webshop menü
Bosch eBike service #blog #eBike #szerviz

Bosch eBike garanciális szerviz

A garanciális szerviz mindig érzékeny téma, mert többünkben felmerülhet a kérdés, hogy pontosan mire vonatkozik; ha megvan a hiba, mennyi idő alatt lehet javítani; a problémás alkatrészt cserélni kell-e; és mindez részünkről jár-e plusz költséggel, stb. Ezekre és még más, jogosan felmerülő kérdésre próbálunk válasszal szolgálni az alábbi bejegyzésben, hogy előre tudd, mi várható, ha Bosch rendszerrel szerelt elektromos kerékpárodnál garanciális szerviz igény jelentkezik.

Milyen meghibásodást tudunk szerivzelni, garanciában érvényesíteni?

A válasz igen egyszerű, gyakorlatilag mindent. A központi, német Bosch eBike Service részleggel jó kapcsolatot ápolunk, minden esetben velük kommunikálunk, ha garanciális szervizről van szó. Eddig egyetlen esetben nem tudtak segíteni, de az azért történt, mert a középmotort maga a kerékpár gyártója (jelen esetben a KTM) nem programozta fel. Erről a hibáról, illetve a Bosch eBike motorcserék garanciális kérdéseiről nemrég írtunk egy tanulságos bejegyzést.

Maga a Bosch eBike rendszer három komponensből áll: középmotor, akkumulátor és az irányításért felelős kijelzőből. Korábban már részletesen bemutattuk (még 2020-ra vonatkozó infókkal) őket egytől-egyig. Vásárlás vagy akár szerviz előtt érdemes itt is utánanézni, hogy a kiszemelt vagy már birtokolt kerékpárunk mivel van szerelve. Ennek a három komponensnek bárminemű gondja akad a vásárlástól számított 2 éven belül, akkor lehet garanciális hibáról beszélni. Természetesen a 2 éven túli eseteket is szívesen bevizsgáljuk, szervizeljük, de ez egy más téma. Legritkábban a kijelző, amivel gond akadhat, ezt követi az akkumulátor, ami szintén elenyésző számban hibásodik meg, leggyakrabban a motorral fordul elő kisebb-nagyobb probléma. Jó hír, hogy ez a „gyakoriság” még mindig nagyon kevés, mert szerencsére a legmegbízhatóbb e-Bike motorral van dolgunk.

Bosch-eBike-Group-PerformanceLine-CX-PowerPack500-Frame-Kiox-Ride-R1-MY2019-white-EN

Bosch eBike rendszer: PerformanceLine CX-PowerPack500 akkumulátor és Kiox kijelző

Pár példa komponensenként a meghibásodásokra, amelyekkel találkoztunk

  • elment a rásegítés: motorcsere Performance Line CX GEN4-es motornál
  • akkumulátor nem töltött: 625 Wh-ás akkumulátor cseréje egy 2021-es elektromos MTB modellnél
  • kijelző nem reagált a gombnyomásra: 2021-es Kiox kijelző, garanciában cserélve (nem a kijelző, hanem az irányító-remote volt a hibás)

A Bosch-nak minden esetre van egy protokollja, így aki Bosch eBike rendszerrel szerelt elektromos kerékpárt vásárolt (hivatalos papírokkal), nyugodtan aludhat, ha garanciáról van szó.

Bevizsgálás-ügyintézés menete

Miután Ügyfelünkkel átbeszéltük a lehetséges probléma-forrást, első lépcsőként elvégzünk egy diagnosztikát, hogy lássuk, mit ír a Bosch szoftvere. Akár van, akár nincs hibakód, az eredményt a hibaleírással együtt elküldjük a Bosch központi eBike Service szakértőjének. A válaszban (ami mostanában egyre hamarabb érkezik, akár 1 órán belül) felsorolják, hogy mi, házon belül mit tudunk még elvégezni, hogy megjavítsuk a kerékpárt, de ha nincs ilyen lehetőség, a kérdéses alkatrészt el kell küldjük nekik bevizsgálásra. Ezt követően döntés születik, hogy a Bosch javítja vagy cseréli a hibás alkatrészt.

Bosch diagnostic

Nem minden alkatrész esetében van kiküldés, mert például akkumulátor-meghibásodásnál hibakód alapján küldenek egy újat, a rosszat pedig „deaktiválva” el kell juttassuk egy elektromos hulladék lerakatba. Jellemzően motornál kell postázzunk. Ha cserélik a motort, úgy a diagnosztikától számítva 10 munkanap az átfutási idő (optimális esetben). Miután megérkezik az új motor, igyekszünk minél hamarabb beszorítani a naptárba a szerelést is, ez a leggyorsabb része a folyamatnak -azért, mert ez már csak rajtunk múlik.

Garanciával kapcsolatos és garancián túli plusz szolgáltatásaink

Digitális szervizkönyv-vezetés: minden szerviz alkalmával beállítjuk a következő intervallumot, így visszakövethető a kerékpár kilométer állása szerinti szervizelés (fontos megjegyezni, hogy ez az elektromos rendszerre érvényes, a kopó alkatrészekre és a kerékpár mechanikus részeire nem).

Szoftverfrissítés: sok esetben párhuzamosan zajlik a digitális szervizkönyv-vezetésével, mert a kötelező szervizek alkalmával -igény szerint- lefrissítjük a szoftvert, hogy minden naprakész legyen.

Nullrevízió: ha külföldön vagy használtan, de még garanciálisan volt vásárolva a kerékpár, egy felülvizsgálatot és diagnosztikát követően be tudjuk állítani az úgynevezett 20 km-es első szervizt, amivel útjára indítjuk a digitális szervizkönyvet. Ez nagyon hasznos és szükséges beállítás, mert ezzel él a Bosch-nál a garancia, amit a diagnosztika küldésekor elsőként ellenőriznek.

Hibakód diagnosztika és törlés: az esetek 99%-ban ez már garancián túl kért szolgáltatás. A diagnosztikát követően, ha engedi a rendszer, töröljük a hibakódot. Természetesen csak abban az esetben, ha orvosoltuk is a hibát, vagy csak digitálisan van jelen, fizikailiag már nem. Előfordul, hogy a motor megjegyzi a hibakódot, hiába oldódott már meg, ilyenkor is törlésre kerül.

Alkatrészek rendelése – garanciálisan és azon túl: ha speciális, gyári Bosch eBike rendszerhez szükséges alkatrész rendeléséről van szó, abban is tudunk segíteni, mivel hozzáférésünk van a Bosch-Magura alkatrész-állományhoz. De még az is előfordulhat, hogy készleten van nálunk a kérdéses alkatrész.

Használt elektromos kerékpár átvizsgálása eladás vagy vásárlás előtt: akárcsak egy autónál, egy elektromos kerékpárnál sem árt, ha szakember átnézi eladás vagy vásárlás előtt. Főleg annak tükrében, hogy sokszor az áruk is megegyezik egy használt, néhány esetben új autóéval. Ilyenkor az elektromos rendszeren kívül vállaljuk a kopóalkatrészek állapotának, így a fékek, váltó, teleszkóp, stb. ellenőrézését is.

Költségek

Garanciáról lévén szó, értelemszerűen senki sem szeretne plusz költségekkel számolni, bőven elég a meghibásodással járó herce-hurca és a várakozási idő. Hivatalos Bosch eBike szervizként ellátunk minden garanciális problémát, viszont azokkal a kerékpárokkal, amelyeket nem nálunk vásároltak, előre egyeztetett, fix díjat számolunk fel (természetesen nem alkatrész költségről van szó, hanem egy adminisztrációs és logisztikai díjról). Többen érkeznek külföldről vásárolt új és olyan használt kerékpárokkal, amelyek még garanciálisak, ilyen és ehhez hasonló esetekben szükséges az előbb is említett költség. Amennyiben az APPSolute Sport adta el a bringát, úgy természetesen minden költségmentes.

Rövid összegzés

A Bosch eBike Service center szakértői akár garanciális a szerviz, akár nem, készséggel állnak rendelkezésre, ami nagyban megkönnyíti, illetve biztossá teszi a folyamatot. Mi is ebben a szellemben tájékoztatjuk az Ügyfeleinket, valamint végezzük a szükséges szervizt. Fontosnak tartjuk, hogy megismerjék Ügyfeleink az elektromos kerékpárt, amit hajtanak, mert bizonyos hibákat így hamarabb felismerhetnek -ez főleg a garancián túli meghibásodásoknál jelenthet nagy előnyt, mert idejében orvosolhatók a problémák, elkerülve a nagyobb generálokat. Fontos azonban -és ezt mindenkinek el szoktuk mondani-, hogy ha nem tapasztalnak hibajelenséget, nincs értelme az átnézésnek, mert csak idő-pénz megy el vele, megelőzni nem tudjuk a bajt (kivétel ez alól természetesen a kötelezően beállított szerviz-intervallum).

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük