#blog #eBike #bemutató

FAZUA Ride 60

Minap az internetet bújva jött szembe velünk egy E-MOUNTAINBIKE által írt cikk, ami az új FAZUA Ride 60 motor érkezéséről és ennek specifikációjáról szólt. Kaptunk is az alkalmon, hogy feldolgozzuk és megosszuk az első információkat.

Bemutatkozik az új FAZUA Ride 60

A FAZUA nemrégiben, igencsak felkeltette az internet érdeklődését, miután a Porsche részesedést vásárolt a cégben. Most izgalmasabb hírekkel is szolgáltak, egy külön motorból és akkumulátorból álló új rendszert dobtak piacra. Korábban a Ride 50 nagy nyílást igényelt az alsó csőben, ami nem volt ideális. Meg tudja-e oldani ezt a problémát az új FAZUA Ride 60, és milyen újdonságok vannak még?

A Ride 50-hez képest a legújabb modell legnagyobb újítása, hogy a motort és az akkumulátort különválasztották, így a motor fix rögzítésűvé, az akkumulátor pedig kivehetővé vált. Korábban a FAZUA motorokat, más néven Drivepackeket az akkumulátorral együtt lehetett eltávolítani, ezután rásegítés nélküli, analóg kerékpárként is használható volt. Az új rendszerrel azonban a motor a kerékpárban marad. Az elődben a motor és az akkumulátor mechanikusan volt összekapcsolva, most viszont már csak elektronikus kapcsolat van a kivehető akkumulátor és a fix motor között. Ez nagyobb szabadságot ad azoknak a kerékpárgyártóknak, akik ezt a rendszert szeretnék használni a váz kialakításában, lehetővé téve számukra, hogy meghajlítsák a lefelé tartó csövet, amit korábban nem tudtak megtenni. Ezenkívül az új motor, 5 Nm-rel nagyobb teljesítményt kínál, mint az elődje.

Az új FAZUA Ride 60 motor

A motor 60 Nm maximális teljesítményt biztosít, ami a FAZUA szerint képes a természetes menetérzetet visszaadni. A teljesítmény megegyezik a Shimano EP8 RS teljesítményével, ami az Orbea Rise és Rise H modellekben található. A FAZUA motor súlya 1,96 kg, ami körülbelül 700 grammal könnyebb, mint a Shimano EP8. A teljes rendszer tömegét tekintve a FAZUA, alig egy kilogrammal múlta alul a Shimano EP8-at és a kis 504 Wh-s akkumulátort.

A FAZUA rendszer push-asszisztens funkcióval és három támogatási móddal rendelkezik: Breeze, River és Rocket. Míg a Breeze és a Rocket állandó, a legkevesebb, illetve a legtöbb támogatást nyújtja, a River mód adaptív, a pedálozó bemenethez kapcsolódik, és ennek megfelelően igazítja a kimenetet.

Fazua Ride 60 rásegítési módok

Az akkumulátor

A FAZUA Energy akkumulátor kapacitása 430 Wh, a kivehető változat pedig 2,3 kg-ot nyom. Integrált fogantyúval rendelkezik, és a dugó helyzetéből adódóan csak lefelé távolítható el. A Ride 50-hez képest a FAZUA a rögzített burkolat használata mellett döntött, ezt a kerékpárgyártókra bízva, hogyan építik be. Ennek eredményeként szabadon kidolgozhatják a saját tervezésüket, és a lehető legkisebbre alakíthatják a nyílást. Ha akarják, a gyártók 100 g-ot takaríthatnak meg a nem cserélhető, integrált akkumulátor választásával.

Elődjéhez hasonlóan a Ride 60 rendszernek sincs be-/kikapcsolója, mivel a motor automatikusan aktiválódik, amint a kerékpárt elmozdítják. Ez egy kényelmes funkció, de a kerékpár szállítása során feleslegesen merítheti az akkumulátort.

A FAZUA LED Hub – kijelzőnek nevezni túlzás

A LED Hub egyfajta kijelző, amely a felső csőben helyezkedik el, és öt LED-del jelzi az akkumulátor töltöttségi szintjét és a támogatási módot, ezekhez különböző színeket társítva. Ha további információra van szükség, vagy finomhangolni szeretnénk a támogatási módokat, Bluetooth vagy ANT+ kapcsolaton keresztül összekapcsolható a rendszer az okostelefonon lévő FAZUA alkalmazással.

Sőt, a LED Hub felhajtható, így megjelenik egy USB-C port, amellyel telefont vagy kerékpáros computert is lehet tölteni – klassz!

 FAZUA Ride 60 LED Hub

A megemelt FAZUA LED Hub alatt található az USB-C port.

A FAZUA Ride 60 kormányvezérlő

A kormányon található vezérlőt Ring Control-nak keresztelték el, és egy csavaros markolatváltóra hasonlít. Ennek segítségével válthatóak a rásegítési módok, vagy kapcsolható be a fényszóró. A távirányítót úgy tervezték, hogy a markolat közelében helyezkedjen el, így könnyen és ergonomikusan elérhető. Alternatív megoldásként a gyártók specifikálhatják a Control Hub-ot, amely a Ring Control funkcióit ötvözi a kijelzőként szolgáló 5 LED-del és a LED Hub összes csatlakoztatási funkciójával.

A Control Hub a felső csőben található LED Hub helyére lép, ebben az esetben aligha lehet eBike-ként felismerni bármelyik kerékpárt is. Egyébként mindkét távirányító rendelkezik egy boost funkcióval, amely a teljes 450 W-ot aktiválja a támogatási módtól függetlenül, így szükség esetén gyors teljesítménynövelést ad.

Következtetések az új FAZUA Ride 60-ról

A Porsche, vélhetően még nem vett részt az új FAZUA Ride 60 fejlesztésében. Átdolgozott elrendezése lényegesen nagyobb szabadságot biztosít a kerékpárgyártóknak a tervezésben. Nem világos, hogy az 5 Nm-es teljesítménynövekedés a szoftvernek, az átdolgozott motornak köszönhető-e vagy pusztán a kerekítés eredménye. De, alig várjuk, hogy megérekzzenek az első fecskék Ride 60-nal szerelve! Egy biztos, amelyik gyártó megkaparintja ezt a motort, nagy lépést tesz előre a lightweight eMTB-k irányába.

Az eredeti, angol nyelvű cikk, ami lefordításra és feldolgozásra került, itt olvasható.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.