Specialized garancia
Várhegyi Márk – 2022. június 20. – 0 hozzászólás
Egy kerékpár esetén az alkatrészek a legfontosabb kiegészítők. De van még egy mindennél is fontosabb tényező, ami mellett nem szabad elmenni. Ez pedig nem más, mint a garancia. Nagyon fontos, hogy minden kerékpárvásárlás után, még a kereskedő jelenlétében aktiváld be a garanciát. Bemutatjuk, hogy ez miért fontos és hogyan kell regisztrálni a kerékpárodat.
Tartalomjegyzék
Specialized garancia
„A kerékpár regisztrációja 2021 óta a Specilaized Lifetime garancia kulcsa. A kerékpár átadásakor minden esetben még üzletünkben informáljuk erről a vevőt és segítünk neki ezekben a lépésekben.” Ha ez elmaradt volna és csak most tennéd meg, a következő leírás és videó is segítséged lesz ebben.
Regisztráció:
- Első és legfontosabb lépés: Végy egy Specialized kerékpárt.
- Keresd fel a www.specialized.com/hu/hu/myaccount oldalt. Ha még nincsen fiókod, akkor hozz létre egyet.
- Ezután érdemes a Specialized Ride alkalmazásában folytatni. Ide az előbbi lépésben kreált fiókkal jelentkezz be! iOS, Android
- Alul a „Gear” fülnél a „+” gomb segítségével add hozzá új kerékpárodat.
- Válaszd ki milyen modellel rendelkezel.
- Ennél a lépésnél olvasd be a kerékpár vonal-, vagy QR-kódját. Ha erre nincsen lehetőség akkor manuálisan is beírhatod.
- Ezután készen is van az aktiválás.
- Kapsz egy visszaigazoló e-mailt és máris élvezheted a Specialized regisztrációja adta előnyöket.
De miért is fontos ez? Ha nem regisztrálod a kerékpárt a vásárlás után, akkor búcsút inthetsz a Specialized nyújtotta Lifetime garanciának. A következő részben összeszedjük és bemutatjuk a legfontosabb tudnivalókat erről.
Globális garanciaszabályzat
A Specialized kiemelt feladata, hogy a világ leginnovatívabb kerékpáros termékeivel szolgálják ki felhasználókat, és szükséges támogatást nyújtsanak az általunk forgalmazott termékekhez. Ennek apropóján fejlesztették ki az iparág egyik legbőkezűbb és legbarátibb garanciapolitikáját. Ez is egyszerű:
Szabályzat hatálya | Lefedettség, a regisztrált termékekre | Lefedettség, ha nincs regisztrálva |
Lifetime Warranty* az eredeti tulajdonosnak az anyag- vagy gyártási hibákra az ÖSSZES Specialized márkájú váz modellen
| Lifetime | 2 év |
Lifetime Warranty* a Roval kerekekre | Lifetime | 2 év |
Egyéb Specialized márkájú termékekre két év garancia vonatkozik.
| 2 év | 2 év |
A Turbo akkumulátorokra 2 év vagy 300 töltési ciklus garanciája van – attól függően, hogy melyik következik be előbb. | 2 év | 2 év |
A Specialized márkájú ruházati cikkekre és a listán nem szereplő egyéb cikkekre 1 év garancia vonatkozik. | 1 év | 1 év |
A használt kerékpárok esetén két év garancia vonatkozik az eredeti vásárló általi kiskereskedelmi vásárlás dátumától számítva. | 2 év | 2 év |
*A Lifetime Warranty garanciát a vásárlástól számított 90 napon belül aktiválni kell.
Specialized garancia GYIK
Hogyan nyújthatok be garanciális igényt a Specialized felé?
Fordulj hivatalos szakkereskedéshez, és ők segítenek a folyamatban. Ha a terméket a Specialized.com oldalon vásároltad, fordulj közvetlenül a Specialized Rider Care-hez.
Milyen dokumentumokra van szükségem az igényemhez?
Kezdésként be kell nyújtania a garanciális alkatrészt a vásárlás eredeti bizonylatával együtt egy hivatalos szakkereskedőnek. A Specialized.com oldalon vásárolt termékek esetében a Rider Care ad utasításokat a garancia benyújtására vonatkozóan.
Mit nem fedez ez a garancia?
A kopó alkatrészek cseréje, az ütközésből vagy egyéb véletlenszerű sérülésekből, valamint a visszaélésből vagy korrózióból eredő károk mind példák arra, hogy mire nem terjed ki a fedezet.
Ez a garancia a következő körülmények között érvénytelen, és nem vonatkozik a következők által okozott károkra:
- Nem megfelelő összeszerelés vagy telepítés
- Nem megfelelő javítás, nem megfelelő karbantartás vagy más rendellenes, túlzott vagy nem megfelelő használat
- Korrózió
- Az alkatrészek vagy tartozékok nem megfelelő megváltoztatása vagy telepítése, amelyeket eredetileg nem kompatibilisek a termékhez
- A karbantartás megfelelő időközönként történő elvégzésének elmulasztása a termékhez mellékelt írásbeli utasításoknak megfelelően.
Nem vagyok jogosult garanciára. Van valami program, ami segít nekem?
Igen. Akik nem jogosultak garanciára az úgynevezett Assisted Replacement program keretein belül tudnak segítséget kérni kerékpárjukhoz.
Garanciális problémám van egy Specialized kerékpár nem Specialized alkatrészével. Mit kellene tennem?
A „harmadik féltől származó” alkatrészekre (pl. SRAM vagy Shimano) közvetlenül az adott gyártó vállal garanciát. Az ezekre az alkatrészekre vonatkozó külön garanciális információkat kellett volna mellékelni a kerékpárhoz, amikor megvásárolta. Segítségért forduljon a legközelebbi hivatalos szakkereskedéshez.
A Specialized angol nyelvű dokumentációja a következő linken érhető el: GLOBAL
Assisted Replacement
A korlátozott garancia mellett sok Specialized és Roval márkájú terméket is fedez az Assisted Replacement program. Ha használat közben megrongálódik egy termék és arra vonatkozik a garancia, akkor kedvezményes áron történik a csere vagy javítás.
Jogosult termékek* | Lefedettségi periódus |
Vázak és vázszettek | Lifetime |
BRAIN-nel szerelt hátsó rúgós tagok | 5 év |
Roval márkájú termékek | 5 év |
Karbon alkatrészek (kormány, szár, ülésoszlop, nyereg) | 5 év |
Turbo elektronikus alkatrészek (akkumulátorok, motorok, kijelzők, távirányítók, elektormos kábelek) | 5 év |
Sisakok és cipők | 5 év |
*Az Assisted Replacement szolgáltatás csak a Specialized vagy Roval márkájú termékre vonatkozik. Nem vonatkozik a harmadik féltől származó alkatrészekre.
Kedvezmények
Az összes kedvezmény a javasolt kiskereskedelmi áron alapul. Az árképzés régiónként eltérő lehet.
Termék kora | Kedvezmény értéke |
3 év alatti | 35% kedvezmény |
3 és 4 év között | 25% kedvezmény |
4 és 5 év között | 20% kedvezmény |
5 év felett* | 20% kedvezmény |
*Csak a vázakra és vázszettekre vonatkozik
Az Assisted Replacement fontos feltételei
A jogosultság minden esetben csak a használat során bekövetkező károkra vonatkozik. Nem vonatkozik a kozmetikai károkra. Ahhoz, hogy élj ezzel a jogosultsággal, fel kell keresni egy hivatalos Specialized partnert, mint például az APPSolute Sport. A kártól függően a Specialized belátása szerint meghatározza, hogy cseréljék vagy javítsák a terméket. A csere vagy a javítás ára a terméktől és attól függ, hogy mennyi ideje van tulajdonodban. A vásárlás érvényes igazolására van szükség (ez a későbbi tulajdonosokra is vonatkozik). Megesik, hogy már egy-egy alkatrész nem érhető el. Ha a terméket ki kell cserélni, és már nincsen kereskedelmi forgalomban, akkor megpróbálják a leghasonlóbb terméket elküldeni helyette. A lefedettségi időszak az eredeti termék vásárlási dátumán alapul. Csere esetén ez az időszak nem indul újra.
Assisted Replacement GYIK
Ki jogosult a Assisted Replacement programra?
Az eredeti kiskereskedelmi vásárlók és az azt követő tulajdonosok mind jogosultak, ha érvényes vásárlási igazolást mutatnak be.
Mi minősül a vásárlás érvényes igazolásának?
Az eredeti számla bemutatása.
Megsérült a váz. Kaphatok kedvezményt?
Igen, ha megfelelsz a fent leírt tulajdonjog és időtartam irányelveinek, és érvényes bizonyítékkal rendelkezel a vásárlásról.
Shimano vagy SRAM márkájú alkatrészeket fedez a program?
Csak Specialized vagy Roval márkájú termékeket fedeznek. A harmadik féltől származó termékek esetében, annak a gyártóját kell felkeresni probléma esetén.
Mi van, ha problémám van egy olyan termékkel, amely nem szerepel a táblázatban?
A nem felsorolt termékek nem jogosultak a programban való részvételre.
Ha bármilyen kérdés merülne fel, amiben segíthetünk, keress minket bármely elérhetőségünkön vagy keresd fel a Specialized Rider Care-t.