Bosch ebike szerviz, motorjavítás #szerviz #blog #eBike #hegyi kerékpározás

Bosch speed szenzor és motor garanciában?

Bár a májusi időjárás nem mindig ezt mutatja, de bőven benne vagyunk a szezonban, így a kerékpárok/kerékpárosok, sőt az elektromos bringák száma is növekszik szervizen innen és túl.

Az APPSolute Sport, mint hivatalos Bosch e-Bike szerviz a garanciális problémákat is szervizeli még abban az esetben is, ha nem nálunk lett vásárolva az adott kerékpár. Tanulságképpen két esetet emelnék ki a múlt hét történénsei közül, amelyek bebizonyítják, hogy sokszor egészen a kerékpár gyártójáig kell visszamenni, hogy megoldódjon a probléma, illetve, hogy ami Bosch alkatrész, még az is tud hibás lenni egy pár napos bringán (persze ez rendkívül ritka, de itt most pont az egyedi eseteket vesszük számba).

Na de vegyük is szépen sorjában az eseteket.

Eset A – hibás speed szenzor

Az alany nem más, mint egy Ghost fully e-MTB, 2021-es gyártású, a legújabb, 85Nm-es, 4. generációs Bosch Performance CX motorral szerelve. Mint minden elektromos kerékpárnál, itt is a kijelzőn (az alany esetében ez az alap Bosch Purion kijelző) megjelenítendő sebesség a legfontosabb adat, viszont bárhogy is tekertük a pedált, bárhogy is állítottuk a speed szenzort (a mágnest nem tudtuk, mert az integrálva van a féktárcsába), stb., folyamatosan 0.00 km/h volt bebetonozva a kis komputer üvegébe, természetesen rásegítés nélkül.

Diagnosztika

A legtöbb esetben ezzel kezdjük a kerékpárok bevizsgálását (természetesen, ha gyaníthatóan az elektromos rendszerrel van gond), de a Ghost-nál annyira egyértelmű volt, hogy megpróbáltuk manuálisan megoldani. Mikor ez nem sikerült, utána csatlakoztattuk rá a gépre, ami csodák csodájára ugyanazt írta ki, vagyis a sebesség szenzoros 503-as hibakódot. Bosszantó, mert ha ez az apró alkatrész meghibásodik, nem működik a rásegítés sem, így egy dögnehéz fully-t kell tekerjünk támogatás nélkül.

Bizonyíték és a probléma megoldása

A hivatalos Bosch eBike service hálózattal nem először kommunikáltunk, szerviz-partnerként gyorsan és a megoldást szem előtt tartva válaszolnak viszonylag rövid időn belül. Most sem történt ez másként, csak némi bizonyítékot még kellett szerezzünk, mert az első kérdés az volt, hogy valóban Bosch gyártmány-e a speed szenzor!? Először nem értettük, de mint kiderült, egy úgynevezett SLIM bérgyártó termékei is speed-szenzorként belekerülhetnek Bosch rendszerű elektromos kerékpárokba. Esetünkben gyári Bosch volt, amiről képes bizonyítékot is küldtünk (a kerékpár-vásárlást igazoló számlával együtt, ami egyébként Szlovákiában történt), ettől kezdve már küldték is az újat. Az már csak non-plusz ultra volt a folyamatban, hogy a német Bosch-nál dolgozó e-Bike szervizes kapcsolattartónk Barcelonából dolgozik szlovákként :). A számlával így nem volt baja.

Bosch speed szenzor

Jól látszik a Bosch speed szenzor gyári száma és az elmaradhatatlan logó.

Eset B – hibás motor

Nem mindennapi e-Bike problémákkal is kapunk megkeresést, de a következő esethez hasonlóval még nem találkoztunk. A kerékpár, egy 2021-es KTM Macina 293 Team merev-vázas e-MTB, szintén a 2021-es, 4. generációs, 85 Nm-es Bosch Performance CX motorral szerelve. Mondanom sem kell, hogy az osztrák KTM és a német Bosch egy rendszerben történő egyesítése már kérdezés nélkül hozza a minőséget, bizalmat és egyben örömöt, hogy ügyfelünk hozzájutott egy ilyen géphez a kerékpáros ipart súlytó ínséges időkben. DE! valami nem stimmelt már az elejétől kezdve, hiába Made in Austria meg German Engeneering és hasonlók.

Analizálás

Az első és kiemelt panasz, hogy nem működik rendesen a rásegítés. Egy próbakört követően ez be is bizonyosodott, mivel Eco, Tour és Turbo módban húzott, a mértéknek függvényében adagolta a rásegítést, viszont Sport módban (aminek egyébként e-MTB módnak kellene lennie az adott motor és kerékpár specifikációját nézve) nem hogy nem adagolt, hanem rántgatott. Ilyenkor legjobb barátunkat, a Bosch diagnosztikához szükséges pendrive-ot hívtuk segítségül, hogy analizálja a problémát. Hibakódot nem találtunk, csak rendkívül furcsa számokat (gyártási évre 2099-et, 148 km tekerést rásegítés nélkül, mikor összesen volt használva 15 km-t a bringa, stb.).

Bosch e-Bike service segítség és indulás egy hosszú, problémás, várakozással teli úton

Mint ilyenkor szokás, a hivatlosan lehívott diagnosztikai riportot átküldtük a Bosch arra érdemes e-Bike service-es kapcsolattartónknak, aki némi elemzést követően arra hívta fel a figyelmünket, hogy hiányzik az “Application ID” száma a lapról. Ez ekkor még nem mondott sokat, gyanítottuk, hogy valami szoftveres problémáról lesz szó, majd leírta nekünk, hogy ez annyit jelent, hogy nem lett felprogramozva a motor a kerékpárgyártó által az összeszerelésnél. Vagyis, aki beletette a Bosch rendszert a bringába (KTM), ő a ludas. Jelenleg ott tartunk, hogy kiértesítettük erről az Ügyfelünket, aki már eleve bosszús volt, hogy új és nem is olcsó kerékpárja nem működik megfelelően, erről a problémáról már nem is beszélve. Hosszú és sok-sok várakozással teli út vár rá, mert itt nem is a Bosch garancia érvényesítése és egy új motor lenne a megoldás (hozzáteszem, hogy ez pár napos folyamat lenne csupán), hanem egy sokára végetérő kommunikáció az eladóval, akinek egyeztetnie kell a disztribútorral, aki pedig visszaviheti a gyártóhoz a bringát. Mivel ügyfelünk Bécsben vásárolta a kerékpárt, így “helyi gyártóként” a KTM-el hátha gyorsíthatnak a csere folyamatán, minden esetre drukkolunk neki és jelentkezünk, ha friss infó van az ügyben.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük