#Széljegyzet: Díjazták a WI.DE.-ot

Múlt héten lezajlott a 2019-es EuroBike szakmai kiállítás. Egyelőre Andy még nem adott hírt az OPEN blogján, de az instagramon már lehoztak egy-két fotót az EuroBike-on történtekről. Mielőtt kiderül melyik lett a legjobb vázszett, pár apróság a WI.DE-ról…

A kerékpárosok szent gravelja

Az idei évben megjelent WI.DE. (Windig Detours) az első Gravel kerékpár ami 650B azaz 27,5″-os kerékmérettel egészen 2,4″ széles terepgumik fogadására alkalmas. Igazi kíhívást jelentett ennek a szélességnek a befogadására alkalmas alsó láncvillák megtervezése úgy, hogy a vázszett oszágúti hajtóművel komptibilis maradjon. Egy-két fórumban olvasni, hogy még 2,6″-os gumiknak is van elég sárférőhely. Ezt mi úgy pontosítanánk inkább, hogy ezek is beleférnek, de aki ilyen mérettel komolyabb sarazásba szeretne kavarodni, annak érdemes alaposan lefóliázni a láncvillákat. És akkor a kis felvezető után térjünk rá a nagy hírre.

Na kié lett a “legjobb vázszett” díj?

Dobpergés… Az országúti és krossz kerékpárok kategóriájában idén a legjobb vázszett a WI.DE. lett, az OPEN-től! Minden elismerésünk nekik! 🙂

Itt pedig egy fotó az új BOTM-ról (bike of the month) amit az OPEN az Ass Savers, a Podia és a GRAMM cégekkel közösen készített.

Már narancs színben is

Színek tekintetében is érkezett egy újdonság. A WI.DE. mostantól elérhető narancssárga színben is. Ezzel a desig-nal futott be anno az első szériás U.P., és az Ügyfelek kéréseit figyelembe véve visszahozták a narancsot a kínálatba. Erről is feltöltök ide egy képet. (Ha több fotót is szeretnél megnézni róla, keresd meg az OPEN blogját, ahol egy 4 részes bejegyzés-sorozatot találsz róla.) Érdemes megfigyelni a Cane Creek Eesilk nyeregcsövet. Nagyon kíváncsiak vagyunk rá hogyan viselkedik menet közben, szóval nem kizárt, hogy hamarosan rendelünk is egyet 🙂

a legjobb vázszett már narancs színben is

Az idei “legjobb vázszett” már narancs színben is elérhető

Itt pedig egy bemutató videó az eredeti narancsba öltöztetett WI.DE.-ról!

Scott Spark 900 RC TEAM ISSUE AXS (2020) teszt

N1N0 kedvence


Scott Spark 900 RC TEAM ISSUE AXS (2020) teszt + videó

Idén előszőr nem képviselteti magát a Scott a 2019-es EuroBike kiállításon, így egy-két modellt már az szakmai konferencia megrendezése előtt bemutattak. A scott-sports.com weboldalra augusztus 30-án kerültek fel jövő évi modellek, de nekünk már több mint egy hónapja sikerült megcsípnünk egy 2020-as évjáratú Scott Spark 900 RC TEAM ISSUE AXS bringát. (Igen, ez az eddigi leghosszabb nevű Spark… :)) Ezután természetesen nem volt más hátra mint alaposan szemügyre venni és tesztelni a biciklit! Így született meg saját benyomásainkból és menet közbeni tapasztalatinkból ez a kis zömök írás, a Scott Spark teszt.

Véleményünk szerint ez a fully a 2020-as év egyik legkedveltebb Scott bringája lesz. A színe nagyon diszkó, a SRAM EAGLE X01 AXS váltás high-tech, és a vázszett az utóbbi pár év legjobb versenyeredményeit elérő darabja. Megérdemelne egy SRAM X01 karbon hajtóművet, de ezen kívül nincs más, amit kifogásolni lehetne benne. Igyekeztünk kipróbálni a bringát mindenféle körülmény között.

Képekért, videóért és a teszt elolvasásához kattints ide!

Egyszerű, mint az 1x11


Giant XTC hajtás átalakítása (videó)

Pár éve vettem meg a Giant XTC 27.5 0 típusú hegyi kerékpáromat, és nagyon megszerettem ez idő alatt. Egyszerűen jól fekszik az úton, könnyen fordul, alu váza nagyon könnyű, teljes felszereltséggel, pedálokkal együtt kb. 13 kilogramm. Nem vagyok keményvonalas bringás, inkább hobbi szinten űzöm a hegyi bringázást, ezért nem nagyon gondolkodtam soha a felszereltség fejlesztésén, átalakításán. Egészen idáig, ugyanis találtam egy dolgot, amin mégis változtatni szerettem volna!

Giant XtC 27.5 0

Szép, formás váz, és példás felszereltség!

Az eredeti felszereltség

A 2015-ös Giant XtC 0 felszereltsége 2019-ből visszatekintve is igen jónak mondható, lássuk csak:

  • Villa: Fox Evolution CTD Remote, 100mm rugóúttal, 15mm átütőtengellyel
  • Hajtókarok: Shimano XT
  • Első váltó: Shimano XT, 26/38 lánctányér
  • Hátsó váltó: Shimano HG50 11-36, 10 sebesség
  • Fékek: Shimano XT, M785 hidraulikus fékrendszer
  • A teljes specifikáció a gyártó honlapján megtekinthető.

A cikk folytatásához és a videó megtekintéséhez kattints!

Bosch eBike tuning

blokkolnám


eBike tuning és a Bosch Anti-Tuning szoftver

Gyakran felmerül a kérdés, hogy mi történik 25 km/h felett. Leáll a motor, vagy továbbra is aktív a rásegítés? Az eBike motorok egy jogi szabályozás alapján 25km/h-s sebességig segíthetik a haladást. Azok az eBike-ok sorolhatóak a kerékpár kategóriába, melyek folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 250 Watt, legmagasabb támogatott sebességüket pedig 25km/h-nál érik el. A Bosch a 2020-as modellek bemutatásakor felhívta a figyelmet arra, hogy még aktívabban fellépnek az illegális tuning ellen. Ebben a bejegyzésben a Bosch Anti-Tuning szoftverének működését fogjuk bemutatni.

Milyen rendszert fejlesztett a Bosch? Ha érdekel olvass tovább!

eBike hibák

üdv a mátrixban


eBike hibakódok

Hirtelen leáll, vagy hibakódot ír a motor? Hiába eBike, nincs több rásegítés? Ha szerencsés vagy, egy pillanat alatt visszakapcsol és folytathatod a tekerést. Kellemetlenebb azonban, ha nem indul újra és immár bio üzemmódban, motorerő nélkül kell folytatnod a hajtást. Netán Di2 rendszert is használsz? Nem irigylünk… Ilyenkor előfordul ugyanis, hogy a váltást is blokkolja a Shimano szoftvere. Tehát a legutoljára használt áttétellel kell beérned. Az biztos, hogy fel fog szökni a pulzosod – egy átlagosan több mint 23 kilogrammos kerékpárt kell, motor nélkül hajtanod, kevésbé szerencsés esetben a válladon vinned. Bármi is a baj, a kerékpár által jelzett hibakódok segíteni fognak, merre érdemes elindulni a probléma orvoslásával. Cikkünkben az eBike hibakódok értelmezésében segítünk valamint tippeket adunk motortípusonként és helyzettől függően.

Olvass tovább, hogy megismerd a leggyakoribb eBike hibakódok jelentését!

Kerékpáros útvonaltervező app – komoot

komootosan...


Kerékpáros útvonalak “újratervezve” – komoot

Az utóbbi években töviről-hegyire megismertük a Budai-hegység MTB-os ösvényeit. Mégis, sokszor felmerült az igény, hogy milyen jó lenne még ismeretlen helyeket felfedezni. Így ismertük meg a komoot kerékpáros útvonaltervező app-ot… Ez a bejegyzésünk most elsősorban ennek a remek biciklis alkalmazásnak a használatát kívánja bemutatni Nektek. Illetve egy folyamatosan frissülő gyűjteményt is létrehozunk itt, ahová a kedvenc túráink útvonalát, szintrajzát és a hozzá tartozó GPX fájlokat is feltöltjük majd.

Képekért és a cikk folytatásához kattints ide!

útitársad erdei ösvényeken


Wahoo ELEMNT ROAM teszt

Az APPSolute-nál kezdetektől fogva olyan márkák és termékek forgalmazását preferáljuk, amelyeket csapatunk tagjai is szívesen, nagy megelégedéssel használnak. A Wahoo ELEMNT család átgondolt szoftvere és egyszerű menürendszere felkeltette az érdeklődésünket, ezért elkezdtük a termékek tesztelését, és mivel az ELEMNT BOLT nagyon bevált számukra, 4-5 hónapja elkezdtük megszervezni a termékek forgalmazását. A magyarországi disztribútorral több megbeszélést követően, a németországi Wahoo csapat június végén úgy döntött, hogy felvehetjük a kínálatunkba a cég termékeit. Ennek örömére pedig egy Wahoo ELEMNT ROAM teszttel indítottunk, amit most meg is osztunk.

Véleményünk szerint és használati tapasztalataink alapján hatalmas potenciál van az ELEMNT készülékekben, mivel a Wahoo az Apple-höz hasonló, nagyon jól átgondolt plug-and-play felhasználói felületet biztosít. Egy 10-15 perces ismerkedés után, gyakorlatilag percek alatt összeállítható a túra vagy az edzés útvonala! A virtuális térképet iPhone készülékünkről vezeték nélkül, másodpercek alatt varázsolhatjuk az ELEMNT család bármelyik tagjára (kivéve a MINI-t), – mely így egy turn-by-turn navigációs eszközként képes üzemelni.

Újabb tesztalanyunk: a Wahoo ELEMNT ROAM

A Wahoo 2019-ben egy új kerékpáros GPS készülékkel bővítette az ELEMNT családot. Az eddigi 3 modell az ELEMNT, ELEMNT BOLT, és ELEMNT MINI mellé érkezett az új ELEMNT ROAM. A termék külső megjelenésében a ELEMNT BOLT-ra hajaz. Ugyan a sajtófotókon nem tűnik sokkal nagyobbnak nála, viszont fizikai valójában lényeges méretbeli különbség van a két termék között. Én a jól bevált Garmin EDGE 520 mellett használom a ROAM-ot. Az Edge 520-as méretei nagyságrendileg megegyeznek a BOLT méreteivel. Mivel az első teszthétre a ROAM mellé biztosított nekünk a disztribútor egy BOLT-ot is, így erősen elgondolkodtam, hogy ez utóbbit kellene alaposan górcső alá venem, mivel az EDGE 520 méreteihez vagyok szokva és túl nagynak találtam a ROAM-ot. Azonban a konfigurálás során annyira megtetszett a matt kijelző és a színes térkép, hogy végül a Wahoo zászlóshajójára esett a választásom, amit egyáltalán nem bántam meg.

Mi minden derült ki a Wahoo ELEMNT ROAM teszt során? Olvass tovább!

#Széljegyzet: Új modell vagy csak egyedi fényezés?

Íme egy rövid videó a részletekről. A lentebbi fotó a Spark RC 900 WC N1NO HMX kerékpárról a Scott új főhadiszállásán készült Givisiez-ben.

Az új főhadiszállás előtt

Pár órája a bikeonscott és a scottmtbracing instagram oldalakra felkerültek fotók egy valószínűsíthetően új Scott Spark-ról. Az aktuális modellt 3 évvel ezelőtt, a riói olympián mutatták be. Nem jellemző a Scott-ra, hogy sűrűn cseréli a jól bevált kerékpárjait, jó példa erre, hogy a 2017-től kapható Scale sorozat korábban 2012-ben frissült. Ha kíváncsi vagy olvass tovább!

OPEN hivatalos partner

új ösvényeken


OPEN

Hogyan ismertünk meg egy emberi léptékű vállalkozást, az OPEN Cycle-t? A történet úgy kezdődött, hogy eldöntöttük: az eBike szervizelés mellett, szeretnénk elmélyedni a Shimano Di2 rendszerek kiépítésében és tesztre szabásában. Ehhez be kell állítanunk egy tesztrendszert, amin kísérletezhetünk. Az E-Spark bringánkat Shimano STEPS E8000 rásegítéssel szerelte a Scott, így a Di2 rendszer működéséhez szükséges BT-DN110 modelszámú akkumulátor már adott egy BT-E8020 alsó vázcsőbe integrált telep formájában. Az első gondolatunk tehát az volt, hogy ezt a bringát fogjuk fejleszteni egy RD-M8050-es XT hátsó váltóval és a hozzá tatozó SW-M8050 jobb oldali váltókarral.

A fenti rendszer kiépítése túl egyszerűnek bizonyult, nem éreztünk benne igazi kihívást. Időközben ezt a projektet is továbbgondoltuk, dangerholm (Gustav Gullholm) egyedi megoldásai alapján, de erről majd később beszámolunk. 🙂

Végül egy OPEN bringa felépítése mellett döntöttünk, Shimano Di2 elektromos rendszerrel. És hogy miért pont egy OPEN-t választottunk? Ha kíváncsi vagy olvass tovább!

Shimano eBike rásegítési fokozatok

vedd vissza a rásegítést


Testreszabható az ECO mód is!

A Shimano STEPS (Shimano Total Electric Power System) E8000-es rendszerrel június közepe óta ismerkedünk, ugyanis ekkor érkezett meg a Scott E-Spark 720 Plus típusú kerékpárunk (a bringáról még később részletesen beszámolunk). A japán gyártó a STEPS eBike meghajtásaihoz ingyenesen letölthető applikációt fejleszt. Az E-TUBE PROJEKT névre keresztelt szoftver funkcióit tekintve kissé elmarad a Specialized Mission Control app-tól, de a meghajtási rendszer főbb tulajdonságai testreszabhatóak. Beállíthatóvá vált tehát az ECO mód is, egyenesen a telefonodról!

Véleményünk szerint a Shimano és a Specialized (utóbbiban a Brose gyártja a motort) eBike meghajtások nagy előnye a Bosch rendszerekkel szemben, hogy a rendszer szoftveresen, a felhasználók által is hozzáférhető és konfigurálható.

Képekért és a cikk folytatásához kattints ide!