azokon a Rise modelljeinken, amelyek EP8-RS motorral és az E-Thirteen alumínium hajtókarral vannak felszerelve, érdemes elvégezni a hajtókar előfeszítő csavarjának rögzítését.
Az E13-tól kapott új specifikációk célja, azon problémák elkerülése, amelyek a hajtókarok előfeszítő csavarjának nem megfelelő meghúzásából származnak, így idővel kis játékhoz,valamint idő előtti kopáshoz, vagy akár a hajtókarok, állítócsavar lazulásához vezethetnek. A kerékpár felhasználója nincs veszélyeztetve, de a hajtáslánc élettartama károsodhat.
A hajtókar helyes összeszerelése speciális szerszámokat, ragasztót, és lelkiismeretes, precíz munkát igényel, ezért szakembernek kell elvégeznie. Arra kérjük Önt, hogy vegye fel a kapcsolatot Orbea kereskedőjével, aki a munkát műhelyköltségek nélkül elvégzi Önnek.
Elnézését kérjük a kellemetlenségért. Ha bármilyen kérdése van a folyamattal kapcsolatban, hivatalos értékesítési partnereink örömmel segítenek.
A weboldalunkon feltüntetett csatornákon keresztül bármikor elérhet minket is.
Üdvözlet Baszkföldről
Az E-Thirteen megoldása a problémára
A hajtókar gyártója az alábbi szervizes dokumentációt tette közzé:
https://support.ethirteen.com/hc/en-us/articles/360057823952-TSB-156-e-spec-Shimano-alloy-crank-tech-update
Ebben az áll, hogy mind a két oldali hajtókart le kell szerelni és az előfeszítő csavar alapos megtisztítása után, fel kell vinni a menetre közepes erősségű csavarrögzítőt. Ebből az E13 a Loctite 222 vagy 242 modellt ajánlja, majd a korábbi 1nm nyomaték helyett az előfeszítő csavart 2nm-rel kell meghúzni. Ezt követően az 5mm-es imbusz csavarokat a korábbi 12-14 nm helyett, pontosan 14nm nyomatékkal húzzuk meg. Ennek a folyamata a következő: előszőr a belső csavart, majd a külsőt húzzuk a gyártó által kiírt nyomatékkal, majd ezt a folyamatot négyszer megismételjük, hogy kiegyenlítsük a nyomatékot.
Szervizünkbe már berepült az első és talán egyetlen Rise M20, amit itthon hajtanak, letisztult „sap white-green fog” színben. Pár fotó a javításról:
Szakszervizünk elektromos kerékpárok javítására specializálódik, így ha eBike szervizes kérdésed van, keress bártan elérhetőségeinken! Ez persze nem jelenti azt, hogy hagyományos kerékpárok javításában nem tudunk segíteni, egyeztessünk és segítünk!