Lámpa funkció aktiválása Bosch eBike rendszeren
Szebi – 2021. augusztus 31. – 0 hozzászólás
A minap vásárolt egyik Ügyfelünk egy kábelszettet, ami az első- és hátsó lámpa kiépítéséhez szükséges. Az alkatrészeket Ő építette be otthoni műhelyében, azonban nem sikerült a frissen felszerelt lámpákat bekapcsolnia.
Pár szó a Macina-ról
A kerékpár egy 2016-os évjáratú KTM Macina Lycan fully eBike, amit még az első generációs Bosch Nyon kijelzővel szerelt a gyártó. A 2015-2017 közötti KTM kerékpárokat előszeretettel szerelték ezzel a kijelzővel, ami nekünk nem éppen a szívünk csücske. Lassan működik, “laggol” és többször futottunk bele sajnos abba, hogy szoftverfrissítés közben a kernel programozásakor leállt, és nem indult el. Ezt követően másik eBike-ra csatlakoztatva tudtuk csak lefuttatni a frissítést.
Szoftveresen aktiválható
Egyeztettünk egy időpontot, hogy aktiváljuk a lámpa funkciót a KTM-en, azonban “Errors occured when writing the configuration parameters” hibaüzenetet kaptuk, de ennek ellenére az aktiváció hibátlanul lefutott, és kapcsolhatóak voltak a lámpák, azonban nem tudtunk választani 6V és 12V között. Inaktív volt a mező, csak a 6V-ot engedte kiválasztani a rendszer. Gondoltuk, hogy a szoftverfrissítés pótolhatja ezt a lehetőséget, és az aktiváció közbeni hibaüzenet fellépése miatt is érdemes volna lefuttatni egy update-et. Letöltöttük a legfrissebb fájlokat, és gombóccal a torkunkban reménykedtünk, hogy hiba nélkül lefusson a frissítés. Minden rendben zajlott, de továbbra sem jelent meg a kiválasztható a 12V-os opció. A frissítés viszont megoldást jelentett a korábbi hibaüzenetre, amivel azóta nem találkoztunk.
Magyarázat a Bosch-tól
Időközben elkezdtünk egyeztetni a Bosch eBike Service support-nál dolgozó kapcsolattartónkkal is. Hamar érkezett választ a kérdésünkre. Kiderült, hogy a BDU2X, azaz a második generációs motorok közül csak a 2016/2017 és ezeknél fiatalabb motoroknál választható 12V-os kimeneti feszültség. Ezeknél a motoroknál az áramerősség maximális értéke 1 Amper.