webshop menü
Specialized Turbo System update #blog #eBike

Specialized Turbo System Firmware frissítés és a Mission Control 3.11

A Specialized részletes, hasznos információkat tartalmazó kör-e-mailt küldött az összes partnerének, így nekünk, az APPSolute Sportnak is. A tartalma nem más, mint a februári Turbo System Firmware frissítés és a Mission Control 3.11-es változatának megjelenése. Nézzük meg milyen újdonságokat rejtenek magukban ezek a frissítések.

Specialized Turbo System Firmware frissítés és a Mission Control 3.11

Turbo System Firmware frissítés

A Turbo System Firmware legújabb kiadásával számos Turbo elektromos kerékpárhoz érkezett egy új akkumulátor funkció. Ez a Charge Limit, magyarul töltéskorlátozás.

Azok a kerékpár tulajdonosok, akik regisztrálva vannak a Specialized felületén, azok kapnak majd egy e-mailt a frissítéssel kapcsolatban. Ebben a Specialized elmagyarázza az új rendszer működését és a frissítés menetét is. A kettő alábbi üzenet közül az egyik fog érkezni.

Az első e-mail azoknak szól, akiknek a szoftvere naprakész. Az üzenetet tartalma elmagyarázza, hogy hogyan kell használni az akkumulátor Charge Limit funkcióját az új firmware telepítésének segítségével. Ez akkor lehetséges, ha a novemberi akkumulátor frissítést nem hanyagolta el a kerékpár tulajdonosa.

A második e-mail azoknak szól, akik nem végezték el a novemberi frissítést. Ebben az esetben ahhoz, hogy telepíteni tudják az akkumulátor új funkcióját, előbb fel kell keresni egy hivatalos Specialized szervizt, ahol telepítik a szükséges szoftvereket. A frissítés gyorsan elvégezhető, egy ebédszünet alkalmával megoldható.

Mission Control 3.11 kiadás

A Mission Control legújabb 3.11-es rendszere 2023. február 14-én válik elérhetővé közép-európai idő szerint 18 órától az AppStore és Google Play áruházakban. Ez a verzió magában tartalmazza majd az új Charge Limit funkciót is. A régebbi alkalmazásverziók nem fogják feldobni ezt a lehetőséget.

A következő képen látható milyen élesben a Charge Limit funkció.

Specialized Turbo System Firmware - Charge Limit

Kompatibilitás

A legújabb akkumulátor és kijelző firmware-rel rendelkező kerékpároknál lehetőség van a „Charge Limit” funkció engedélyezésére. Nem mindegyik Turbo kerékpár alkalmas az új feature használatára. A következő táblázat megmutatja, honnan ismerhetőek fel a kompatibilis modellek.

Turbo kerékpár család/generációKijelzőKompatibilitás
Az összes Turbo SL kerékpár
Specialized TCU

Specialized TCU

MasterMind TCU

MasterMind TCU

Kompatibilis
Turbo Levo/Kenevo Gen 2 és 3
Specialized TCU

Specialized TCU

MasterMind TCU

MasterMind TCU

Kompatibilis
Turbo Vado/Como Gen 2

MasterMind TCD

MasterMind TCD

Kompatibilis
Turbo Tero

MasterMind TCD

MasterMind TCD

Kompatibilis
Turbo Levo/Kenevo Gen 1

Battery Trail Display

Battery Trail Display

Nem kompatibilis
Turbo Vado/Como Gen 1
TCD-w Display

TCD-w Display

BLOKS. Display

BLOKS. Display

Nem kompatibilis
Turbo S/X/FLR

(hátsó agymotoros kerékpárok)

Turbo S/X/FLR akkumulátor

Turbo S/X/FLR akkumulátor

Nem kompatibilis

Mi is az a Charge Limit?

A Charge Limit egy olyan akkumulátorbeállítás, ami lehetővé teszi, hogy az elektromos kerékpár tulajdonosok tovább növeljék az akkumulátoraik élettartamát. Ez előnyös az akkumulátor élettartama szempontjából, és akkor ajánlott, ha ritkán használjuk ki a teljes kapacitást egy menet során.

A Charge Limit funkció bekapcsolása után az akkumulátor 80%-os töltöttségi szintnél leállítja a töltést. Azonban minden 10. töltéskor a kerékpár a belső kalibráláshoz a teljes 100%-os töltöttségi szintre töltődik.

A Turbo Connect Unit (TCU) egységgel felszerelt kerékpárok csak 80%-ig mutatják a töltöttséget a kijelzőn, ami 8 kék sávnak felel meg.

Specialized TCU Display

Charge Limit GYIK

A következő kérdések merülhetnek fel a Charge Limit első hallása után, amire a Specialized szakértői válaszolnak is.

K: Miért használja a Charge Limit a 80%-os maximális töltöttségi szintet?
V: Azért választottuk a 80%-ot, mert ez az iparági szabvány.

K: Miért végez a rendszer minden 10. töltési ciklusban teljes töltést?
V: Ezt az akkumulátor belső kalibrálása érdekében tesszük, hogy biztosítsuk a kerékpár akkumulátorának biztonságát és hosszú élettartamát.

K: Mikor és miért érdemes használni ezt a funkciót?
V: Íme néhány ok és forgatókönyv, amikor hasznos lehet a Charge Limit használata:

  • Ha az akkumulátor teljes kapacitását ritkán használják
  • Ha a legtöbb út során a töltöttségi állapot 80 és 20% között van
  • Ha a kerékpárt csak szórványosan használják, mondjuk hetente egyszer vagy kétszer.
  • Ha a kerékpárt vagy az akkumulátort legfeljebb egy hónapig nem használják (a hosszú távú tárolás során a töltöttségi állapotnak 50 és 60% között kell lennie).
  • Ha a teljes feltöltés előkészítésre szolgál (mondjuk néhány nap múlva tervez egy túrát, és nem akarja az akkumulátort most töltetlenül hagyni, és nem is akarja azonnal 100%-ra feltölteni).

K: Mi az ajánlott viselkedés a kerékpár akkumulátorának lemerítésénél?
V: A mi ajánlásunk az, hogy törekedjen arra, hogy az akkumulátor százalékos aránya ne csökkenjen 20% alá (a motor teljesítményének csökkentése is érezhető). Az extrém meleg és hideg körülmények minimalizálása is előnyös, mivel ez is befolyásolja a kerékpár akkumulátorának állapotát.

K: Miért nem érhető el a Charge Limit funkció a TCD-w vagy BLOKS. kijelzővel ellátott kerékpárok esetében?
V: Sajnos az ezekkel az akkumulátorokkal felszerelt kerékpárok nem támogatják ezt a funkciót.

K: A 100%-os töltés károsíthatja az akkumulátoromat?
V: Nem, nem károsítja. Számos mechanizmussal biztosítjuk az akkumulátor jó élettartamát a használati idő alatt, például túltöltés elleni védelemmel és kiegyensúlyozott töltéssel. Általában sokkal jobb akkumulátor-élettartamot érünk el, mint amit garantálunk: 2 év vagy 300 töltési ciklus után 75% vagy több kapacitás marad meg. A töltéskorlátozás hosszabb időn keresztül történő használata azonban javíthatja az akkumulátor élettartamát. Általában az akkumulátorok élettartama több változótól függ.

K: Használnom kell a Charge Limit funkciót, mielőtt hosszú távú tárolásra félreteszem az akkumulátort?
V: A Charge Limit funkciót nem arra tervezték, hogy előkészítse az akkumulátorokat a hosszú távú tárolásra. A hosszabb idejű tároláshoz az optimális töltöttségi állapot 50 és 60% között van. Ha azonban csak 3-4 hétig tárolja a kerékpárt és az akkumulátort, akkor kapcsolja be a Charge Limitet.

K: Lesz-e a jövőben külön akkumulátortároló funkció?
V: Jelenleg vizsgáljuk annak lehetőségét, hogy a töltöttségi állapotot meghatározott töltöttségi szintekre korlátozzuk hosszú távú tárolás és/vagy szállítás esetén.

K: Hogyan befolyásolja a Charge Limit (töltéskorlátozás) használata a töltési ciklusok kiszámítását?
V: A Charge Limit nincs hatással a töltési ciklusok kiszámítására. Ez az elv: Az akkumulátor-kezelő rendszer a teljes töltési ciklusok számát számolja. Egy töltési ciklus akkor kerül hozzáadásra, amikor például 700 wattórát töltöttek egy 700 wattórás akkumulátorba. A ciklusok számolásánál figyelembe veszik az akkumulátor becsült élettartam alatti öregedését.

Specialized Turbo csapata

Ha a novemberi frissítést nem végezted még el vagy elakadsz az új szoftver telepítésében, akkor keress minket valamely elérhetőségünk és egyeztessünk időpontot.

Értesítsünk új cikkeinkről?

Ha tetszett a cikkünk, feliratkozhatsz értesítési listánkra.

Nem küldünk semmiféle reklámot, csak újonnan megjelent cikkeinkről értesítünk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük