Fazua Ride 50 Evation_battery #szerviz #blog #eBike

Fazua garanciális szerviz

Mióta 2020 márciusában hivatalos Fazua szerviz lettünk, számos javítást, de legfőképpen garanciális szervizt végeztünk. Előbbinél sajnos hanyagság, nem megfelelő képzettséggel való szerelés váltotta ki a problémát, utóbbinál viszont mindig egyértelmű volt az érvényesítés, mivel Ügyfélhibán kívül történt, rendszerbeli meghibásodásokról volt szó.

Az alábbi, hozzánk képest rövidebb bejegyzésben egy garanciális motorcserét osztunk meg Veletek. Azért választottuk ezt a történetet, mert közel sem volt egyértelmű a probléma, több kört kellett fussunk a Fazua-val is, mire megoldódott.

Milyen bringa, mennyi idő és költség? Tovább olvasva mindenre fény derül.

Trek Domane+

A bringa nem más, mint az amerikai Trek gyártó 2020-as elektromos országútija (hivatalosan e-Road), a Domane+. Ennél a kategóriánál és még inkább árkategóriánál nem vagyunk felkészülve az egy éven belüli meghibásodásra, de hiába a 2,5 millió forintos vételár, előfordul.

Szervesen nem tartozik a bejegyzéshez, hogy specifikációt osszunk meg, de nem árt, ha tisztázzuk, hogy karbon vázas, átütőtengelyes karbon villás, belső bowdenezésű Fazua Evation integrált elektromos rendszerű kerékpárról van szó 1.0-ás, 250Wh-ás akkumulátorral. Hab a tortán a Shimano Ultegra szett (első-hátsó váltó, hidraulikus tárcsafék és kazetta) és persze a kötelező Bontrager kiegészítők (stucni, nyereg, kormány, markolat, külső gumik), valamint a DT Swiss G1800-as, tubeless felnik.

Probléma

Ügyfelünknek még szerencsére garanciális a kerékpárja, így nyugodtabban hozta be hozzánk. Arra panaszkodott, hogy ki-be kapcsol a bringa, kvázi nem működik az elektromos rendszer. Itt jegyeznénk meg, hogy a motorral-akksival 14,7 , nélküle pedig 11,8 kilogramm a kerékpár, szóval lehet “hagyományosként” is használni, de aki ilyet vásárol, pont nem az lenne a lényeg.

Gyanakvás, első ötlet

Első ránézésre arra gondoltunk, hogy a felső vázcsőbe integrált irányító panellel van probléma, hátha kontakthibás, esetleg némi nedvességet kapott és ezért a ki-bekapcsolás. Szépen, a vázra nagyon vigyázva kiszedtük a helyéről , de minden rendben találtunk, szóval ez a rész kizárva.

Diagnosztika

Az első ötleteléseket követően a mindig kötelező, gyári, Fazua diagnosztikai szoftvert hívtuk segítségül. Vagyis hívtuk volna, ha engedte volna, mivel hiába csatlakoztattuk rá a gépre a bringát, nem látott semmit. Ekkor kezdett gyanús lenni, hogy az akkumulátorral vagy a motorral lehet a gond. Igen ám, de nem volt csere-akksink, illetve motorunk, mert pont előtte adtuk el az utolsó darab Evation 250-et, a Fazua-tól meg nem lehetett utánrendelni (azóta sincs nekik újabb készletük).

Fazua diagnosztika - ha felcsatlakoztunk

Fazua diagnosztika – ezt láttuk volna, ha engedi a rendszer, hogy felcsatlakozzunk

Ügyfél-segítség, plusz alkatrész

Jeleztük az ügyfél felé az előbb említett lépéseket, majd kiderült, hogy mivel rendelkezik még egy, ugyanilyen Fazua 250-es rendszerű elektromos kerékpárral, tud akkumulátort és motort (Fazua megfogalmazásban bottom brocket-et) hozni, így megpróbálhatjuk újra a diagnosztikát.

Fazua akkumulator

A hibásnak vélt Evation 250 akkumulátor

Megoldás

Ahogy említettük, a diagnosztika nem engedéséért az akksit hibáztattuk, de miután megpróbáltuk a csereakkumulátorral, szintén nem működött a dolog. Ezután már biztos volt a motor-hiba, így a régi akksival, viszont a hozott cseremotorral is összeraktuk, és láss csodát, működött, végre felismerte a gép a bringát! Mivel a rossz motorról nem tudtunk a Fazua-nak diagnosztikai riportot küldeni, így a probléma és az általunk végrehajtott kísérletezéseket részletesen bemutatva kérdeztünk rá a német gyártónál, hogy mit javasolnak. Sajnos a Fazua-ra nem jellemző a gyors reagálás, már az első kérdésünket követően is napokig vártunk. Meglepetés nem történt, mert második emlékeztető levelünkre (kénytelenek voltunk már erőszakoskodni) válaszolván az ilyenkor protokollnak számító, hibás alkatrész-kiküldését kérték, amelynek azonnal eleget is tettünk és vártunk -egy idő után már elég türelmetlenül-, hogy megkapjuk a felújított vagy új motort.

A történet vége

Ügyfelünk türelmes volt, mi jeleztük neki, hogy végre megérkezett a felújított motor. Kicsit csalódott volt, mert ilyen értékű kerékpárnál és ilyen korai meghibásodásánál elvárható egy új motor, de végül örült a felújítottnak is (hozzátenném, hogy nem az övét újították fel, hanem egy másikat küldtek). Fontos persze, hogy ilyenkor a cserealkatrész beüzemelésétől számítva újra ketyeg a két év garancia (igaz, most már csak a motorra, a többi alkatrésznek már nincs sok ideje -mármint, ami a garanciát illeti), bár ez a minimum egy ehhez hasonló helyzetben. Következett a a próba: miután betette az új motort a régi akksival a bringába az irányító panel kis LED-jei minden rásegítési fokozat színében pompáztak egymás után jó fél percig. Személy szerint kicsit megijedtem, hogy gond lesz, de mivel még nem volt ilyenre példa, meg akartam várni a végét. Szerencsére a LED-sorok játéka a rendszer és az új motor összetanulásának rövid kis folyamatát hívatottak jelezni, így minden helyre állt és a rásegítési fokozatok tökéletesen működtek az első próbaúton is, illetve azóta is, mert Ügyfelünktől nem érkezett negatív visszajelzés.

Trek Domane+

Összegzés

Az egész szerviz-folyamatnak pozitív lett a vége, de ettől függetlenül sok várakozással telt az idő. Valamint kétkedésre ad okot egy ilyen drága kerékpár motor-hibája. Mivel elektromos bringáról beszélünk, így a meghibásodás lehetősége is hatványozottan jelen van, de elméletileg csak sok ezer kilométer után futhatnánk bele ilyesmibe (és akkor sem szükségszerű). Örök igazság és szerencse, hogy ha el kell romolnia valaminek, addig tegye, amíg garanciális!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük