Status 160 – Megfizethető, prémium, enduro
Várhegyi Márk – 2022. május 10. – 0 hozzászólás
A Specialized levette a szekrényről és leporolta a Status nevet. Akik ismertek a szakmában tudják, hogy korábban milyen tulajdonságokkal rendelkező kerékpárokat dobtak a piacra. Most elérkezett ezeknek a reformkora és megjelentek a Status 160 és 140 névre keresztelt enduro bringák. A különbség igazából az első teleszkópban van, a név alapján kikövetkeztehető a két modell rugóútja. A következő cikkben kivesézzük kínálatunk fő darabjait, a Status 160 enduro kerékpárokat.
Tartalomjegyzék
Specialized Status 160
Felépítés
Dióhéjban a Status 160 egy szilárd, megfizethető, 160 mm-es rúgóúttal rendelkező enduro gépszörnyeteg, amely mullet kerékméreteket használ, ami ultrarövid, 425 mm-es láncvillát eredményez. Ezzel a kerékpárral Te lehetsz az erdők királya. A Specialized S méretét alkalmazva, amelyet a Demo, Enduro és Stumpy Evo platformokon is használnak, az ötvözött Status váz S1-től S5-ig fut. Az ötlet az, hogy az S méret nagyobb szabadságot biztosít a felhasználóknak abban, hogy a kezelhetőség alapján válasszák meg a kívánt méretet, nem pedig pusztán a méretezésből. Ezt egy korábbi cikkünkben alaposabban szemügyre vettük.
Váz
A váz M5-ös alumínumból készült. Az egyedi kialakításában nagy szerepet vállalt a dedikált mullet kerékméret. A hátul lévő kisebb, 27,5 hüvelykes kerék lehetővé teszi, hogy rövid lánckerékekkel játékosabb futást érj el, míg a 29 hüvelykes első kerék mindent akadályt elhárít ami az útjába kerül.
Felfüggesztés
Egy pillantás a régi Specialized Enduro-ra, és könnyen belátható, honnan származik az ihlet a Status hátsó felfüggesztéséhez. A megerősített ManFu-csatlakozás megszünteti az üléstartó híd szükségességét, ez viszont segít abban, hogy a 27,5 hüvelykes hátsó kerék szorosan a monoblokk mögött helyezkedhessen el. A 160 mm-es hátsó FOX tagot az FSR, négyrudas felfüggesztési elrendezés biztosítja. A felfüggesztés teljesítménye nagymértékben függ a váztól, a keréktől és a felhasználó méretétől. Az Rx Tune segítségével minden kerékpár egyedileg állítható, és ez a lehető legnagyobb tartományt biztosítja a tekerés finomhangolásához.
Előre is jól passzol a 160 mm-es rugóuttal rendelkező Fox 36 Rhythm villa. Ugyanolyan beállítási szinttel rendelkezik, mint a hátsó lengéscsillapító. A kétállású Sweep beállítás biztosítja, hogy a FLOAT 36 Rhythm otthonosan mozogjon, és szinte bármilyen környezetben teljesítse 160 milliméteres megtett útját, míg a 36 milliméteres oszlopok nagy merevséget ígérnek a precíz kezelhetőség érdekében.
Alkatrészek
Valószínűleg inkább a funkcionális, mint az elegáns a legjobb módja annak, hogy leírjuk a Specialized Status 160 összeállítását. Ez azonban nem jelenti azt, hogy hiányozna bármi is. A nagy teljesítményű SRAM Code R fékektől, a 170 mm-es X-Fusion Manic dropperig megkönnyíti a Status vezethetőségét. A váz speciális ötvözetből készült, 800 mm-es kormányrúddal és 40 mm-es stucnival van felszerelve, ami helyet hagy a költségvetésben egy kényelmes Deity markolat számára.
Teljesítmény
Egy viszonylag nehéz kerékpár ellenére a Status nem húz vissza, amikor a pedálokba taposunk. A pedálozás könnyedsége meghazudtolja a 16,05 kg-os súlyt. Lehetséges, hogy az ultrarövid láncvilla közvetlenebb kapcsolatot biztosít az SRAM NX lánckészlet és a 12 sebességes kazetta között? Lehet.
A teljesen új vázkialakításnak köszönhetően mutatja be a Specialized, hogy hogyan lehet jó szórakozást nyújtani két keréken, még akkor is, ha ez azt jelenti, hogy ezek különböző méretűek. A 29″-es első és 27,5-ös hátsó abroncsokkal a Status nagy stabilitást és manőverezhetőséget tesz lehetővé. A Status rendkívül jó pedálozásban is.
A Status 160 tele van fantasztikus alkatrészekkel, a SRAM NX Eagle 12-sebességes sebességváltóval, az erőteljes SRAM Code R négydugattyús fékekkel, a FOX Float 36 villával és FOX FLOAT DPX2 Performance hátsó tag, valamint egy X-Fusion Manic dropper nyeregcsővel, amely növeli a manőverezést és vezérlés meredek lejtőn.
Összegzés
Az új és a régi szerelemgyermeke, hiszen a Specialized feltámasztja a Status nevet, miközben megidézi az eredeti mullet bringa, a Big Hit szellemét. Egy olyan márka esetében, ahol a szuperdrága S-Works kerékpár fogad a főoldalon, nagyszerű látni, hogy olyan megfizethető kerékpárt gyártanak, amellyel a határokig el lehet menni, pénztárcabarát módon. A Status véleményünk szerint kategóriájának egyik kimagasló, ha nem a legkimagaslóbb darabja. Mi már nagyon várjuk az első darabok beérkezését.
Specifikáció
Vázszett | M5 alloy chassis and rear-end, Mixed wheel Trail Geometry, threaded BB,12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 160mm of travel |
Első villa | FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, 160mm of travel |
Hátsó rugós tag | FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, 230x60mm |
Hátsó Váltó | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Váltókar | SRAM NX Eagle, trigger, 12-speed |
Hajtás | SRAM NX Eagle, 32T |
Hajtókar | SRAM NX Eagle, DUB, 170mm |
Lánc | SRAM NX Eagle, 12-speed |
Kazetta | SRAM NX Eagle PG-1230, 12-speed, 11-50t |
Fék | Első: SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm Hátsó: SRAM Code R, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm |
Kerékméret | Elöl: 29″ Hátul: 27,5″ |
Gumik | Első: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29×2.3″ Hátsó: Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® compound, 27.5×2.3″ |
Kormány | Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 800mm width |
Kormányszár (stucni) | Alloy Trail Stem, 35mm bar bore |
Markolat | Deity, Black |
Nyeregcső | X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9mm, S1:125, S2: 150mm, S3/S4/S5: 170mm |
Nyereg | Body Geometry Bridge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm |
Méretek | S1 – S2 – S3 – S4 – S5 |
A Specialized Status 160 hivatalos weboldala itt érhető el. Raktáron lévő kerékpárjainkat itt tudod megtekinteni.