webshop menü
Brose eBike motorok cikk kép #blog #eBike

Brose eBike motorok története

A Max Brose által 1908-ban alapított Brose, jelenleg mintegy 25 000 alkalmazottat foglalkoztató globális vállalat. Először az autógyártásban értek el kimagasló eredményeket, majd később ezt a profizmust és minőséget adták át 2014-ben az eBike motorjaiknak is.

A Brose eBike motorok története

Kezdetek

Az ifjú Max Brose tanúja volt annak, hogy a motorizált járművek hogyan teszik elavulttá az akkori közlekedési formákat. Szentül hitte azt, hogy az autók jelentik a jövőt, ezért 1908-tól az első világháború kezdetéig egy kis autótartozék-kereskedő céget üzemeltetett Berlinben, Németországban.

A háború végén Max új partnert vett fel, Ernst Juhlingot, és közösen megalapították a Metallwerk Max Brose & Company-t a németországi Coburgban, hogy autós tartozékokat és alkatrészeket gyártsanak és árusítsanak. 1938-ban a második világháború küszöbén a cég különböző alapokat hozott létre a munkások számára és hogy megvédje az üldözötteket.

Brose motorok története Max és Ernst

Max Brose és Ernst Jühling

Az 1950-es évekre a Brose Coburg legnagyobb gyártója lett, és nemcsak a német autógyártókat látta el, hanem amerikai és más európai autógyártó cégeket is. Max Brose 1968-ban, 84 évesen halt meg. Unokája vette át az irányítást, és szerencsére a nagyapja által felépített hírnevet a mai napig is megtartotta, bár már az irányítás nincsen a család kezében. A Brose megvetette a lábát az autóiparban, mai napig használt találmányainak köszönhetően. Mind a manuális és elektromos ablakemelő is az ő szüleménye. El sem tudnánk már képzelni az életet, lehúzható ablakok nélkül. A Brose ma már évente több mint 200 millió villanymotort és hajtást szállít, különböző autómárkák részére. Termékeiket a HVAC- és a motorhűtésben, a hajtásláncban, valamint a kormány- és fékrendszerekben használják. Ezen felül a mai napig értékesítenek ablakemelőket, üléseket, csomagtérajtókat és oldalajtókat is. A Brose a világ 4. legnagyobb magántulajdonban lévő autóipari beszállítója.

Max Brose

Max Brose (1968)

Az elektromos kerékpárok világa

2010-ben a Brose új terepre merészkedett. A vállalat fejlesztési és gyártási szakértelmét az autóiparból az eBike hajtásokba helyezte át. A Brose mérnökei az autókhoz való milliószor bevált kormánymotorjuk alapján 3,4 kilogramm tömegű meghajtóegységet fejlesztettek ki elektromos kerékpárokhoz és pedelecekhez. A beszállító mércét állított fel a teljesítmény, a súly, a kerékpáros kényelem, a dizájn és az egyéni integrációs lehetőségek tekintetében. Ma a vállalat a prémium szegmensben az eBike motorok specialistája.

„Világszerte nagy lehetőségek rejlenek az eBike-okban. Ez a fajta e-mobilitás megfelel a változó igényeknek a mindennapi mobil életben, valamint az emberek aktív, szabadidős tevékenységében. Az eBike piac Németországban évente 17 százalékkal növekszik. ” – magyarázza Christoph Bantle, a Brose Antriebstechnik vezérigazgatója a 66. Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon.

A Brose eBike motorjai a nagyfelbontású szenzortechnológia és az intelligens hajtásvezérlés harmonikus és erőteljes pedálrásegítést biztosít, akár 90 Nm nyomatékkal. A középső motor kompakt kialakítása rugalmas beépítési helyzettel optimális vázgeometriát tesz lehetővé. Magas szintű testreszabhatóságának köszönhetően a meghajtórendszer többféleképpen használható városi és trekking kerékpárokon vagy mountain bike-okon.

A nagy teljesítményű és hatékony középmotor mellett a Brose igény esetén ügyfélspecifikus átfogó rendszert is kínál. A karlsteini BMZ GmbH, Európa vezető újratölthető akkumulátor-gyártója szállítja az akkumulátort. Világszerte csaknem 50 gyártó kerékpárjában lelhetőek fel Brose eBike motorok.

Motorkínálat

A négy különböző Brose meghajtóegység sajátos egyéniséggel rendelkezik. Ezeket a személyiségeket leginkább Harmonikus (Drive C), Hatékony (Drive T), Gyors (Drive TF) és Atletikus (Drive S) néven jellemezhetjük. Bár minden hajtás más-más vezetési élményt kínál, sok a közös bennük.

Brose motorok történte cikk Drive Mag

Brose Drive Magnézium

Brose motorok történte cikk Drive alu

Brose Drive Alumínium

Kétféle házzal, alumíniummal és magnéziummal gyártják. Mind a négy meghajtó rendkívül csendes, minimális vibrációval. A jelentős különbség az, hogy a magnézium könnyebb 500 grammal. A Brose ezeket a meghajtókat is úgy tervezte, hogy könnyen leválaszthatóak legyenek. Ha az akkumulátor lemerült vagy a motor le van kapcsolva, az eBike-ot úgy is lehet vezetni, mint egy normál pedálos kerékpárt.

Drive C – Városi bajnok

A Brose Drive C meghajtókat a városi életmód választásának tartják. Ez a motor tökéletes az ingázáshoz vagy a városban való közlekedéshez. Tökéletesen kiváltja a mindennapi autózás igényeit. A gyengéd válaszreakció a mindennapi élet alapja.

  • Maximális segítség: 280%
  • Folyamatos névleges teljesítmény: 250 W
  • Max rásegítés: 25 km/h
  • Maximális nyomaték: 50 Nm
  • Súly: 3.400 g alumínium és 2.900 g magnézium

Drive T – Hosszútávfutók

A Drive T egy igazi maratonfutó. A Brose Drive T rendkívül hatékony, és nagy távolságokra is alkalmas. A T-hajtás a 70 Nm-es maximális nyomatéknak köszönhetően a rövidebb utakat is megkönnyíti, különösen a meredek emelkedőkön.

  • Maximális segítség: 320%
  • Folyamatos névleges teljesítmény: 250 W
  • Max rásegítés: 25 km/h
  • Maximális nyomaték: 70 Nm
  • Súly: 3.400 g alumínium és 2.900 g magnézium

Drive TF – Sprinterek

A Brose Drive TF az a motor amely kitolja a végsebességet 45 km/h felé is. A TF-fel te leszel az utak leggyorsabbja. A magnéziumházzal ellátott extra max segítség nem csak a tempóban, hanem a teljes távolságban is segít.

  • Maximális segédanyag: 380% alumínium és 400% magnézium
  • Folyamatos névleges teljesítmény: 250 W
  • Max rásegítés: 45 km/h
  • Maximális nyomaték: 90 Nm
  • Súly: 3.400 g alumínium és 2.900 g magnézium

Drive S – Hegymászók

Azok, akik szeretik a sportosabb típusú eBike-okat, imádni fogják a Brose Drive S-t. Ez a hajtás igazán érzékeny választ ad a kerékpárosoknak, és ez az, amire szükséged van, amikor a hegyeket akarod megmászni. A 410%-os maximális rásegítés mellett ez a motor hozza a legtöbb energiát. A Flex Power Mode asszisztensi szint a hajtás magnézium változatával még több izgalmat visz az utazásba.

  • Maximális segítség: 410%
  • Folyamatos névleges teljesítmény: 250 W
  • Max rásegítés: 25 km/h
  • Maximális nyomaték: 90 Nm
  • Súly: 3.400 g alumínium és 2.900 g magnézium

Brose eBike motorral szerelt kerékpárok

Íme néhány eBike cég, amely Brose meghajtókat használ kerékpárjaik meghajtására. Mivel szinte bármilyen stílusú eBike-ba beépíthetők, látható, miért választja olyan sok cég a Brose hajtásrendszert.

  • BMW
  • Bulls
  • Campus
  • Decathlon/Rockrider
  • e-Framer
  • Fantic
  • Head
  • Hercules
  • M1-Sporttechnik
  • Maxx
  • NOX Cycles
  • Pininfarina
  • Rotwild
  • Specialized

Összegzés

Ha egy vállalat több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik az autóiparban, az biztatást ad arra, hogy az eBike motorok is ugyanolyan tulajdonságokkal legyenek felvértezve. A Brose eBike motorok szinte hangtalanok és vibrációmentesek. Az érzékelő technológia és az intelligens hajtásvezérlés kiegyensúlyozott, de erőteljes pedálrásegítést biztosít, akár 90 Nm nyomatékkal. Ez a kompakt középső motor rugalmas rögzítési pozícióval rendelkezik, amely lehetővé teszi az optimális vázgeometriát. Ez a nagymértékben testre szabható hajtásrendszer különféle alkalmazásokban használható városi vagy hegyi kerékpárokon egyaránt. Szeretjük, ajánljuk és szervizeljük is a Brose-t.

Max-Brose-Straße

Max-Brose-Straße, Coburg, Németország

Brose eBike motorok szervizelése

Már többször is előfordult az, hogy Brose motoros kerékpárok érkeztek különféle problémákkal szervízünkbe. Legutóbbi munkánk során egy Specialized Levo Carbon kerékpárban kellett szíjat cserélnünk. A probléma az volt, hogy elment a rásegítés és hátrafelé tolásnál megszorult a kerékpár. Itt egyértelműen azonosítható volt a hiba forrása.

Specialized Levo Carbon 2020 - Eldarált szíj

Specialized Levo Carbon 2020 – Eldarált szíj

Egy nagyobb cikken is dolgozunk már egy ideje, ami bemutatja hogyan zajlik egy Brose motor cseréje egy Turbo Levo-ban. Itt nem rajtuk, hanem a Specialized márkán keresztül sikerült intézni az ügyet. Ennek mutatjuk be előnyeit és hátrányait. Spoiler veszély: Nem voltak hátrányok. Specialized Turbo Levo motorcsere

Sajnos akadnak rossz tapasztalataink is a sok jó mellett. Első és legfontosabb, hogy Magyarországon nincsen hivatalos ellátóközpontja a Brose által gyártott alkatrészeknek. Ha bármilyen alkatrészre van szükség akkor közvetlen a BMZ-hez kell fordulni. Itt voltak sajnos válaszidőben negatív tapasztalataink, de minden ügy végére pont került. A cikkben nem tértünk ki részletesen külön-külön a motorokra, de ezt később pótolni fogjuk.

Hivalatos Brose szervízként kötelességünknek érezzük, hogy a legmegfelelőbb kiszolgálást kapják meg ügyfeleink. Minden alkalommal elvégezzük a szükséges diagnosztikai munkákat a szervizelésen felül. Ha bármilyen problémád van Brose motoros kerékpároddal, mindenképpen keress meg minket valamely elérhetőségünkön.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Egy hozzászólás

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük