Specialized Turbo Levo/Kenevo GEN1-es akkumulátor visszahívás
Weszely Balázs – 2021. május 31. – Egy hozzászólás
Május végén a Specialized közleményt adott ki, melyben részletezik, hogy a 2017 és 2019 között gyártott néhány Turbo Levo és Kenevo elektromos MTB-k és M1-es utángyártott akkumulátoraira (első generációs akkumulátor, ahol a bekapcsoló gomb a bal oldalon-szélen helyezkedik el) visszahívást rendelnek el, melyről e-mailen, illetve a gyári Turbo Mission Control applikáción keresztül értesítik a felhasználókat.
Mi a visszahívás oka?
A közleményben az áll, hogy bár minden elektromos Specialized modellt szigorúan letesztelnek, hogy megfeleljenek a vízállósági normáknak, kisebb számban (kevesebb, mint 15%) mégis előfordul, hogy a nedvesség utat talál magának. Érvényes ez elsősorban a sós vagy klór-tartalmú vízekre, amelyek a Control Pad körüli gumírozott borítás alá férkőznek (illetve, ha nagy-nyomású mosóval megyünk neki az integrált akkumulátort tartalmazó alsó vázcsőnek), ezzel nagyon ritka esetben rövidzárlatot okozva. Veszélyes lehet teljesen feltöltött akkumulátorok esetében, ami akár tűzhöz is vezethet.
A visszahívást érintő modellek
Az első bekezdésben írt első generációs Turbo Levo és Kenevo modellek lehetnek érintettek a visszahívásban, nekik helyezkedik el az akkumulátor oldalán a Control Pad. Ha a Control Pad nem az oldalán van az akksinak, úgy meg is lehet nyugodni, nincs veszély.
Az alábbi táblázatból kiderül, hogy melyik modellév, illetve alkatrész lehet problémás:
Modell év | Név | Modell |
---|---|---|
2016-2018 | LEVO | LEVO FSR |
2018-2021 | LEVO | LEVO HT |
2018-2019 | KENEVO | KENEVO FSR |
2016-2021 | PART | SPECIALIZED M1 BATTERY |
M1 Akkumulátor visszahívás
Az utángyártott M1-es akkumulátorok esetében az alábbi táblázatban szereplő gyártási szám és előállítási dátummal rendelkezők lehetnek érintettek. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen nézni és látszódjon az adatokat tartalmazó címke, egy 6mm-es imbusszal kell kiszedni az akksit. Majd külön az akkumulátort a legközelebbi, hivatalos Specialized kereskedésbe vinni.
Termékszám | Termékkód |
---|---|
B9JE2045F | K7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9 |
B9JE2056F | K7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9 |
B9JE2065F | K7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9 |
B9JE2076F | K7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9 |
B9JE2098F | K7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9 |
Mit kell tenned, ha a bringád-akkud érintett a visszahívásban?
Ne töltsd az akkumulátort, viszont nézd meg, hogy 50% felett vagy alatt van-e a töltésed. Ha 50% felett van, akkor száraz úton menned kell vele, amíg 50%-nál kevesebb lesz (ha lehetséges, 20%-nál viszont több, hogy a szervizben a diagnosztikát meg tudják csinálni, ugyanis ennyi töltés szükséges hozzá). Távolítsd el az akkumulátort a kerékpárból, ezt követően egy minősített Specialized szervizbe kell vinned (fontos, hogy ne töltsd).
Mit tesz a Specialized a bringásokért, akiknek az akkumulátorát érinti a visszahívás?
Az úgynevezett Specialized Rider Care és a hivatalos kereskedői hálózat természetesen ingyen és bérmentve elvégzi a szükséges szervizt, ami ebben az esetben a Control Pad körüli gumírozott réteg újra-ragasztása, kvázi nedvesség-védelme. Fontos, hogy addig is (és ha lehet, utána sem) ne tedd ki nagynyomású vízsugárnak, illetve nagy nedvességnek.
A hivatalos gyártói közleményt itt találod.
Egy hozzászólás
[…] a figyelmet a fentiekre, ideértve a 4 éves kiterjesztett garanciát és a gyártó alábbi visszahívási programjait […]