A tuning beszereléséhez ezekre a szerszámokra lesz szükséged.

hadd szóljon!


eBike tuningolás otthon – így állj neki

Az eBike tuningolás témájáról korábbi cikkünkben már sokat írtunk (lásd itt), azonban két gyakori kérdésről még nem ejtettünk szót: “Otthon is elvégezhető az eBike gyorsítása?” illetve “Milyen szerszámokra lesz szükségem az eBike-om tuningolása során? ”

Az eBike tuningolás menete

A legtöbb tuningot Bosch motoros kerékpárokba építjük be, így ebben a bejegyzésben összefoglaljuk, hogy miként történik eBike szervizünkben a VolSpeed limit-módosító beszerelése egy Performance Line CX  motoros bringába.

Az eBike felhelyezése a szerelőállványra

A választásunk egy Park Tool PCS 4-2 állványra esett, mert könnyű súlya ellenére stabilan tartja még a Scott Spark Eride gépünket is, ami a maga 27 kilogrammjával (eddigi legnehezebb eBike-unk) a nehézsúlyú ligába tartozik. Amikor belevágtunk az eBike szervizelésbe helytelenül használtuk a szerelőállványt, ami annyit jelent, hogy nem emeltük fel a megfelelő magasságra az eBike-ot, amit a derekunk alaposan megsínylett.

Figyeljünk a megfelelő magasságra!

Figyeljünk a megfelelő magasságra!

Ha már állványon való szerelés, akkor essen pár szó a helyes állványhasználatról is: ha állványon szerelsz, akkor az emelés előtt távolítsd el az akkut, ezzel 2,5-3 kilogrammot nyerhetsz. Törekedj arra, hogy az eBike éppen szerelés alatt álló része, mindig olyan magasságban legyen, hogy egyenes háttal tudj bütykölni!

Bekapcs, tesztlista, kikapcs

Az állványra való rögzítést követően visszahelyezzük az akkumulátort majd bekapcsoljuk a kerékpárt. Ezt követően végigmegyünk tesztlistánkon, majd ha minden megfelelően működik, kikapcsoljuk a bringát, kivesszük az akkumulátort el is kezdjük a szerelést.

Szétszerelés

Bosch motoros bringáknál a bal oldali hajtókar imbusz csavarjának a feloldásával, majd az alkatrész (hajtókar) tengelyről történő lehúzásával kezdünk. Ehhez szükségünk van egy menetes hajtókarlehúzóra, illetve egy 8mm-es imbusz csavarkulcsra is.  Nagyon figyelmesen kell eljárnunk mielőtt nagy erőkkel nekikezdünk a kar lehúzásának,  tudniillik itt előfordulhat, hogy a hajtókar gyártója egy apró alátétet helyez az imbusz csavar alá (magán a csavaron is van egy alátét) ami kicsavaráskor nem tekeredik ki. Ha ezt bent felejtve feszíteni kezdjük a hajtókarlehúzó belső tengelyét, akkor ezzel gyakorlatilag kúposra préseljük a hajtókar belső peremén lévő gyűrűt (alátétet). Egy ilyen figyelmetlenség után van úgy, hogy 15-20 perc eltávolítani a beszorult alkatrészt. Nagyon fontos, hogy hajtókarlehúzó szerszámnak a belső tengelye felfeküdjön a középső tengelyre (amit eBike-oknál mi középrészként is nevezünk a szervizben).

Az általunk tuningolt Bosch rendszerű eBike-oknál eddig még nem volt szükség a hajtás oldali hajtókart leszerelésére, így a bal oldali lehúzását mindig a motor műanyag burkolatának megbontása követ. Ezeknek a kicsavarásához Torx csavarkulcsot használunk. (Visszaszereléskor nagyon óvatosan kell rögzíteni, mivel azok a műanyag vázba futnak, így könnyen túlhúzhatóak.)

Előtűnnek a csatlakozók és kábelek

A jobb és bal oldali műanyagburkolat szétpattintása után az autóiparból ismerős csatlakozókat és kábelek fogadnak minket. A Bosch motoros rendszereknél 5 gyári csatlakozási pontot számolunk, amik a következőek:

  • első világítás,
  • hátsó világítás,
  • Bosch vezérlő (Intuvia, Purion, Kiox, stb…),
  • sebességmérő jeladó,
  • valamint az akkumulátor csatlakozó.

Elegendő a vezérlő és a sebességmérő csatlakozóit kihúznunk (elölről a második illetve a negyedik). Ezeknek a helyére a gyári kábelezéshez csatlakoztatva telepítjük magát a tuningboxot.

Tipp: Érdemes letesztelni a tuningot mielőtt beszereljük a fix helyére.

A tuning aktiválása

  • bekapcsoljuk a kerékpárt, majd megvárjuk, hogy felálljon a rendszer
  • nyomva tartjuk a mínusz gombot 3-5 másodpercig
  • elengedjük a mínuszt és átállunk a pluszra szintén 3-5 másodpercig
  • hallunk majd egy apró kattanást a motortérből
  • az alábbi sebességértékek jelennek meg: 11,1km/h majd 10km/h ezt követi 25km/h és 0km/h-val fejezi be az aktiválást a Volspeed.
  • A mínusz gomb ismételten történő 3-5 másodperces nyomásával előhozható egy rejtett menü amit mi a tuning konfigurálási felületének hívunk. Ez nem más mint az aktuális sebességszámláló, ahol előszőr egy 32km/h-ás értéket fogunk látni, ami a plusz gombbal növelhető. Ha megtaláltuk a rásegítés számunkra legoptimálisabb mértékét, egyszerűen csak elengedjük a plusz vagy mínusz gombot, és várunk míg a kijelzőn ismét meg nem jelenik a 0 km/h-ás érték.

Szöszmötölés – az extra kábelek elrejtése

Ezt követően az időt nem sajnálva, olykor 40-50 percet is elszöszmötölve találjuk ki, hogy hová rejtsük el az extra kábeleket és magát a tuningboxot. Van úgy, hogy a motor komplett kiépítése után, az alsó vázcsőbe vagy a nyeregvázcsőbe szoktunk elhelyezni, amit szivacsos védőközegbe teszünk, így elkerülhető a zörgés.

Az aktiválás lefuttatása után az összeszerelés már nem egy bonyolult folyamat, azonban ügyes kezekre és figyelemre itt is szükségünk lesz.

Sajnos találkoztunk már olyannal, hogy az utolsó torx behelyezése közben a tuningbox egyik kábele elszakadt és emiatt nem üzemelt megfelelően a nálunk vásárolt termék. Mivel Apple és Drón szervizünk megfelelő szerszámparkkal és rutinnal rendelkezünk mikroelektronika terén, így a szakadt kábelt ki tudtuk javítani, majd az ismételt beszerelést inkább ránk bízta az Ügyfél.

A kábelek precíz elhelyezése.

A kábelek precíz elhelyezése.

Ha megvan a fix helye a box-nak, akkor elkezdhetjük a hajtókar felszerelését és a kerékpár szabadban történő tesztelését. A beépítés követő 50-100 km megtétele után, érdemes ellenőrizni a hajtókar tártócsavarának nyomatékát. Ezt mi szívesen megtesszük ha felénk gurulsz a kerékpároddal.

Szoftveres gubanc

Eddig csupán egyetlen komplikált esetbe futottunk bele, amit ezideáig sem tudtunk megfejteni. Egyik Ügyfelünk vásárolt nálunk egy VolSpeed tuning boxot, amit be is épített magának, de sajnos nem lehetett aktiválni azt.

Hosszas telefonbeszélgetés után megbeszéltük, hogy behozza a kerékpárt és megvizsgáljuk, hogy a beépítés során nem szakadtak-e kábelek, illetve minden csatlakozó a helyén van-e. Bevizsgálás után megállapítottuk, hogy a beépítés szakszerűen történt. A beépített tuningot eBike szervizünkben sem tudtuk aktiválni, de a soron következő másik két új VolSpeed – amit a helyszínen építettünk be – ugyanezt a hibát produkálta.

Mivel kizárható volt az, hogy az eBike tuning okozza hibát, így következő lépésként felszereltünk egy régebbi szoftverrel rendelkező tesztakkumulátort, de a tuning továbbra sem volt aktiválható. Ezt követően egy másik szoftververzióval telepített Intuvia kijelzővel is tesztelni kezdtük, és láss csodát, az aktiválási folyamat azonnyomban elindult és hiba nélkül le is futott. Fejvakarás következett, majd megbeszéltük, hogy teszünk egy próbát a szoftverfrissítésre, mert egyértelművé vált, hogy a frissebb szoftverrel rendelkező Intuvia kijelző jelenti a megoldást a problémára. Sajnos a szoftverezés nem futott le, az Intuvia és a motor nem volt szoftverezhető. Végül megegyeztünk, hogy a frissebb szoftverű Intuviával lesz használva az eBike.

Brose: egy érdekes eBike tuningolás története

A Brose motoros bringáknál a három legismertebb tuning a PearTune MSO, a Speedbox és a BadAss box. Ez utóbbi a legegyszerűbb, mind a beszerelést, mind a működést tekintve. A PearTune és a Speedbox tuningok installálása hasonlóan zajlik mint a Bosch motoros kerékpároknál, tehát a bal oldali hajtókar és motorburkolat lebontását a sebességérzékelő szenzor motorblokkba futó csatlakozójának kibontása követi.

A tuning alanya: Specialized Turbo Levo

A tuning alanya: Specialized Turbo Levo

Amennyiben a PearTune MSO-t választjuk, úgy azt rögtön a motorblokkba fogjuk csatlakoztatni, sajnos sokkal kevésbé kulturáltan mint mondjuk egy Bosch eBike tuningot. A másik lehetőség a fent is említett Speedbox tuning, ahol a sebességérzékelő kábelét csípjük el, majd blankoljuk, amit a box csatlakoztatása követ. Mivel a Specialized eBike-ok is Brose motorral kerülnek forgalomba, így ezeknek a tuningolását is vállaljuk, a fenti limitmódosító eszközök egyikével.

Shimano: elég egy szoftver?

Shimano PCE1

Shimano PCE1

Igen, sok esetben a Shimano rendszereknél “tiszta kézzel” elvégezhető a tuningolás. Mi legtöbbször az eMax szoftverével dolgozunk, de természetesen kínálatunkban a SpeedBox tuningmodul is megtalálható Shimano rendszerekhez is. Az eMAx-nál nincs szükség szerszámokra, és állványra, elegendő egy stabil PC és egy Shimano PCE1 vagy PCE02-es interfész.

Ha elakadnál otthon a tuning beépítésében keress meg minekt bátran és megpróbálunk segíteni!

Cross-bringák karbantartáson

k(R)ossz karbantartás


3D nyomtatás a kerékpárszervizben

Bármennyire is e-Bike szerviz vagyunk, néhanapján megtalálnak minket más bringás berkekből is. Kaptunk egy felkérést egy Cyclo-cross-os sporttárstól, hogy a 2020-as kecskeméti OB-ra készítsük fel a CUBE Cross Race C:62 Pro kerékpárját.

Ez a Cross gép sok sebből vérzett, azonban a legnagyobb problémát a fékváltókar akadása okozta. Mivel számunkra az igazi kihívást ez jelentette, így a karbantartás hiányából adódó hibákról egy-két képet láthattok majd, de részletesen nem fogunk ezekre kitérni a bejegyzésben.

Shimano Ultegra fékváltókar gyorsszerviz

Frissítés (2020.01.14.): Az OB-n jól szerepelt a javított fékváltókar, kíváncsiak vagyunk, hogy bírja majd hosszú távon a terhelést.

Mivel a kecskeméti pálya viszonylag sík, így fontos, hogy nagytányérra is fel lehessen pakolni a láncot, aminek alapfeltétele, hogy működjön a bal első váltókar. A javításra minössze 3 nap állt rendelkezésre, ilyen rövid idő alatt az új cserealkatrészt (komplett fékváltókar) nem tudtuk volna beszerezni, ezért azt beszéltük meg, hogy ha nem javítható a fékváltókar, akkor megpróbáljuk kiiktatni az első váltót úgy, hogy a lánc csak a nagytányéron futhasson és az első váltó láncvezetőként maradjon a rendszer része. Első körben a kormányon vizsgálgattuk a fékváltókar mechanikáját. A szemrevételezést egy mélyebb átvizsgálás követte. Ahhoz, hogy az Ultegra STR-8000 fékváltókar a szervizasztalra kerülhessen, a bandázs letekerése után kikötöttük az első fékcsővet és a váltóbovdent is kiszabadítottuk a vázból.

Tipp: mielőtt az elhasznált bovdent kihúznád a vázból, csúsztasd bele egy vékony bovdenvezető műanyag csőbe, amit a bovden kihúzásakor kell áthúznod a vázon. Ezt az új bovdenhez behúzószálként használhatod majd. Ha ezt elfelejted, akkor sincs nagy probléma, mert a bovden egy erős mágnessel a karbon vázban szépen terelhető. Természetesen a Park Tool-nak erre is van egy professzionális megoldása. Mi egyelőre a fenti módszerekkel mindig megoldottuk a bovdenezést, de Di2 kábelezéshez jól jöhet az IR-1.2 szett.

Ahogy a bevezetőből is kiderült már, a bringának aktív cyclocross versenytempót diktálnak. Ebben a szakágban a pályák homokágyakkal és egyéb saras részekkel vannak tarkítva, így elkerülhetetlen az alkatrészek elkoszolódása. A Shimano Ultegra fékváltókarok országúti felhasználásra vannak tervezve, mechanikájuk nyitott, a sár és a homok nagyon könnyen felgyűlik bennük. Főleg úgy, hogy a gyártó alaposan átzsírozza ezt a részt (a precíz működés és az élettartam megnövelése érdekében), ehhez pedig előszeretettel tapadnak a szemcsék.

A helyzete nem szerencsés. Apró, szemcsés. homokkal telve. A füle, a nyelve.

Csapattársunk, Hugauf Marcell kerékpárján már többször is kellett tisztítanunk és újrakennünk a szintén Ultegra kart. Ezért már korábban megvizsgáltuk a Shimano kínálatát, hogy milyen alternatívánk lehet az Ultegra helyett. Sajnos még a dedikáltan gravel felhasználásra tervezett Shimano GRX karok mechanikája sem annyira zárt szerkezetű mint mondjuk a konkurenciáé, a Sram Force 1 vagy Rival 1. Szóval ebben a bejegyzésben dobunk is egy pontot a Sram-nak, a Shimano vs. Sram párharcban. Év végén összesítünk és eredményt hirdetünk! 🙂

Vissza a szervizasztalhoz, folytassuk a bevizsgálást!

A váltóbovdent csak a bovdenházból fűztük ki, a karban benne maradt, hogy az befogható legyen a satuba. Miután ez megtörtént, a rendszerben előfeszíthető maradt a bovdenezés, és indulhatott is a tesztelés. Előszőr is megállapítottuk, hogy a váltókar a forgáspontokon recseg-ropog a homok miatt, azonban a kis tányér irányába szépen teszi a dolgát, lazítja a bovdent. A nagytányér irányába viszont nem lehet feszíteni a bovdent, nem hallani az apró klikkenést. Ez egy retesz oldásának a hangja, ami lehetővé teszi a fékkar befelé – a kormány középpontja felé – történő nyomását.

Ultegra fékváltókar belső szerkezete – elég bonyolult!

Ultegra fékváltókar belső szerkezete – elég bonyolult!

Nagyon alaposan kitisztítottuk, konkrétan kimostuk a mechanikából a szennyeződéseket. Ezt követően láthatóbbá vált a működés is, és munkatársaimmal közösen észrevettük, hogy a fékkarról hiányzik egy apró műanyag alkatrész, mely a fentebb elmlített retesz feloldásáért felel – lehetővé téve azt, hogy a fékkarral mint erőkarral feszíteni tudjuk a bovdent és a váltót a nagytányér irányába mozdíthassuk. Hamar eszembe jutott, hogy van bent egy 105-ös Shimano ST-R7000-es balos fékváltókar. Alaposan górcső alá vettük, és kiderült, hogy a felépítése nagyon hasonló az Ultergra-hoz (meg merem kockáztatni, hogy ugyanaz). Ki is pattintottuk a hiányzó műanyag alkatrészt és átszereltük az Ultegra-ba, ami így tesztelhetővé vált.

Tesztelni kezdtük a megjavítottnak hitt alkatrészt az asztalon, ahol fejjel lefele állt a váltókar, hiszen így tudtuk  belelásni magunkat a mechanika komplex működésébe. Egyik fel-le kattintgatásnál megfordítottam a váltókart a helyes irányba (ahogy a kerékpáron felszerelve áll) és meglepődve tapasztaltam, hogy az nem tartja meg a bovden feszességét. Fordítottam rajta és akkor láttam, hogy a visszapörgést gátló stift rugója ki van akadva, így az alkatrész lifeg. Ezt az apró hibát könnyen áthidaltuk, majd konstatáltuk, hogy a váltókar hibátlanul, a gyári értékeknek megfelelően működik. Mindez jól hangzik, de honnan szerzünk két nap alatt alkatrészt? Érdekes kis kihívás volt ez kerékpárszervizünkben, melyet talán kissé szokatlanul a 3D nyomtatásban szerzett tapasztalatainkkal oldottunk meg…

Induljon a tervezés és a gyártás

A rendelkezésre álló referencia darab alapján Andris nekiállt a tervezésnek. A méretek levételével kezdtünk, amit gépi rajzolás követett. Kinyomtattuk az első prototípust PET-G-ből, de mivel sok-sok nyomogatást kell túlélnie egy ilyen alkatrésznek, nem voltunk biztosak benne, hogy hosszú távon bírni fogja-e a “stresszt” az alkatrész, és nem reped majd el. Ezért inkább úgy döntöttünk, hogy egy keményebb fajta TPU anyagból lesz a végleges alkatrész.

Ez kellően kemény a nyomás továbbításához, viszont épp annyira rugalmas is, hogy szinte elnyűhetetlen. Amiatt is döntöttünk így, mert a gyári alkatrészt fröcsöntéssel készítik, ami sokkal stabilabb szerkezetű, mint a rétegekből felépített, nyomtatott PET-G termék. Az első két “nyomtatvány” a váltó beállításához és újabb méretvételekhez tökéletes volt, de ezek a verziók még nem voltak tökéletesek.

Folytattuk a tervezést, és végül sikerült az eredeti alkatrésszel szinte teljesen azonos terméket gyártanunk, ami nem lötyög, és tökéletesen illeszkedik a helyére.

Az elkészült alkatrész: strapabíró és rugalmas

Az elkészült alkatrész: strapabíró és rugalmas

Mennyire lesz időtálló?

Az elvégzett munkára és a beszerelt alkatrészre 6 hónap jótállást vállalunk. Azt gondoljuk, hogy aktív versenykörülmények között ennél jóval rövidebb idő alatt kiderül, ha hibás a termék. Nem tudjuk megjósolni, de bízunk benne, hogy sokáig stabilan működik majd.

Wahoo KICKR BIKE - Egyszerű beállítás

fordulat a pedálfordulatszám-mérésben


Wahoo szoftver update

A Wahoo kínálatában megtalálható görgők közül már mindegyiket kipróbáltuk, sőt a SNAP és KICKR 2018 modelleket le is teszteltük már alaposan (a KICKR 2018 teszt itt, a KICKR SNAP tesztünk pedig itt érhető el). Amikor arról döntöttünk, hogy melyik tesztgörgőt telepítsük le a műhelyünkbe, akkor az ár-érték arány és a hajtási mechanizmus alapján a KICKR CORE-ra esett a választásunk. Így aztán ezt a görgőt hajtjuk bent a munkatársakkal, s néha meglepetések is érnek minket közben. Példaául egy váratlan “fordulat” a pedálfordulatszám-mérés terén.

Az észrevételünk a KICKR CORE görgőn

Nemrég A céges görgő tekerése közben észrevettük, hogy a KICKR CORE pedálfordulatszám-mérő nélkül is számolja a pedálfordulatot.

A pedálfordulat (angolul Cadence, vagy pedalling rate) azt mutatja meg, hogy kerékpározás közben a hajtókar bizonyos időtartam alatt hányszor forog körbe. Általában 1 perc alatti hajtókarfordulatot adunk meg mérőszámkánt.

Arra a kérdésre kerestük a választ, hogy miként oldotta meg a Wahoo azt, hogy ennél a görgőnél nincs szükség külső szenzor csatlakoztatására e fontos adat begyűjtéséhez. Lehet, hogy ideje megismerkednünk a beépített pedálfordulatszám-mérés fogalmával?

Nyomozás

A kutatómunka úgy kezdődött, hogy felhívtam Nagy Zoli cimboránkat, aki a Snap-et hajtja, és megkérdeztem tőle, hogy Ő miként rögzíti a pedálfordulatot. Gyorsan rávágta, hogy a ROAM-hoz vásárolt Wahoo RPM szenzorral. Bertók Jani csapattársunkat már fel sem hívtam, hiszen egyértelmű volt, hogy Ő a tesztidőszak alatt a KICKR 2018 gyári tartozékai között megtalálható szintén Wahoo RPM szenzorral tekert. Mondanom sem kell, hogy teljesen megkavarodtam, és azon nyomban nekikezdtem a neten való kutatásnak, hogy miként jöhetnek nekem az adatok külső szenzor nélkül. Időközben a kérdésemre bejelentkezett a Wahoo területi képviselője is, aki ezt a linket dobta át email-ben:

Megvan – íme a lényeg

Megnéztem a videót és pár szóban összefoglalom azt a zseniális fejlesztést, amit a Wahoo mérnökei kitaláltak és egy 2019 szeptemberében megjelent frissítésben közzé is tettek.

A teljesítmény és a sebesség mérését a görgő maga elvégezte, de szükség volt egy külső pedálfordulat számlálóval (érdekes, hogy nem hajtókar fordulatként terjedt el) is felruházni a kerékpárt, ha ezt az értéket is mérni szerettük volna. A 2019 szeptember 4-én kiadott firmware-ek már támogatják a beépített pedálfordulatszám mérőt.

KICKR 2018-nál a v3.4.69-es, míg a KICKR CORE-nál pedig a v1.0.11-es firmware verzió.

Pedálfordulatszám-mérés új szintre emelve

Az adatok Buetooth Smart vagy ANT+ FE-C csatornákon keresztül érkeznek. A pedálfordulatszám számítása úgy történik, hogy a görgő szoftvere analizálja a pedálnyomást és a lánc ellenállását.

Örülhetnek az Apple TV-sek is

Egyébként ez azoknak is hatalmas előrelépés, akik Apple TV-vel használják a Zwift-et és a Wahoo görgőt, hiszen ennél az Apple terméknél összesen 3 Bluetooth eszköz párosítására van lehetőségünk, amiből egyik a TV távirányítója. Így két “hellyel” kell gazdálkodnunk, amiből egyikre a kerékpáros görgőt, másikra pedig a pulzusmérőt csatolhatjuk. Tehát a pedálfordulatszám mérőnek nem maradna szabad csatorna, ha nem lenne ez az update!

A távirányító is Bluetooth-on csatlakozik. Az Apple TV-n innentől kezdve, nem kell plusz egy csatorna a pedálfordulatszám-mérés miatt.

A távirányító is Bluetooth-on csatlakozik.

Wahoo ELEMNT - KICKR görgő vezérlése, görgőzés téma

a bejglinek mennie kell


Görgőzés: téli edzés és biciklis hobbi

Mostanság a Wahoo görgőké a főszerep a blogban, hiszen most van itt a szezonja a beltéri edzéseknek. Sport részlegünk idén kezdte el beleásni magát a görgőzés (pontosabban az okosgörgőzés) világába és rengeteg újdonsággal ismerkedtünk meg, de bőven van még mit tanulnunk. Ugyan a szokatlanul enyhe decemberi időjárás lehetővé teszi még azt, hogy a szabadban bringázzunk, amit a havas erdő még izgalmasabbá varázsol, de a napokban beköszönő enyhülésnek és éjszakai esőzésnek “hála” az ösvények gyakorlatilag járhatatlanok. Ha bejönnek tartósan a fagyok és felkeményedik a talaj, lehet majd ismét használni a „játszóteret”, addig meg pörgetjük a pedált a négy fal között, ismerkedünk a Zwift-tel és a görgőinkkel.

Lássuk miféle görgők léteznek és mi mindent tudnak e beltéri bicajos edzőgépek!

A három Wahoo KICKR biciklis görgő

2018 vs CORE vs SNAP


Három biciklis görgő párharca

Mióta beleugrottunk az okosgörgőzés világába, Ügyfeleink közül sokan megkérdezték már, hogy melyik okosgörgőt ajánljuk igazán. A Wahoo zászlóshajóját, a negyedik generációs Wahoo KICKR 2018-at? Vagy a kedvezőbb árfekvésű Wahoo KICKR Core-t? Esetleg a Wahoo belépő okosgörgőjét a KICKR SNAP-et? Mielőtt a kérdésre választ adnánk, nézzük át gyorsan, melyik biciklis görgő milyen lehetőségekkel kecsegtet!

Nézzük a három biciklis görgő összehasonlítását!

bakonyi bandázás


Gravel túra a Bakonyban (képgaléria)

Egy rövid összefoglaló a hétvégi közösségi tekerésről. Az elmúlt időszakban sajnos csak hétvégém van lehetőségem az OPEN-re pattani és kihasználva a november végi szokatlanul száraz és enyhe időjárást megkérdeztem a srácokat, hogy nincs-e kedvük tekerni egy nagyot a Bakonyban.

 

Mondanám, hogy meglepődtem de mivel a hazai bikepacking és gravel szakma krémjéről beszélünk szinte mindenki azonnal igen mondott (Benkő Dávid, Gangel Marcell, Szamos Márton, Szabó Bence). Táv 2x80km volt tervben egy része aszfalton egy része pedig backroadon… Dávid Székesfehérváron várt minket egy kupica pálinkával ami jól jött  csípős reggelen.
Lesd meg a gravel túra további lenyűgöző fotóit!

Wahoo KICKR SNAP kerékpár görgő teszt – APPSolute Sport

virtuális kerékpározás


Nézzük mit tud a Wahoo KICKR SNAP virtuális görgő!

A Wahoo KICKR SNAP kerékpár görgő tesztelője és az alábbi írás szerzője Nagy Zoli, fogadjátok szeretettel saját tapasztalatait!

Bevezetés

Hobbikerékpárosként a hideg őszi idő, a hűvös szél, az egyre rövidülő nappalok és a nedves, csúszós utak miatt egyre kevesebb lehetőség nyílik a szabadban tekerés kiélvezésére. Hogy ne kelljen hónapokra lemondanom kedvenc szabadidős tevékenységemről – hosszas kutatás után – egy okosgörgő megvásárlása mellett döntöttem. A különböző márkák egyre bővülő kínálatából mindenki megtalálhatja a számára megfelelő fajtájú és árú edzőgörgőt, a belépő szintű pár tízezer forintostól a fél milliós csúcskategóriásig. Az én választásom a Wahoo KICKR SNAP-re esett. A Wahoo márka termékeivel korábban is maximálisan meg voltam elégedve minden téren, mert a könnyű kezelhetőség magas minőséggel és korrekt árral párosult. A Wahoo ELEMNT Roam kerékpáros computer – kiegészítve a márka sebesség és pedálfordulat mérőivel – hű társam a hosszú tekerések során. Hosszabb teszt itt olvasható róla.

Olvasd tovább az okosgörgő teszt rejtelmeit!

Scott Scale 900 RC TEAM 2019

felfelé is könnyed


Scott Scale 900 RC Team villámteszt

A Scott Scale nem más mint egy versenyorientált merevfarú “torpedó”, amire én 2015-ben ültem fel előszőr és kis idő elteltével be is szereztem egyet magamnak a 27,5″-os kerékméretű darabból. Ismerkedtem vele, majd jól beállítottam és azóta nem találtam ennél jobb gépet, egyszerűen passzol hozzám. A 2015-ös Scale 730-as bringámmal kicsit több mint 6.500 kilométert tettünk meg közösen, eközben alaposan átalakult és jelenleg pedál nélkül 10,3 kilogrammot nyom. Tökéletes darabnak érzem, de hajtott a kíváncsiság, hogy mivel tudhat többet az új geometria…

Scott Scale 730 2015

Scott Scale 730 2015

Következzen egy beszámoló a bringáról, ami nem túl fotogén, élőben viszont baromi vagányul néz ki és izig-vérig verseny XC mivoltja ellenére játékosabbra sikerült mint a korábbi geometria.

A Scale 900 RC hegyikerékpár tesztet itt olvashatod tovább…

Wahoo KICKR 2018 görgő

görgő-élmény


Wahoo Kickr 2018 első benyomások

Mai írásunk szerzője ismét Bertók Jani, aki némi görgős múlttal örömmel vállalta, hogy tesztelje a virtuális tekerés élményét és egy ígéretesnek tűnő Wahoo Kickr összeállítást. Janié a szó.

Az előzmény: a tesztemet megelőzően 2 téli szezont töltöttem görgőn, a primer motivációm az volt, hogy ne maradjak le tavasszal a nálam erősebb sporttársaktól. Jobb szeretem beleásni magam a dolgokba, mielőtt elkezdem, így találtam rá a Zwift-re. Gyakorlatilag már ehhez a videojáték-sporthoz kerestem az első interaktív görgőmet, ami végül egy Tacx Smart Flow lett. Ezen tekertem le két télen összesen 3500 virtuális kilométert.

És a lehetőség: Magyarországon az APPSolute Sport az egyik viszonteladó a nem sokból, ők biztosították nekem a Kickr 2018-at, a Headwind-et és a Climb Simulatort. Örömmel álltam bele a feladatba, vállalva, hogy írok róla pár bekezdést és csatolok pár képet.

Itt folytatódik a Wahoo KICKR teszt! Kíváncsi vagy, mire képes egy virtuális kerékpár edzőgörgő?

Tesztelheted, tekerheted


Wahoo Kickr tesztelési lehetőség

Az amerikai Wahoo cég kerékpáros GPS computer-eit nagy megelégedéssel használva arra jutottunk, hogy felállítunk egy KICKR tesztgörgőt is az APPSolute-ban. Innentő kezdve nyitott a tesztelési lehetőség – minden okosgörgőzés után érdeklődő kerékpárosnak meg tudjuk mutatni a gépet, mindenki kipróbálhatja, hogy milyen egy helyben tekerni.

Aktív hegyikerékpárosként eddig úgy gondoltuk, hogy nagyon távol áll tőlünk a görgőzés. Korábban ugyanis már párszor ízlelgettük a műfajt – igaz, analóg görgővel. Azzal még sorozatnézés mellett is annyira unalmasnak bizonyult az egész, hogy a kölcsöngörgő hamar visszajutott a gazdájához, és a kerékpáros sporteszközre szánt összeget inkább egy minőségi téli ruházatba fektettük be. Mígnem megismerkedtünk az okosgörgőzéssel…

Wahoo görgő tesztelési lehetőség

A Wahoo magyarországi disztribútorának köszönhetően lehetőségünk adódott tesztelni egy full-full KICKR setup-ot, ami egy KICKR 2018-as csúcsgörgőből, egy KICKR Headwind ventilátorból és egy KICKR Climb emelkedő szimulátorból állt. Ezt a szettet a Fillari Team-ból Bertok Jani tesztelte majdnem két hétig (hamarosan várható egy görgőteszt Jani tollából – frissítés: a blogposzt megszületett, íme), majd mi következtünk. Amint beérkezett az okosgörgő, fel is szereltünk rá egy 11 sebességes, 11-46 kiosztású XT sort. Ez az elöl 32 fogas tányérral kicsit pörgősnek bizonyult, szóval Andris Giant bringája helyett végül egy 3 x 10-es rendszerrel szerelt MTB került fel a görgőre.

Olvass tovább és minden részlet kiderül a görgő tesztelés menetéről!