Scott image 2022 #blog #eBike #hegyi kerékpározás #bemutató

Scott 2022

A 2020-as és 2021-es évek embert és kerékpáripart próbáló évek voltak, a továbbiak még lesznek is sajnos. Korábban mi is spekuláltunk kicsit, mikor áll vissza a rend, de egyelőre csak nagyjából lehet megjósolni. A kereslet sokszorosan túllépte a kínálatot, ami a gyártókat csakúgy, mint a kereskedőket is nehéz helyzetbe hozta. A kerékpáros ipar egyébként is forradalmát élte még a Covid előtt, de a vírushelyzet csak rátett erre sok-sok lapáttal.

Hivatalos Scott partnerként nagy várakozással néztük végig a 2022-es palettát, amelyből a következőkben bemutatnánk a húzómodelleket, illetve azt, hogy milyen kategóriában és mit érdemes választani. Egy biztos: a minőség garantált.

Mountain Bikes

Az immáron svájci gyártó hegyi kerékpárjait nem kell bemutatni, mert számos világversenyen és Olimpián is bizonyítottak (általában első helyezésekkel). Jó hír, hogy nem ültek a babérjaikon, mert folyamatosan továbbfejlesztettek, innovatív megoldásokat alkalmaztak és életre hívtak olyan modelleket, mint az APPSolute Sport-on is bemutatott Scott Spark RC modell rejtett hátsó taggal.

A felső kategóriák mérnöki vívmányait csepegtetik az alacsonyabb felszereltségű bringákba, melynek köszönhetően folyamatos az újítás és egyre jobb kerékpárok készülnek. Egyszerűbben fogalmazva nem kell profinak és/vagy milliomosnak lenni ahhoz, hogy jó minőségű MTB kerüljön a birtokunkba -persze az árak így is elszálltak, de nagy a különbség a belépő és top kategóriák között.

Akár elektromos, akár hagyományos MTB, a váz anyaga és a felszereltség a döntő, mert a geometria és minőségi összeszerelés adott. Ennek, illetve a felhasználás tükrében alkotta meg a Scott az MTB családjait, melyek a következők:

Cross Country kategória

Mondhatjuk, hogy ez a Scott MTB fő kategóriája, a korábban is említett díjnyertes felhozatal. Ide tartozik a Spark RC, a Scale RC és “sima” Scale modellpaletta. Az RC a race, vagyis versenykategóriát jelenti, ami előfeltételezi a felhasználói kört, így elsősorban profiknak szól, de lelkes amatőrök is tekerhetik ezerrel a trail-en, nincs megkötés.

Spark RC

2022-ben nagyot dobbantott a Scott az új Spark RC-vel, amelynek vázgeometriájában és alkatrészek-integrációjában innovatív megoldások sorát alkalmazták a mérnökök. Célkeresztben a gyorsaság, melynek elérését a világ legjobb cross-country versenyzőinek (közöttük a 8szoros világbajnok Nino Schurter) visszajelzései alapján gondolta újra a Scott. Az integrált hátsó tag csupán hab a tortán.

Az egész Spark RC palettára igaz (9 darab kerékpár van a kínálatban) , hogy csak és kizárólag karbon vázasok, modellektől függően RockShox, FOX telókkal szereltek és váltókból is már a belépő daraboknál felsőbb kategóriákat (SRAM NX Eagle, Shimano XT) kaptak egészen a csúcs SRAM XX1 Eagle AXS-ig nem is beszélve a fékekről.

Scale RC

Szintén versenykategória, szintén karbon vázakkal, viszont a Spark RC-től eltérően hátsó tag nélkül, merev vázzal, 4 darabos kínálattal. Közös bennük a RockShox SID teleszkóp, valamint kettő belőlük SRAM X01-es 12 sebességes mechanikus váltóval, másikuk X01-es AXS elektromos váltóval, a csúcsmodell pedig az XX1 Eagle AXS elektromossal van szerelve.

SCOTT SCALE RC WORLD CUP AXS

A csúcs SCALE RC WORLD CUP AXS

Scale

12 Scale bringa, különböző felszereltséggel. Nem RC, vagyis race modellek, de vázgeóban leköveti a top kategóriát. Igaz, itt már nem mindegyik karbon (5 darab 6061-es, könnyű alumínium váz van a kínálatban) és nem is versenyre szánt, de azoknak a felhasználóknak, akik nem ma kezdtek el emtébézni és akár amatőr szinten versenyeken is részt vennének, jó választás lehet.

Trail kategória

Spark és Genius a két trail család teljes felfüggesztéssel mászásra és egyben leejtőzésre tervezve, vegyesen karbon és super light könnyű alumínium vázakra építve.

Spark

Összesen 16 fully van a palettán, ebből 3 Contessa, vagyis női Spark, 5 super light alu vázas és 8 darab karbon vázas férfi modell. A belépő férfi modell egy könnyű aluvázas, elől 130mm-t mozgó RockShox Judy telóval, hátul 120mm-es X-Fusion Nude taggal, 12 sebességes SRAM NX hátsó váltóval. Innen indulunk felfelé Shimano XT, SRAM GX Eeagle váltókkal, komolyabb hátsó tagokkal eljutva a FOX össztelóig és az elektromos SRAM XX Eagle AXS váltóig.

A Scott nem kis szerénységgel úgy fogalmaz, hogy a Spark esetében “tökéletes MTB-ről” beszélünk, mert gyors, könnyű és minden talajon megállja a helyét. És persze nagyon jól néz ki. Az RC-től kölcsönzött rejtett hátsó tag itt is alap és akár versenyre, akár hosszabb trail-re visszük, teljes mértékig kiszolgál.

Genius

Talán ennél a palettánál maradtunk leginkább 2021-ben, mármint maradt a hátsó tag “szabadon”, vázgeóban sem történt változás. A Scott hasonló pozitívumokat ír mind a 7 Genius modellnél, mint a Spark esetében. Ebből a hétből 1 darab Contessa (karbon vázzal), a többi 6 férfi változatból kettő a Spark-nál már említett super light alumínium, míg a maradék négy már karbon. Elől-hátul 150mm-t mozog a Genius, természetesen lépcsőzetesen megyünk feljebb a felszereltséggel kezdve a Marzocchi Z2 Air villától és X-Fusion Nude hátsó tagtól egészen a FOX 36 Float Factory teló és FOX Nude TR EVOL hátsóig. A csúcsmodell itt is az elektromos SRAM X01 AXS Eagle, míg a belépő a szokásos SRAM NX Eagle 12 sebességes hátsó váltóját kapta.

Enduro kategória

Mindösszesen 1 család képviseli a kategóriát, amely nem más, mint a Ransom. Ennél a bringánál minden az optimális mászásról és a lehető leggyorsabb leejtőzésről szól, megfelelően a vázgeometriával. Érdekesség, hogy a 7 Ransom modell közül egy Contessa, valamint egy 24″ és egy 26″ colos kerekekkel szerelt változat is van, a maradék négy a férfi (2 alu és 2 karbon). Szinte meg sem kell említsem az össztelót, ami 170mm-t mozog elől-hátul jellemzően FOX 38 Float Factory első és FOX Nude TR EVOL hátsó taggal.

SCOTT RANSOM 910

Majdnem a top, agresszív fekete karbon vázzal a RANSOM 910

Downhill/Dirt kategória

Két kerékpár képviseli ezt a kategóriát, melyből a Gambler 3, míg a Voltage egyetlen modellt tesz hozzá a Scott népes családjához. Hívhatjuk őket verseny-downhill gépeknek, de a Voltage például egy igazi dirt bike a maga teljesen játékos jellegével.

Gambler

A gyártó úgy fogalmaz, hogy a Gambler világbajnoki versenyekre és pályákra lett tervezve úgy, hogy még onnan is kitűnjön. Olyan nevek hajtják, mint Brendan Fairclough vagy Neko Mulally, akik lassan fogalmak a downhill világában. Mivel az MTB-n belül is egy extrémebb, adrenalinlöketű sport, ahol gyorsan és néhol kemény sziklás-köves terepen haladnak a bringákkal, rendkívül fontos, hogy erős vázú, mindezek mellett viszont könnyen irányítható és kontrollálható kerékpár legyen. Mindhárom Gambler modell hátul 200mm-es rugóúttal, míg elől 200-203mm-es rugóúttal rendelkezik. Mivel a downhill bringáknál a teló az egyik legfontosabb, így részletezve a belépő bringa RockShox RS Boxxer Select 200mm-es első villával és RS SuperDeluxe Select hátsó taggal, míg a “nagyobb tesó” kicsit erősebb első FOX 40 Performance 203mm villával és hátul FOX Float X PE 200mm szerelt. A csúcs FOX 40 Factory Float 203mm első és FOX Float X2 Factory 200mm hátsóval van erősítve.

Voltage

A Voltage YZ 0.1 az egyetlen dirt jump bike a Scott családjában a legminőségibb alumíniumvázzal és legrövidebb láncvillával ellátva. Egy ízig-vérig “fun-bringa”, 100mm-t mozgó X-Fusion Slant DJ első villával, Tektro HDM275-ös hidraulikus tárcsafékkelé és Kenda K-RAD 26″ x 2.3-as gumikkal. Ugrálhatsz a pályán, a városi játszótéren, tuti, hogy élvezni fogod!

SCOTT VOLTAGE YZ 0.1

VOLTAGE YZ 0.1

Sport kategória

A Scott legnépesebb kategóriája egyetlen, “Aspect” névre keresztelt családdal és 31 darab modellel, melyből 2 női és 29! férfi vázas darab készült a legkülönfélébb felszereltséggel. A belépő bringákat a Scott maga is “büdzsé kímélőnek” nevezi, mert a maga kb. 230.000 forintos árával a legalapabb Shimano Tourney váltót, Suntour XCE telót (100mm-t mozog) kapta, viszont Tektro mechanikus tárcsafékek és a szinte kötelező Syncros alkatrészek egészítik ki.

SCOTT ASPECT 970 BIKE STELLAR BLUE

Belépő felszereltséggel az ASPECT 970 STELLAR BLUE

A top darabok azért itt is megkapják a RockShox Judy Silver 100mm-t mozgó telót, SRAM SX Eagle 12 sebességes váltót (1×12-es hajtás), hidraulikus Shimano fékeket. Váz anyagában itt a karbon nincs jelen, viszont jó minőségű és könnyített alumínium vázakra pattanhatunk.

SCOTT ASPECT 910

Elfogadható felszereltséggel a sport kategória top bringája az ASPECT 910

Gravel

A montik után jelenleg a legfontosabb kategória a Scott-nál és nem kis túlzással az egész kerékpár iparban. A gravel térhódítása és létjogosultsága mára egyértelművé vált és ezt a gyártók is megpróbálják lekövetni tól-ig kínálattal és a divatnak megfelelően sajnos felárazzák őket rendesen. A Scott-nál sincs ez másképp, két család: a Speedster gravel és Addict gravel brinák képviselik a kategóriát. Példának okáért a belépő darab Shimano Claris váltóval és Tektro mechanikus tárcsafékekkel kerül 400.000 forintba (a rend kedvéért a Claris országútira fejlesztett váltó, ami tüköraszfalton viselkedik megfelelően, gravel talajon már zavarba jön, illetve rengeteg kell után-állítani), ami valljuk be, kicsit túlmutat a realitáson. A csúcsmodell nagyjából 3,2 millió forintot kóstál (ez a legtöbb nagy gyártónál hasonló szinten mozog), valóban top-top felszereltséggel, az ezt követő kerékpárnál már egymillióval kevesebbet kell fizetni és így érünk el lassacskán az elfogadhatóig.

Az ártól kicsit eltekintve design-ban, vázgeometriában elég verhetetlenek a Scott gravel bringái. Ha nem is minden, de számos út-típuson megállják a helyüket és tulajdonképpen egy bringát használhatunk aszfalton, döngölt, kavicsos és nem durva erdei utakon. Mindezt úgy, hogy a gyors haladás garantált, rajtunk múlik, mit vállalunk be vele.

Speedster Gravel

10 modellt vonultat fel, mindegyik könnyű alumínium vázzal, köztük 1 gyermek (24-es kerekekkel), 3 Contessa, azaz női változattal és 6 férfi bringával. Ide tartozik a fent már említett belépő Speedster Gravel 50-es a maga kis Claris szettjével és a csúcs Speedster Gravel 10-es már SRAM Rival AXS elektromos 12 sebességes váltóval és Rival eTap AXS fékekkel, Syncros Race X25 kerekekkel és minden jóval. Fontos azonban, hogy a váz még itt is alumínium közel 1 millió forintért.

Addict Gravel

5 modell egy női és 4 férfi változatban. A Scott gravel karbon kategóriája. Itt már a belépő darab Addict Gravel 30 karbon vázon és villán felül 22 sebességes Shimano GRX váltót kapott RX hidraulikus tárcsafékekkel. A fényezés megérne egy külön bekezdést, mert ez a zöld-átmenetes gyöngyház egyszerűen műtárgyi magaslatokra tör. Az ára megegyezik a Speedster Gravel csúcsával, mert szintén közel 1 millió forintot kell érte letenni. De ez még mindig a harmada (!?) a fentebb is említett, csúcs Addict Gravel Tuned Bike-nak. Még az Addict családban is agresszívebb kinézet, a fényezés is egyértelműen a sport-versenyszellemet erősíti. Győzelemre született gép, amin nem lehet fogást találni (kivéve az árát).

Országúti kategória

Az örök és kötelező, legrégebbi kerékpárfajta a legmodernebb technikával és mérnöki vívmányokkal előállítva. A Scott ebben a kategóriában felvonultat jó pár modellt, mint a versenyre szánt Addict RC-t, az Aero képviselőit, mint a Plasma és Foil családokat, valamint a szintén nemrég külön kategorizált Endurance modelleket, amelyek Addict, Speedster és Metrix családjaival a hosszú távú, túra országútizás és városi bringázást hivatottak képviselni.

Lightweight – verseny kategória

Az Addict RC a Scott megfogalmazásában az egyik legkönnyebb vázzal és high-end alkatrészekkel szerelt országúti kerékpár, amely versenykörülmények között is megállja a helyét. A 11 modellt felvonultató Addict RC család csupán 1 Contessa -női és 10  férfi vázat tartalmaz, kivétel nélkül karbonból. Már a belépő Addict RC 40 kb. 1,2 millió forint Shimano 105-ös szettel és szintén Shimano hidraulikus tárcsafékekkel, integrált kábelvezetéssel, 8,15 kilogrammal, valamint megannyi Syncros jóval, amit most nem részleteznénk. A top itt sem szerény, mivel az Addict RC Ultimate 24 sebességes SRAM RED eTap AXS elektromos váltóval, ZIPP 303 Firecrest karbon kerékszettel, SRAM RED eTap AXS HRD fékekkel és a maga 6,9 kilogrammjával 4 és fél millió forintba kerül. Fontos azonban megemlíteni, hogy 2021-es modellekről van szó, így újítás nem történt 2022-re, viszont ugyanúgy a palettába tartoznak és újragyártott belőlük a Scott.

Aero

A fent már említett Plasma és Foil kerékpárok képviselik az aero kategóriát. Előbbi egyértelműen időfutam, míg utóbbi egy rendkívül gyors, de valamivel komfortosabb és felhasználóbarátabb bringa. Akárcsak az Addict RC esetében, itt is 2021-es modellekről beszélünk, amelyek szervesen hozzátartoznak a Scott 2022-es kínálatához.

Plasma

A mindösszesen két kerékpárt és egy vázszettet tartalmazó Plasma család a leggyorsabbak a Scott háza táján. Egyértelműen a sebesség, gyorsaság, ezzel egyetemben a hosszútáv van fókuszban. Karbon vázak, karbon kiegészítőkkel, versenykategóriában gondolkodva. Rétegkerékpár, a sportolókon kívül ezt nem sokan vásárolják. A Plasma RC Bike elektromos Shimano Ulegra Di2 váltóval, karbon kiegészítőkkel 3,2 millióért találhat gazdára, míg a Plasma Premium Bike SRAM RED eTap AXS, 24 sebességes elektromos váltóval karbon Zipp 808 NSW kerékszettel már 5 és fél millióért támogatja a versenyzőjét. Mindkét bringa súlya 9 és 10 kilogramm között van, de a kritériumok miatt itt nem is nagyon lehet lejjebb menni a tömeggel.

Endurance

“Ezek a bringák kilométereket esznek reggelire.” Legalábbis a gyártó szerint. A kényelem és a dinamizmus kéz a kézben jár, a vázgeometrának köszönhetően kevésbé “agresszív”, mint az Addict RC modellek esetében, mondhatnánk, hogy az endurance esetében hosszútávú-túra országúti kerékpárokról van szó. Persze itt a túra nem a trekking értelemben véve túra, hanem a hosszabb távú, sportos kerékpározásra értendő.

Három kerékpárcsalád képviseli a kategóriát, melyek az Addict (RC nélkül), Speedster (gravel nélkül) és Metrix. Az első kettő már nem ismeretlen a fenti, gravel bringákat végigolvasva, a Metrix viszont csak ebben a kategóirában szerepel, ez a Scott Fitness, egyben Urban kerékpárja.

Addict

3 Contessa -női és 7 férfi vázzal az Addict az RC modellek finomabb változata, amely kényelmesebb vázgeometriájának köszönhetően hosszabb tekerésekre a nem versenyfelhasználóknak jobban fekhet. Közös az RC bringákkal a karbon váz, ennek ellnére a belépő Addict 40 közel 10 kilogramm Shimano Tiagra hátsó, 105-ös első váltóval, hidraulikus tárcsafékkel nagyjából 750.000 forintért. A csúcs Addict 10 Blue egy csodaszép, mélykék színt kapott (az alsó vázcsövön szereplő új, Scott felirat kicsit ormótlanra sikerült sajnos) 24 sebességes SRAM RIVAL eTap AXS elektromos váltóval, valamint 8,75 kilogrammal 1,2 millióért.

Speedster

A 2021-es Speedsterekhez képest a design-on újított elsősorban a Scott és egy versenygeometriához közelebb álló vázat adott az endurance kategória elérhetőbb árú képvislőjének. Adott a belső kábelvezetés és karbon villa, váz tekintetében viszont könnyű alumíniummal találkozhatunk. 2 Contessa -női és 7 férfi váz közül választhatunk, természetesen felszereltségtől függően. A belépő Speedster 50 nagyjából 300.000 forintért egy 14 sebességes Shimano Tourney váltót tesz alánk Tektro patkó-felnifékkel (érzésem szerint kicsit elnagyolt ár). Főleg mivel az alább is látható fekete-fehér verzió kimondottan sportosra és letisztultra sikerült. Valahogy ez a váz, ezzel a színnel többet sejtet, mint az előbb említett felszereltséget. Az endurance-gyors kategória csúcsa, a Speedster 10 kb. 650.000 forintért Shimano 105-ös szettel és szintén Shimano hidraulikus tárcsafékkel kecsegtet -ennél a modellnél nagyon rámentek a design-ra és az Addict 10 Blue kékjére hajaznak.

Metrix

Csupán 3 bringát tartalmaz az Urban család 2 alumínium és 1 karbon vázzal, mellyel a Scott a piaci követelményeknek akarhatott megfelelni. Azért is használtuk a megfelelni szót, mert minden gyártónak szinte kötelező városi-fitness kategóriában is rendelkeznie kerékpárral. Ebben az esetben jól sült el a dolog, mert egy rendkívül jól eltalált design-vázforma jellemzi a Metrix-et, ami jóval túlmutat a munkába járáshoz használható kétkerekűnél. Hosszabb távra, aszfaltra, kirándulásokra, sportra is tökéletes és erről gondoskodnak a már belépő Metrix 30 EQ-nál jegyzett Shimano Claris váltó és Shimano hidraulikus tárcsafékek, gyárilag szerelt Syncros sárvédők. Igaz, mindezt 420.000 forintért teszi, de ha azt vesszük, hogy számos felhasználásra tarthatunk egy kerékpárt, már máshonnan nézzük ezt az összeget. A csúcs Metrix 10 már full-karbon, Shimano 105-ös szettel érkezik, valamint 9 kilogrammal, így városi cirkálónak luxus lenne kijelentenünk. Jóval több annál, igaz a maga 790.000 forintos árával.

City és Hibrid kategória

Városi és egyben -a Scott megfogalmazásában- hibrid kerékpárok, mert a vázgeometriákat és felszereltséget megalkotva kölcsönöztek a már jól bevált mountain bike és országúti bringák tulajdonságaiból. Ennek a “sűrítésnek” lettek olyan eredményei, mint a Sub Cross és Sub Sport családok (egyébként ide is sorolja a Scott az előbb említett Metrix kerékpárt is). 23 kerékpáros a felhozatal, melyben vegyesen vannak férfi és női változatok a belépő 250.000 forintos kategóriától a fél millió forintig. Nagy választék, számos felszereltség, hogy biztosan a legtesthezállóbb kerékpárt tudjuk választani munkába járáshoz, családi kirándulásokhoz vagy akár bevásárláshoz.

Elektromos kerékpárok

Habár kínálat tekintetében ebben vagyunk a legerősebbek és minősített e-Bike szervizként fő profilunkba vág, azért hagytuk a végére ezt a kategóriát, mert nem történtek nagy újítások, leginkább a színekben változtak a kerékpárok.

Hagyományos MTB, országúti, túra-trekking és city kerékpárok elektromos változataival van dolgunk, amelyek a “bio-felszereltség” előnyeit fejelik meg az elektromos rendszer adta támogatással legyen szó Bosch (e-MTB, e-Trekking, e-Urban) vagy Mahle (e-Road) rendszerről, motorról. Néhány szóban, röviden bemutatjuk a kategóriákat, de részben a hagyományos kerékpároknál írtakat kell hozzágondolni.

Elektromos MTB kategória

Felhasználástól függően itt is megjelennek a hagyományosoknál már részletezett családok, mint a Genius, Strike, Ransom és Aspect elektromos változatai. Szinte kivétel nélkül a 4. generációs, immáron 85 Nm-es nyomatékkal rendelkező Bosch Performance CX motor hajta őket (a bringáson kívül természetesen), 625Wh-ás akkumulátor gondoskodik a hatótávról (számos esetben 1125Wh-ig bővíthető), kijelzők tekintetében pedig maradtunk leginkább a Purion-nál. Smartphone Hub, Kiox, illetve Nyon display igény esetén utolóagos beszereléssel lehet okosítani a bringákat. Trail, Enduro és Sport felhasználásra tervezve, amely remek alternatívát nyújtanak a mászásra, hiszen az elektromos motor és az erre specializálódott váltók-hátsó kazetták fogkiosztásai mind ezt támogatják. Leejtmenetben pedig húz a súly, másként viselkedik a bringa, így gyorsabb, de meg kell tanulni irányítani, esetekben kontrollálni. Szóval igazi élménybringák az e-MTB, e-Fully családok tagjai, de természetesen aki komolyan gondolja, ugyanúgy van sportétéke, mint egy hagyományosnak, legalábbis lehet vele úgy is “edzeni”.

Elektromos országúti kategória

Négytagú Addict család, melyből egy Contessa képviseli a gyengébbik nemet. Az Addict eRide Premium kerékpárt kivéve a másik három mind 2021-es modell, de szerves részei a 2022-es felhozatalnak, mivel egyébként is később mutatták be őket. Mindegyikül Mahle motorral szerelve, gyakorlatilag elmosva a határt hagyományos és elektromos kerékpár között mind kinézetben, mind pedig érzetben. Részletes bemutatást írtunk az Addict eRide-ról még tavaly, mikor a 2021-es szériát vezették be, azóta nem változott szinte semmi a felszereltségben. A mindösszesen 12 kilogrammos (!?) elektromos bringa 40Nm-es nyomatékkal és 460Wh-ás akkumulátorral gondoskodik a rásegítésről, teszi ezt top hajtással és a legjobb országúti hagyományos és elektromos váltókkal szerelve. A váz természetesen karbon, mi más is lenne…

Elektromos All-Terrain – Trekking kategória

Bosch motorok a köbön, hosszú távú túrákra és változatos talajokra tervezett elektromos kerékpárok, melyek családját az Axis eRide és Sub Cross eRide modellek alkotják. Az “All-Terrain”, vagyis minden talajú bringák ötvözik az MTB és trekking kerékpárok masszivitását, valamint előnyeit, mellyel úgynevezett túramontit kapunk a nyergünk alá. Itt már nem probléma, ha köves és nem kavicsos alattunk a föld. Mindemellett gyorsan és beosztóan is lehet közlekedni velük aszfalton, erdőben egyaránt. Persze nem gond, ha edzettek is vagyunk, de a 625Wh-ás, illetve esetenként kibővített 1125Wh-ás duplaakksik bírják a távot. Erős vázak és csomagtartók segítenek továbbá, hogy a kötelező kiegészítők elférjenek (és itt nem csak túráról, hanem akár bevásárlásról is szó lehet).

Elektromos City kategória

Ki hinné, hogy az egyik legnagyobb és legelismertebb MTB kerékpárgyártó Scott ennyire erős az e-City kategóriában és 27 modellt vonultat fel, köztük 4 Speed Pedelec-et, amelyek alapból 45 km/h-ig segítenek rá (erre már kötelezően raknak visszapillantót és a hátsó sárvédőn rendszámtábla tartót is virít, mivel kisrobógónak számít és külföldön az 50 köbcentis robogóknak is kell rendszám), ehhez viszont minimum kismotoros jogosítvánnyal kell rendelkezni.

Silence eRide, Sub Sport eRide, Sub Tour e-Ride és Sub Active eRide modellek színesítik a kategóriát, melyből a Silence-ben találhatók az előbb is említett Speed Pedelec-ek, a többi három viszont eléggé összemosható, mármint alkalmasak túrázásra, ingázásra, vásárlásra, vagyis szinte mindenre, ami nem durva, köves talaj.

Mind a 27 modell csomagtartóval és első-hátsó sárvédővel szerelt, szóval teljes mértékig az autós közlekedés alternatívájaként tekinthetünk rájuk, kiemelten a Silence eRide-ra. Ennél a kerékpárnál azonban fontos megjegyezni, hogy a 45 km/h elég fegyelmezett bringást kíván, mert sem az autós, sem pedig a kerékpáros forgalom nincs felkészülve, hogy pedálozva ilyen sebességel haladjunk. Remek dolog, de figyelni kell.

Levezetés

Akár elektromos-akár hagyományos kerékpárról van szó, a Scott-ra jellemző minőség ugyanúgy jelen van minden apró részletben. Mi a “szerelhetőség” oldaláról (is) nézzük a fent említett kerékpárokat és abban az esetben, ha jobban szét kell szedjük, döbbenünk rá arra, milyen aprólékos és találékony mérnöki megoldásokat alkalmaz a gyártó. A Kerékpáros oldaláról nézve pedig pont az lehet a legmegnyugtatóbb, hogy a végletekig átgondolt gép van alattunk masszív és megbízható, magas-minőségű alkatrészekkel szerelve.

genius-eride-drawing-1600x900-bike-2019-SCOTT-Sports

Fontos megjegyezni, hogy a fent bemutatott kerékpárok közül csupán pár darabunk érkezik majd készletre, viszont ennek ellenére törekedtünk a teljes paletta bemutatására.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük