Levo akkumulátor és a Control Pad #szerviz #blog #eBike

Specialized Turbo Levo/Kenevo GEN1-es akkumulátor visszahívás

Május végén a Specialized közleményt adott ki, melyben részletezik, hogy a 2017 és 2019 között gyártott néhány Turbo Levo és Kenevo elektromos MTB-k és M1-es utángyártott akkumulátoraira  (első generációs akkumulátor, ahol a bekapcsoló gomb a bal oldalon-szélen helyezkedik el) visszahívást rendelnek el, melyről e-mailen, illetve a gyári Turbo Mission Control applikáción keresztül értesítik a felhasználókat.

Mi a visszahívás oka?

A közleményben az áll, hogy bár minden elektromos Specialized modellt szigorúan letesztelnek, hogy megfeleljenek a vízállósági normáknak, kisebb számban (kevesebb, mint 15%) mégis előfordul, hogy a nedvesség utat talál magának. Érvényes ez elsősorban a sós vagy klór-tartalmú vízekre, amelyek a Control Pad körüli gumírozott borítás alá férkőznek (illetve, ha nagy-nyomású mosóval megyünk neki az integrált akkumulátort tartalmazó alsó vázcsőnek), ezzel nagyon ritka esetben rövidzárlatot okozva. Veszélyes lehet teljesen feltöltött akkumulátorok esetében, ami akár tűzhöz is vezethet.

A visszahívást érintő modellek

Az első bekezdésben írt első generációs Turbo Levo és Kenevo modellek lehetnek érintettek a visszahívásban, nekik helyezkedik el az akkumulátor oldalán a Control Pad. Ha a Control Pad nem az oldalán van az akksinak, úgy meg is lehet nyugodni, nincs veszély.

Az alábbi táblázatból kiderül, hogy melyik modellév, illetve alkatrész lehet problémás:

Modell évNévModell
2016-2018LEVOLEVO FSR
2018-2021LEVOLEVO HT
2018-2019KENEVOKENEVO FSR
2016-2021PARTSPECIALIZED M1 BATTERY
Kenevo FSR

Kenevo FSR

LEVO FSR Expert

Levo FSR Expert

M1 Akkumulátor visszahívás

Az utángyártott M1-es akkumulátorok esetében az alábbi táblázatban szereplő gyártási szám és előállítási dátummal rendelkezők lehetnek érintettek. Ahhoz, hogy ezt meg lehessen nézni és látszódjon az adatokat tartalmazó címke, egy 6mm-es imbusszal kell kiszedni az akksit. Majd külön az akkumulátort a legközelebbi, hivatalos Specialized kereskedésbe vinni.

Levo akkumulátor termékszám és kód

Levo akkumulátor termékszám és kód

TermékszámTermékkód
B9JE2045FK7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9
B9JE2056FK7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9
B9JE2065FK7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9
B9JE2076FK7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9
B9JE2098FK7 L7 A8 B8 C8 D8 E8 F8 G8 H8 I8 J8 K8 L8 A9 B9 C9

Mit kell tenned, ha a bringád-akkud érintett a visszahívásban?

Ne töltsd az akkumulátort, viszont nézd meg, hogy 50% felett vagy alatt van-e a töltésed. Ha 50% felett van, akkor száraz úton menned kell vele, amíg 50%-nál kevesebb lesz (ha lehetséges, 20%-nál viszont több, hogy a szervizben a diagnosztikát meg tudják csinálni, ugyanis ennyi töltés szükséges hozzá). Távolítsd el az akkumulátort a kerékpárból, ezt követően egy minősített Specialized szervizbe kell vinned (fontos, hogy ne töltsd).

Mit tesz a Specialized a bringásokért, akiknek az akkumulátorát érinti a visszahívás?

Az úgynevezett Specialized Rider Care és a hivatalos kereskedői hálózat természetesen ingyen és bérmentve elvégzi a szükséges szervizt, ami ebben az esetben a Control Pad körüli gumírozott réteg újra-ragasztása, kvázi nedvesség-védelme. Fontos, hogy addig is (és ha lehet, utána sem) ne tedd ki nagynyomású vízsugárnak, illetve nagy nedvességnek.

A hivatalos gyártói közleményt itt találod.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük