Status 160 enduro #blog #hegyi kerékpározás #bemutató

Status 160 – Megfizethető, prémium, enduro

A Specialized levette a szekrényről és leporolta a Status nevet. Akik ismertek a szakmában tudják, hogy korábban milyen tulajdonságokkal rendelkező kerékpárokat dobtak a piacra. Most elérkezett ezeknek a reformkora és megjelentek a Status 160 és 140 névre keresztelt enduro bringák. A különbség igazából az első teleszkópban van, a név alapján kikövetkeztehető a két modell rugóútja. A következő cikkben kivesézzük kínálatunk fő darabjait, a Status 160 enduro kerékpárokat.

Specialized Status 160

Felépítés

Dióhéjban a Status 160 egy szilárd, megfizethető, 160 mm-es rúgóúttal rendelkező enduro gépszörnyeteg, amely mullet kerékméreteket használ, ami ultrarövid, 425 mm-es láncvillát eredményez. Ezzel a kerékpárral Te lehetsz az erdők királya. A Specialized S méretét alkalmazva, amelyet a Demo, Enduro és Stumpy Evo platformokon is használnak, az ötvözött Status váz S1-től S5-ig fut. Az ötlet az, hogy az S méret nagyobb szabadságot biztosít a felhasználóknak abban, hogy a kezelhetőség alapján válasszák meg a kívánt méretet, nem pedig pusztán a méretezésből. Ezt egy korábbi cikkünkben alaposabban szemügyre vettük.

Váz

A váz M5-ös alumínumból készült. Az egyedi kialakításában nagy szerepet vállalt a dedikált mullet kerékméret. A hátul lévő kisebb, 27,5 hüvelykes kerék lehetővé teszi, hogy rövid lánckerékekkel játékosabb futást érj el, míg a 29 hüvelykes első kerék mindent akadályt elhárít ami az útjába kerül.

Felfüggesztés

Egy pillantás a régi Specialized Enduro-ra, és könnyen belátható, honnan származik az ihlet a Status hátsó felfüggesztéséhez. A megerősített ManFu-csatlakozás megszünteti az üléstartó híd szükségességét, ez viszont segít abban, hogy a 27,5 hüvelykes hátsó kerék szorosan a monoblokk mögött helyezkedhessen el. A 160 mm-es hátsó FOX tagot az FSR, négyrudas felfüggesztési elrendezés biztosítja. A felfüggesztés teljesítménye nagymértékben függ a váztól, a keréktől és a felhasználó méretétől. Az Rx Tune segítségével minden kerékpár egyedileg állítható, és ez a lehető legnagyobb tartományt biztosítja a tekerés finomhangolásához.

Előre is jól passzol a 160 mm-es rugóuttal rendelkező Fox 36 Rhythm villa. Ugyanolyan beállítási szinttel rendelkezik, mint a hátsó lengéscsillapító. A kétállású Sweep beállítás biztosítja, hogy a FLOAT 36 Rhythm otthonosan mozogjon, és szinte bármilyen környezetben teljesítse 160 milliméteres megtett útját, míg a 36 milliméteres oszlopok nagy merevséget ígérnek a precíz kezelhetőség érdekében.

Alkatrészek

Valószínűleg inkább a funkcionális, mint az elegáns a legjobb módja annak, hogy leírjuk a Specialized Status 160 összeállítását. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hiányozna bármi is. A nagy teljesítményű SRAM Code R fékektől, a 170 mm-es X-Fusion Manic dropperig megkönnyíti a Status vezethetőségét. A váz speciális ötvözetből készült, 800 mm-es kormányrúddal és 40 mm-es stucnival van felszerelve, ami helyet hagy a költségvetésben egy kényelmes Deity markolat számára.

Teljesítmény

Egy viszonylag nehéz kerékpár ellenére a Status nem húz vissza, amikor a pedálokba taposunk. A pedálozás könnyedsége meghazudtolja a 16,05 kg-os súlyt. Lehetséges, hogy az ultrarövid láncvilla közvetlenebb kapcsolatot biztosít az SRAM NX lánckészlet és a 12 sebességes kazetta között? Lehet.

A teljesen új vázkialakításnak köszönhetően mutatja be a Specialized, hogy hogyan lehet jó szórakozást nyújtani két keréken, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy ezek különböző méretűek. A 29″-es első és 27,5-ös hátsó abroncsokkal a Status nagy stabilitást és manőverezhetőséget tesz lehetővé. A Status rendkívül jó pedálozásban is.

A Status 160 tele van fantasztikus alkatrészekkel, a SRAM NX Eagle 12-sebességes sebességváltóval, az erőteljes SRAM Code R négydugattyús fékekkel, a FOX Float 36 villával és FOX FLOAT DPX2 Performance hátsó tag, valamint egy X-Fusion Manic dropper nyeregcsővel, amely növeli a manőverezést és vezérlés meredek lejtőn.

Összegzés

Az új és a régi szerelemgyermeke, hiszen a Specialized feltámasztja a Status nevet, miközben megidézi az eredeti mullet bringa, a Big Hit szellemét. Egy olyan márka esetében, ahol a szuperdrága S-Works kerékpár fogad a főoldalon, nagyszerű látni, hogy olyan megfizethető kerékpárt gyártanak, amellyel a határokig el lehet menni, pénztárcabarát módon. A Status véleményünk szerint kategóriájának egyik kimagasló, ha nem a legkimagaslóbb darabja. Mi már nagyon várjuk az első darabok beérkezését.

Specialized Status 160 elődjei

Balra: Status 1 (2013) Jobbra: Big Hit FSR (2005)

Specifikáció

VázszettM5 alloy chassis and rear-end, Mixed wheel Trail Geometry, threaded BB,12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel
Első villaFOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, 160mm of travel
Hátsó rugós tagFOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, 230x60mm
Hátsó VáltóSRAM NX Eagle, 12-speed
VáltókarSRAM NX Eagle, trigger, 12-speed
HajtásSRAM NX Eagle, 32T
HajtókarSRAM NX Eagle, DUB, 170mm
LáncSRAM NX Eagle, 12-speed
KazettaSRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t
FékElső: SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
Hátsó: SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm
KerékméretElöl: 29″
Hátul: 27,5″
GumikElső: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3″
Hátsó: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® compound, 27.5×2.3″
KormánySpecialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 800mm width
Kormányszár (stucni)Alloy Trail Stem, 35mm bar bore
MarkolatDeity, Black
NyeregcsőX-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9mm, S1:125, S2: 150mm, S3/S4/S5: 170mm
NyeregBody Geometry Bridge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
MéretekS1 – S2 – S3 – S4 – S5

SATIN CA WHITE SAGE / GUNMETAL

SATIN SMOKE / ARCTIC BLUE

A Specialized Status 160 hivatalos weboldala itt érhető el.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.