OPEN WI.DE. #blog #hegyi kerékpározás #teszt #bemutató

OPEN WI.DE. minden terepre

Az utóbbi két évben a gravel bringák óriási szeletet hasítottak ki a kerékpártípusok nagy tortájából, ami egyfelől teljes mértékig érthető, másfelől viszont több kérdést vet fel. Érthető, mert az “egy kerékpár minden terepre” mottót sok szempontból hozza, viszont kérdéses, hogy az univerzalitása nem fordul e visszájára és sem terepen, sem pedig aszfalton nem maxolható ki a felhasználási igény.

Csodaszép vázak az alutól egészen a csúcstechnológiás karbonig, különböző szettek, erre a kategóriára fejlesztett váltók, fékek, stb. Itt már divatról is beszélnünk kell, de az tuti, hogy egy hézagot hivatott bepótolni a terepországúti.

Na, de a komoly, történeti gravel eszmefuttatást félretéve, ami miatt ez a vendégbejegyzés készült Köves Lajos “Kavics” tollából, az mégiscsak a gravel kategóriában top-top, elsősorban vázgyártó OPEN WI.DE. darabja, méghozzá XL-es méretben:

Hogyan találtam rá a típusra és az OPEN-re?

Manapság nem egyszerű két kerékpárt fenntartani, elég ha csak kopó alkatrészekre, szervizekre és az ezzel járó költségekre gondolunk. Akik pedig jelenleg is több, mint egy kerékpárt birtokolnak, biztos tudják miről is beszélek.

Kettő az egyben

Az elmúlt évek alatt volt szerencsém sok hágót, hegycsúcsot meghódítani aszfalton ezért is merült fel bennem, hogy más oldalról közelítem meg a csúcstámadásokat. Nem azt mondom, hogy például a Stelvio 5. kanyarja unalmas lenne, de kíváncsi voltam milyen más szemszögből nézni azokat a helyeket ahol már voltam. Az aszfaltot a hátam mögött hagyva a természethez közelebbi útvonalakat választottam erre a célra, melynek megfelelően a következő pontok adták a vásárlási segédletet.

  • cél, hogy aszfalton továbbra is nagyobb távokat tudjak tekerni, így az MTB vonal kiesett és az elmúlt időszakban egyre népszerűbb all road (gravel) kerékpár típusok jöhettek szóba
  • 700c mellett tudja a 650b kerékszettet könnyedén kezelni 2.1 gumi mérettel (akkor még nem tudtam, hogy ez egy jó választás volt)
  • legyen rajta több felfogatási szem a kulacsoknak, szerszámos doboznak, táskáknak
  • ami a váz anyagát illeti, csak karbon jöhetett szóba és kizárólag vázszett vásárlásában gondolkoztam
  • a legfontosabb maga a váz geometriája volt. Fontos volt, hogy 190cm-hez olyan vázat találjak amin nem nézek úgy ki mint egy cirkuszi medve és minden körülmény között legyen kényelmes. Ami a geometriai adatokat illeti, sok éjszakát töltöttem azzal, hogy matekozzak a számokkal, de végül sikerült kiötleni az egyenlet végét.
  • ezen felül megannyi tesztet olvasva bukkantam rá az OPEN márkára, azon belül is az új WI.DE. típusra. Kétséget kizárólag minden igényemnek megfelelt, viszont az árcédula láttán egy könnycsepp is megbújt a szemem sarkában…de erről majd később.

 

OPEN és a gravel kategória

Magáról az OPEN-ről és hogy kik vannak a márka mögött ezen a linken tudsz olvasni többet. Az első delikvens, U.P. vagy U.P.P.E.R. verzió, ahol fontos megemlíteni, hogy aki 2x-es szettel szeretné használni, le kell mondania róla, mivel csak 1x es szettet fogad. Nincs az első váltónak dedikált helye és ezért is tud fogadni szélesebb gumikat, akár 2.4 méretig bezárólag.

650b kerékméret esetében 2.4” 700c-vel 47mm a legszélesebb gumi, ami felszerelhető. Összehasonlítva az U.P. szériával itt a homlokcső 1,5-2 centiméterrel magasabb (mérettől függően persze), ezért sokkal kényelmesebb pozícióban lehet ülni a kerékpáron.

Korábban említettem, hogy az árcédulán található árból (azaz a 3200 Euróból, ami csak a vázszett ára) már komplett kerékpárokat lehet vásárolni. Viszont! Akinek van lehetősége és csak egyetlen kerékpárt szeretne hosszútávon fenntartani, már más szemszögből érdemes megközelíteni a vásárlást. Nem olcsó, de bizonyos tekintetben kifizetődő lesz.

A komplett “szett”

Nem volt kérdés számomra, hogy csak a SRAM (mechanikus) szett jöhet szóba építéskor. Az elmúlt években a SRAM bebizonyította, hogy megbízható, versenyképes a legzordabb terep és időjárási körülmények között (is).

  • OPEN WI.DE “XL” méretben, gyári narancssárga fényezéssel
  • SRAM Force 1 fékváltókarok
  • SRAM Rival hátsóváltó
  • ZIPP Service Course SL-70 XPLR korány
  • ZIPP Service Course nyeregcső és stucni
  • CRANKBROTHERS egg beater 2 pedál
  • EASTON EA90 172.5mm hajtókar
  • ABSOLUTEBLACK 44 Oval lánctányér
  • BROOKS Cambium Rubber bandázs
  • KMC X11EL lánc
  • TOKEN Ninja középcsapágy
  • SELLE SAN MARCO Aspide Carbon FX

700c kerékszett

  • ZIPP 303s (XDR) + 11/42 sor
  • Pirelli Cinturato gravel M (40mm) tubeless

650b kerékszett

  • TOKEN G23AB +11/42sor
  • Maxxis Ardent Race 2.2 tubless

Az utóbbi 2 szettel szinte nincs az a terep, ahol ne mozogna otthonosan a WI.DE., sőt, a nappaliban is felszabadult egy kerékpárnyi hely :)

OPEN WI.DE.

A gyártói oldalt itt éred el.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük