webshop menü
Brose szíjhajtás cikk kép #blog #eBike #szerviz

Brose szíjhajtás

A Brose az egyik legnagyobb múlttal rendelkező elektromos hajtásokat gyártó vállalat. A járműipar több ágában is letették már a nevüket és ez a kerékpároknál sincsen máshogy. Történetük egy korábbi cikkben már bemutatásra került. Egyedi megoldásaik révén, ilyen a szíjhajtás és a nyílt rendszer is, sok gyártó választja őket, mint motorszállító partner. Most a szíjhajtást fogjuk kivesézni egy kicsit.

Brose szíjhajtás

A Brose motorok az egyik legnagyobb nyomatékkal rendelkező elektromos hajtások. 90 Nm maximális nyomatékot is képesek biztosítani, akár 410%-os rásegítés mellett. A Brose különlegessége, hogy a rásegítést nem fogaskerekeken, hanem egy szíjon keresztül biztosítja a felhasználónak. Ez mennyire megbízható? Erre próbálunk választ adni.

Az újonnan vásárolt elektromos kerékpárokat a legtöbb esetben korlátozott garancia védi. Garancián túli motorok esetén mindenképp olyan szervizhez fordulj ahol ismerik már a Brose motorok mivoltját, mint például mi is. Garanciális ügyekben fordulj hivatalos szervizpartnerhez, mint például mi is. Hozzánk bármikor fordulhatsz.

Jók a Brose eBike motorok?

Általános szabály, hogy a Brose eBike motorok jók. A Brose a világ egyik vezető eBike motorgyártója, elektromos kerékpármotorjaik rendkívül hatékonyak és megbízhatóak. A Brose eBike motorok szinte hangtalanok és vibrációmentesek. Az érzékelő technológia és az intelligens hajtásvezérlés kiegyensúlyozott, de erőteljes pedálrásegítést biztosít, akár 90 Nm nyomatékkal. Ez a kompakt középső motor rugalmas rögzítési pozícióval rendelkezik, amely lehetővé teszi az optimális vázgeometriát. Ez a nagymértékben testre szabható hajtásrendszer különféle alkalmazásokban használható városi vagy hegyi kerékpárokon egyaránt. Ha egy kiváló motort keresel, a Brose motor kiválasztása nagyszerű döntés.

Magnézium házas Brose Drive felépítése

Magnézium házas Brose Drive felépítése

Megbízhatóak a Brose motorok?

Összességében a Brose elektromos kerékpármotorok megbízhatóak. Több mint hét éve kaphatók a piacon, és bizonyították motorjuk megbízhatóságát. Mindaddig, amíg helyesen használják és karbantartják őket, a Brose motorok továbbra is hatékonyak és megbízhatóak mindaddig, amíg az idő múlásával természetes módon el nem kopnak.

A fekete leves

Az elmúlt hetekben-hónapokban egyre több Brose motoros kerékpár érkezett a szervizünkbe szinte ugyanazzal a problémával. Ezek mindegyik a szíjhibára utalt. Feltártuk és elhárítottuk a problémákat, de erről később.

A hozzánk érkező Brose motorok 90%-a Specialized Turbo kerékpárokat hajtanak. Ami nem véletlen, hiszem a Specialized a kezdetek óta össze van nőve a német gyártóval. Szíjcseréjük nem különbözik azoktól a Brose motoroktól, amik nem Specialized Trail Tuned matricával vannak ellátva, ilyenek a Bulls, Scott, TrioBike, Campus stb. kerékpárokban duruzsoló motorok is.

Milyen hibát produkál egy szakadt szíjas Brose motor?

Szíjszakadáskor a rásegítést használva, csak annyit észlelünk, hogy felpörög a motor, de nem történik meg a rásegítés. A Walk Assist állványon még meghajtja a motort. Amikor hátrafele szeretnénk tolni a kerékpárt az csak nehezen megy. Nem javasoljuk egyébként ez utóbbinak a próbálgatását, mert ilyenkor a lemorzsolódott szíjdarabok beszorulnak a szíj alá, ami szétszedéskor megnehezíti eBike szerviz-ünk dolgát.

Egy viseltes állapotban lévő Brose szíj

Látható, ahogy a szíj fogas része teljesen eldarálódott.

Mennyi egy Brose szíj élettartama?

A szíjak élettartamát nagy mértékben befolyásolja a tekerési stílus. Azoknál a Specialized Levo kerékpároknál amelyeket legtöbbet Turbo fokozatban kis lánckeréken erőltetve vannak használva, és a kerékpáros szereti vontattatni magát hegymenetben (tudjuk, hogy ez a Brose-nál trükkösen megoldható), ott van úgy, hogy 2000 kilométert sem fut egy szíj.

Brose Belt Service

Brose Belt Service

Találkoztunk már 8500 kilométert futott első generációs Levo-val, ahol pár apró repedés volt csak a szíjon. Itt mi javasoltuk már a cserét hiszen, ha elszakad a szíj, akkor a meghajtás teljesen üzemképtelenné válik, a tolássegítő mód (Walk Assist) jó esetben használható marad. Ilyenkor kikapcsolt rásegítéssel haza tudunk jutni.

A Brose egyébként 15.000 kilométer futásteljesítményt után javasolja a szíjcserét.

Hogyan zajlik a csere?

Ezt megtudjuk a következő héten érkező cikkünkből. Egy kis előzetes.

Brose szíjhajtás - Szíjcsere cikk beharangozó

Előzetes a következő cikkünk tartalmából.

Létezik erősített szíj?

Igen létezik! 2020 óta hozzánk már csak újratervezett, erősített szíjak érkeznek a Brose-tól. A gyári szíj szett tartalmaz szíjfeszítő csavart, hajtás oldali csapágy porvédőt, és egy motortömítést is.

Mely márkák használnak Brose motorokat?

Íme néhány eBike cég, amely Brose meghajtókat használnak vagy használtak kerékpárjaik meghajtására. Mivel szinte bármilyen stílusú eBike-ba beépíthetők, látható, miért választja olyan sok cég a Brose hajtásrendszert.

  • BMW
  • Bulls
  • Campus
  • Decathlon/Rockrider
  • e-Framer
  • Fantic
  • Head
  • Hercules
  • M1-Sporttechnik
  • Maxx
  • NOX Cycles
  • Pininfarina
  • Rotwild
  • Scott
  • Specialized

Az idő múlásával egyre több szervizes témájú cikket hozunk majd el nektek. Bemutatunk majd Yamaha motorfelújítást, Brose motorban csapágycserét, Wahoo görgőjavítást, Spark 900 RC komplett nagygenerált és pár apróbb, egyszerűbb javítást is. Téma és fotó van bőven. Tartsatok velünk és ismerjétek meg szervizünk mindennapjait!

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük