Itt már csak a két hátsó tengely tartja a Mahle (Specialized SL 1.1) motort. #szerviz #blog #eBike

Specialized Levo SL töltőcsatlakozó fedél cseréje

Több mint 8.000 kilométeres futásteljesítményével a csapat legtöbbet futott low power eBike-ja az a Specialized Levo SL, aminek a napokban letörött a töltőcsatlakozó védőfedele. Az Orbea Rise-zal ellentétben itt rugós mechanikával rendelkezik a nyitógomb is, így jól bírja a mindennapi gyűrődést az alkatrész.

Specialized Levo SL töltőcsatlakozó fedél cseréje

Cseréjének úgy álltunk neki, hogy pár percnél többet nem vehet igénybe a művelet, de alábecsültük a feladatot és végül a Mahle által gyártott Specialized SL 1.1 motort is ki kellett szabadítanunk a vázból.

Az S209900023 termékszámon futó töltőcsatlakozó védőfedél átgondolt, minőségi alkatrész, nedvesség és por elleni védelemmel rendelkezik. Ezért egy a töltőnyílásba csukódó gumiharang felel. Négy darab Torx csavar rögzíti a töltőcsatlakozóhoz, a vázon keresztül. Amikor ezeket a csavarokat kioldottuk, világossá vált, hogy nincs más lehetőségünk mint leengedni a motort, ha hozzá szeretnénk férni a menetes furathoz ami a Torx csavarokat fogadja. Az ellendarab ugyanis nincs belül hozzáragasztva a vázhoz, így a csavarok kioldása után beesik a motortérbe és ott szabadon kóborol. 

Ahhoz, hogy hozzáférjünk a T30-as motorcsavarokhoz, le kell szerelni az első lánckereket, majd oldalanként az első két csavart (egyik közülük a láncvezetőt is rögzíti). Ezek kioldása után a forgáspont alatti hátsó két csavart elég fellazítani és ezt követően a motor óvatosan kibuktatható a helyéről. Így már jól hozzáférhető, könnyen szerelhető a töltőcsatlakozó ami a védőfedelet fogadja.

Visszaépítésénél fontos, hogy a motorcsavarokat a gyártó által előírt nyomatékkal rögzítsük, ami a hajtás oldalon 17 míg az ellenoldalon 10 Newtonmétert meghúzási nyomatékot jelent.

A javítás után szoftveres diagnosztikát futtattunk, frissítettük az akkumulátor valamint a motor firmware-t is. Ez utóbbi még a 2020 szeptemberi volt. A Turbo Studio a frissítések sikeres lefutása után kért még egy motor kalibrációt is. 

A javított kerékpár:

KerékpárSpecialized Turbo Levo SL Comp Carbon
MotorSpecialized SL 1.1, 35Nm maximális nyomaték, 240W teljesítmény (Mahle gyártmány)
AkkumulátorSpecialized SL1-320 Wh-és teljesen integrált, opcionálisan felszerelhető a Specialized SL1-160 Wh-ás range-extender külső akkumulátor
Akkumulátor kapacitás320 Wh
KijelzőSpecialized TCU, ANT+/Bluetooth csatornákkal

Ha Specialized Levo SL eBike-ot keresel, akkor kínálatunkban megtalálod a számodra legmegfelelőbbet!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.


Olvasnál még?

Ha tetszett ez a cikk, akkor ezek is érdekelhetnek:


Címkék

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük