webshop menü
Brose szíjcsere Specialized Turbo Levo kerékpáron #blog #eBike #szerviz

Brose szíjcsere Specialized Turbo Levo kerékpáron

Említettük korábban, hogy bevezetünk majd titeket szervizünk mindennapjaiba. Bemutatunk érdekes javításokat és kicsit beszámolunk az eBike-okat érintő problémákról. Nézzük is meg az elmúlt hetek legnagyobb számban elvégzett javítását. Brose szíjcsere APPSolute Sport módra.

Brose szíjcsere Specialized Turbo Levo kerékpáron

Az ügyfél egy a motorból érkező daráló hangra lett figyelmes és azt érezte, hogy teljesen elmegy a hajtás a kerékpáron. Ezután keresett fel minket, hogy próbáljunk segíteni megoldani a problémáját. Sajnos nem az első ilyen kerékpárral találkoztunk már, így biztosra tudtuk mondani, hogy a bordásszíjjal van probléma. A gyors bevizsgálást követően egyeztettünk az ügyfelünkkel, aki kérte a szíj cseréjét.

Hogyan zajlik a csere?

Teszteléssel kezdünk. Ellenőrizzük a Walk funkciót, majd terhelés alatt megforgatjuk a hajtókart, ami azonnal indítja a rásegítést, így ellenőrizhetjük a nyomatékszenzorok megfelelő működését. A motortól szakadt szíj esetén is kapunk visszajelzést.

Ezt követően kiszereljük a motort, fellazítjuk a szíjfedelet majd óvatosan ügyelve a gyári tömítés sértetlenségére leemeljük a fedlapot. Célszerű ilyenkor a szíjfeszítő csavart is fellazítani, hogy a forgórészt központosító csapágy könnyen kicsúszhasson a fedélben kialakított helyéből.

A szétszakadt szíj eltávolítása után alaposan kitisztítjuk a szíjházat, ügyelve arra, hogy az összes maradék kikerüljön a fogazott szíjtárcsa gödreiből.

Ezt követően a gyári új Brose szíjat átkenjük vazelinnel (petroleum jelly) majd felhelyezzük a hajtás tárcsáira és a szíjfeszítő is a helyére kerül. A szíjhajtás fedelét és a motorblokkot is felpolírozzuk a tömítés mentén, majd az új gyári tömítést is átkenjük vazelinnel és helyére igazítjuk.

Nagyon fontos a fedéltartó csavarok gyártó által előírt nyomatékkal történő meghúzása, ami a magnézium és alumínium házas motoroknál nem megegyező. A szíjfeszítőt ezután 0,2 Nm nyomatékkal állítjuk be, majd átforgatjuk a hajtást és ismét ellenőrizzük a fent említett csavart. Még visszaszerelés előtt, tesztasztalon indítunk egy Walk funkciót, majd a motor beépítése után előszőr állványon, majd utána forgalomban is teszteljük az elektromos kerékpárt.

Galéria

A következő képeken megmutatjuk a főbb folyamatokat is.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük