A magnézium házas 2.1-es Brose motor. #szerviz #blog

Specialized Turbo Levo motorcsere

Ebben a bejegyzésben eBike szerviz részlegünk jelentkezik. Megmutatjuk hogyan zajlik egy Turbo Levo, hibás motorjának a cseréje hivatalosan, a Specialized-on keresztül, és az is ki fog derülni, hogy mennyire gördülékeny a motorcsere folyamata. Annyit elárulunk, hogy ha gyorsított ügyintézéssel végezzük a motorcserét, akkor rövidebb az átfutási idő mint egy Bosch rendszerű eBike esetén!

A partnerkapcsolat kiépítése

Tavaly év végére egy több mint fél éves egyeztetéssorozatot követően sikerült megállapodást kötnünk a Specialized-dal. Az együttműködés keretein belül hivatalos Specialized ebike szerviz lettünk, beszereztük a Turbo Studio diagnosztikai eszközöket, és részt vettünk a gyártó eBike szervizes oktatásain is.

Hibás a motor. Csere vagy javítás?

Az első megkeresésünk egy 2.1-es motorral szerelt Gen2 Turbo Levo tulajdonosától érkezett. A motor középtengelye lötyögött, és terhelés alatt nyekergő hangot lehetett hallani. Az átvétel utáni teszteken, a nyekergést nem igazán tudtuk előidézni, viszont a középtengely csapágyazása valóban ki volt kopva. Protokoll szerint a következő lépés a Turbo Studio-val történő szoftveres átvizsgálás és diagnosztika futtatás. Ezt követően kapcsolatfelvétel a Specialized Support-tal, majd jóváhagyás után a régi motor kiépítése következett.

Jöjjenek a képek, nem kronológiai sorrendben:

A motor csere ennél az ebike-nál gyorsan lezajlott, mivel ez a 2.1-es Brose motorral szerelt Turbo Levo-k szerepelnek a Specialized 2020 július 31-én kiadott visszahívási programjában, így szervizünkben tarthatunk raktáron cseredarabot belőle.

A hivatalos sajtóközlemény a visszahívási programról:

31st July 2020

The Best Bike Repair Is No Bike Repair: New Extended Warranty and Firmware Update for all model year 2019/20 Levo FSR & 2020 Kenevo

For any rider, the best kind of bike repair is no bike repair – that’s our goal. If one of our bikes has let you down when you were counting on it, we’re not ok with that and we’ll make it right. Period.

Our job is to make bikes that give riders the absolute best in performance and reliability. The Specialized Turbo Levo & Turbo Kenevo have delivered on this promise for hundreds of thousands of riders across millions of km/mi around the globe. Innovation at Specialized will never stop. When we find a way to make a bike better, we do it as soon as possible. We make dozens of small improvements to our bikes and mobile apps on a rolling basis – it’s what allows us to deliver riders the very best, often before it is available elsewhere.

Some time ago, it came to our attention that we were experiencing a small but unacceptable number of early-life failures in some of our Model Year 2019/20 Levo and 2020 Kenevo motors. Since then, we have worked relentlessly to drive a number of improvements to eliminate any issues. These have included steps to reduce noise, fitting a stronger belt, updates to the freewheel assembly and further optimizations to address strength and overall reliability.

All of these hardware-based improvements are featured on motors fitted to Model Year 2021 Levo & Kenevo. To ensure peace of mind for you as a rider, we’re extending the motor warranty on impacted bikes from 2 to 4 years for all owners of Model Year 2019/20 Levo FSR and 2020 Kenevo from the date of purchase. This warranty is transferable should you decide to sell your bike.

Recently, we also identified a bug in the 2.1 motor firmware which has contributed to belt failures. In response we’ve just released a new version of motor firmware that improves belt reliability without compromising power or performance. We strongly recommend that you update your motor firmware by arranging a service visit with your local retailer.

There is nothing further you need to do in order to activate your extended motor warranty, however we strongly recommend you to register your Turbo bike on Mission Control to access future updates and alerts about your bike (go to ‘DIAGNOSE’ –> ‘REGISTER). Should you have any questions please do not hesitate to get in touch with your local retailer.

Thanks for your continued support and commitment.

Mike Sinyard – Founder and CEO

A kiépítés után elmostuk az motor körüli alkatrészeket, és behelyeztük az új motort.

Brose motor Specialized háttértámogatással

Többször írtunk már a Brose-zal való ügyintézés nehézségeiről. Felmerülhet a kérdés, hogy miért húzódik több hónapig egy Brose motorral szerelt ebike-nál a motor cseréje, ha a Specialized esetében akár 2-3 napos átfutási idővel is vállalható a folyamat?

Előszőr is azért, mert itt közvetlenül a Specialized Support-tal kommunikálunk, míg más, Brose-zal együttműködő gyártók esetében a forgalmazóval, azaz a BMZ GmbH-val történik az egyeztetés. Nekik a terméktámogatásért felelős részlegüket Lengyelországba szervezték ki. Ez azt eredményezi, hogy ha egy nem Specialized motor cserét szeretnénk elvégezni, akkor el kell küldenünk Lengyelországba a motort, onnan a support osztály átküldi Németországba a BMZ-hez, akik átvizsgálják, véleményezik, majd elküldik a cseredarabot Lengyelországba, majd onnan vissza a szervizünkbe.

Sokszor megakadnak a szemek a Specialized árcédulákon, ilyenkor szoktuk felhívni a figyelmet a fentiekre, ideértve a 4 éves kiterjesztett garanciát és a gyártó alábbi visszahívási programjait is:

Specialized visszahívási programok

Szíjszakadás esetén is motorcsere történik?

Ezeknél a 2.1-es motoroknál a szíjak is gyakran szakadnak. Az ezzel kapcsolatos ügyintézés, javítás folyamatát egy következő bejegyzésben taglaljuk majd, ahol részletesen be is mutatjuk egy Brose – Specialized 2.1 motor szíjának cseréjét.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Egy hozzászólás

    Vélemény, hozzászólás?

    Az e-mail-címet nem tesszük közzé.