ACEPAC Wallet nyeregtáska #blog #hegyi kerékpározás #teszt #bemutató

ACEPAC Wallet – a kompakt szerviz kit

Minden ridernek szüksége lehet életmentő csomagra a trail-en. Az ACEPAC Wallet nyeregtáskája újrahasznosított PET anyagokból készült, így a tudatos környezetvédőknek is jó alternatívaként szolgálhat. Összehajtogatva rendkívül kompakt, amit megerősített hevederrel lehet rögzíteni az üléspálcához. Dropper nyeregcsővel teljesen kompatibilis, a becsúszószárat nem karcolja meg, a visszaútnál sem hátráltatja a nyeregcső mozgását. Vízhatlan kialakításának köszönhetően az év bármely szakában jó útitárs, legyen szó tikkadó hőségről vagy áztató esőről.

Hogyan szereljük fel? Mikkel tömtük ki a táskát? Olvass tovább és megtudod!

ACEPAC wallet image

Hogyan rögzítsük a táskát?

A táskát egy RockShox Reverb dropperre rögzítettük, ami meglehetősen egyszerű. A hátulján erősített varrásokkal ellátott merevítés található, ami egy bizonyos alakot kölcsönöz hajtogatás közben. Ennek a koptatóval ellátott merevítő rétegét kell a nyeregcsőhöz, vagy az ülés alsó részéhez szorítani. Először a hevedert kell áttolni a pálcák között, majd a koptató odaszorításával a bújtatón át lehet ráerősíteni a bringához. Az installálás közben figyelni kell, hogy a kompakt formát megőrizzük, mert hajlamos a táska kissé amorf alakot felvenni, mikor kicsit kienged a szorítás. Sajnos nem lehet rögzíteni az összehajtogatást, ami véleményem szerint hiba, sőt, javítandó feladat lehet a gyártónak a későbbi fejlesztések során. Egy plusz tépőzár, vagy miniheveder a kompakt alakot meg tudná őrizni anélkül, hogy szétessen a hajtogatás a biciklihez való fixálás közben. Széthajtogatva a Wallet hat darab zsebbel rendelkezik: három nagyobb és három kisebb cellával. A táska teteje, ahol a három kisebb zseb található, hajlik rá az alatta lévő három nagyobb egységre, mikor összehajtjuk az ACEPAC-et.

ACEPAC wallet dropper

Miket tartok benne?

Az én nyeregtáskám teljesen a saját tapasztalataim alapján lett összeállítva, olyan egységekkel, amelyekre szükségem volt egy-egy korábbi ride alatt. Pontosan ezért, mindig bővül valami aprósággal.

Lássuk jelenleg miket tartalmaz a csomagom: első és legfontosabb, az elengedhetetlen belső. Én egyébként a kerékpáromat TubeLess rendszeren használom, de az ördög nem alszik, volt már rá precedens, hogy erősebb sziklás terep után leengedett, mert a repedést, ami keletkezett a gumiköpeny oldalán nem tudta a folyadék kellően kitölteni. Gyors gumicsere után nagyon óvatosan ereszkedtem le a hegyről, mivel csak egy pótbelsőt vittem magammal, de sikerült. A belső mellé elengedhetetlen egy kispumpa, vagy egy CO2 patron. Én az utóbbinál tettem le a voksom, elsősorban a kompaktsága miatt, így nálam a patron is elengedhetetlen eszköz (jelenleg Syncross patront használok). A gumileszedő szerszám már csak extra ráadás.

A multitool szintén kihagyhatatlan, bármikor szükség lehet rá, jelenleg a Unior Euro 13-as multifunkcionális kéziszerszámot használom. Azért esett a választásom erre a típusra, mert a Unior ennél az egységnél már a láncszem-kiszedő szerszámot is beépítette a multitool-ba. Ehhez kapcsolódik a szintén elengedhetetlen patentszem is, ami a Börzsönyben lévő láncszakadásom óta párosával található a kistáskámban.

ACEPAC multitool

Gumibelső, Unior mooltitool és felül az AXS pót akkumulátor

A múltheti ride-om után egy újabb taggal bővült a táskám tartalma, ez nem más, mint a fékbetét. Egy durvább leejtőzés és bikecheck hiánya miatt, a hegy alján furcsa dologra lettem figyelmes: nem fogott a hátsó fék és fémes hangot hallottam a hátsó tárcsa irányából. A fékbetét az alumíniumig kopott, így már félő volt, hogy a tárcsában is kárt tesz, ezért hazáig csak az első féket használtam. Nem volt egy felüdítő élmény, de megtanultam, hogy a plusz fékbetét is kötelező elem lesz a csomagban.

Lassan elérkeztem a végére, de már most látom mi lesz a következő lépés, ami nem más mint, a SRAM GX AXS plusz akkumulátor. Előre vizionálom, hogy elfelejtem feltölteni a telefon, kerékpáros computer, elektromos váltó szentháromságból a váltó akkut, ami szintén kínos pillanatokat hozna számomra a túra közben. Szóval inkább megelőzőm a problémát, még azon melegében. Az utolsó, kis, elenyészőnek tűnő elem az uzsonnás zacskó, ami egy kiadós eső közben életmentő, ha a telefon, iratok stb. megóvásáról van szó.

Mi jelent ez súlyban?

Jelenleg a teljes csomag a fent felsorolt eszközökkel mindennel együtt 430-450g, ami természetesen plusz súlyt jelent ride közben, de számomra ez még belefér, hogy nyugodt szívvel induljak el egy kiadós tekerésre az év bármely szakában.

A következő project ezzel a szervizkittel, egy jóval könnyebb setup összeállítása lesz, ezzel kapcsolatban a jövőben jelentkezni fogok…

Pontosan mit rejt a Wallet?

  • Schwalbe 29″ gumibelső
  • Syncross CO2 pumpa
  • Schwalbe gumiszerelő zsebszerszám
  • Unior Euro 13 multitool
  • SRAM Eagle patentszem
  • SwissStop Disc 26E tárcsafék betét
  • Sram AXS hátsó váltó akkumulátor
  • Uzsonnás zacskó
ACEPAC kicsi

Mindez összecsomagolva…

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük