Specialized Levo SL töltőcsatlakozó fedél cseréje
Szebi – 2022. augusztus 21. – 0 hozzászólás
Több mint 8.000 kilométeres futásteljesítményével a csapat legtöbbet futott low power eBike-ja az a Specialized Levo SL, aminek a napokban letörött a töltőcsatlakozó védőfedele. Az Orbea Rise-zal ellentétben itt rugós mechanikával rendelkezik a nyitógomb is, így jól bírja a mindennapi gyűrődést az alkatrész.
Specialized Levo SL töltőcsatlakozó fedél cseréje
Cseréjének úgy álltunk neki, hogy pár percnél többet nem vehet igénybe a művelet, de alábecsültük a feladatot és végül a Mahle által gyártott Specialized SL 1.1 motort is ki kellett szabadítanunk a vázból.
Az S209900023 termékszámon futó töltőcsatlakozó védőfedél átgondolt, minőségi alkatrész, nedvesség és por elleni védelemmel rendelkezik. Ezért egy a töltőnyílásba csukódó gumiharang felel. Négy darab Torx csavar rögzíti a töltőcsatlakozóhoz, a vázon keresztül. Amikor ezeket a csavarokat kioldottuk, világossá vált, hogy nincs más lehetőségünk mint leengedni a motort, ha hozzá szeretnénk férni a menetes furathoz ami a Torx csavarokat fogadja. Az ellendarab ugyanis nincs belül hozzáragasztva a vázhoz, így a csavarok kioldása után beesik a motortérbe és ott szabadon kóborol.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk a T30-as motorcsavarokhoz, le kell szerelni az első lánckereket, majd oldalanként az első két csavart (egyik közülük a láncvezetőt is rögzíti). Ezek kioldása után a forgáspont alatti hátsó két csavart elég fellazítani és ezt követően a motor óvatosan kibuktatható a helyéről. Így már jól hozzáférhető, könnyen szerelhető a töltőcsatlakozó ami a védőfedelet fogadja.
Visszaépítésénél fontos, hogy a motorcsavarokat a gyártó által előírt nyomatékkal rögzítsük, ami a hajtás oldalon 17 míg az ellenoldalon 10 Newtonmétert meghúzási nyomatékot jelent.
A javítás után szoftveres diagnosztikát futtattunk, frissítettük az akkumulátor valamint a motor firmware-t is. Ez utóbbi még a 2020 szeptemberi volt. A Turbo Studio a frissítések sikeres lefutása után kért még egy motor kalibrációt is.
A javított kerékpár:
Kerékpár | Specialized Turbo Levo SL Comp Carbon |
---|---|
Motor | Specialized SL 1.1, 35Nm maximális nyomaték, 240W teljesítmény (Mahle gyártmány) |
Akkumulátor | Specialized SL1-320 Wh-és teljesen integrált, opcionálisan felszerelhető a Specialized SL1-160 Wh-ás range-extender külső akkumulátor |
Akkumulátor kapacitás | 320 Wh |
Kijelző | Specialized TCU, ANT+/Bluetooth csatornákkal |
Ha Specialized Levo SL eBike-ot keresel, akkor kínálatunkban megtalálod a számodra legmegfelelőbbet!