Wahoo Kickr Bike

Virtuális kerékpárvalóság

KICKR Bike- A SZIMULÁTOR

Az amerikai gyártó, Wahoo által a Kickr Bike-hoz készített videó első pár sorában elhangzik a lényeg: Built for Cyclist by Cyclist. És való igaz. Aki megszállott kerékpáros és kompromisszumok nélkül akar beltéren, a legélethűbb körülmények között, egy igazán profi gépen edzeni, annak nem lehet kérdés, hogy erre van szüksége. Minden apró részleten érződik, hogy valóban olyan, a fejlesztésben résztvevő kerékpárosok által lett tervezve, akik megszállott sportolók és ezt az elhivatottságot beltéren is kamatoztatni akarják. Egy aranyközépút a valóság és virtuális világ között. Egy “edzőrendszer”, ahol és amin ugyanazt élheted át, mint a kinti bringádon, a te méretedben, a te beállításaid szerint, a te kiegészítőiddel és a te hajtás-szetteddel.

Headwind okosventilátor teszt borítókép

lágy szellő lengedez az online bicózáshoz

Wahooligánok luxusventilátora – Headwind teszt

A Wahoo Headwind-ről korábban már Nagy Zoli írt egy tesztet a blogunkba. Most Maczkó Bandi is nekiveselkedett és tesztelte a görgős tásadalom már-már nélkülözhetetlen okoskiegészítőjét. Olvassátok őszinte véleményét!

Ha valaki esetleg lemaradt Maczkó legutóbbi írásáról, itt olvashatja a KickR V5 görgőről írt, irodalmi magasságokba emelő, olvasmányos okosgörgő tesztjét.

Headwind: wahooligánok luxusventilátora

Amikor megvásároltam az első görgőmet, nemigen gondoltam végig, mivel is fog majd járni, ha bent a lakásban, a nappali közepén tekerek 1-2 órát. Az első 10 percet követően aztán a ventilátorhiány miatt – amikor észleltem, hogy nem dőlni, vagy szakadni kezdett rólam a víz, hanem mintha a városi víztározó készlete tervezné átáramlását a testemen – tudtam, hogy hűtés nélkül érdemben görgőzni nem lehet.

KickR Race!

Tacx veteránból Wahooligan

Így pörgött a Wahoo KickR V5 (2020) okosgörgő Maczkó Bandi talpa alatt

Maczkó Bandi vagyok, kerékpáros blogger, Everesting és háromszoros vEveresting teljesítő, párosban Ring24 győztes, a High Rouleurs Society tagja. Emellett ezen mondat írásakor még Tacx fanatikus. A Wahoo Fitness legújabb KickR V5 okosgörgőjét szeretném bemutatni nektek, többször kikacsintva a konkurencia termékére összehasonlítva a szektor két titánját.

Ajtóstól a házba, avagy mi az amit egy Tacx hívő is titkon Neo-killernek hívhat?

Wahoo KICKR logo

Egy kis visszatekintés

A Wahoo KickR története sok-sok évre nyúlik vissza. Ha visszatekintünk, a 2010-es évek elején találjuk magunkat, amikor a néhány tízezer fanatikus az Elite és a Tacx zárt rendszerein gyűjti a virtuális kilométereket, már amikor a szoftver nem fagy le, érzékeli a görgőt, a görgő nem melegszik éppen túl, vagy robban fel a kondenzátora. Egy olyan időszak ez, amikor a teljesítménymérést is imitálni próbáló eszközök megbízhatósága csekély, a választék kicsi és ha letettük egyik platform mellé a voksunkat, bizony ott ragadtunk akár jól, akár rosszul döntöttünk. A megvásárolt videók, szoftverek, csak a saját ökoszisztémán belül működnek, nincsenek appok, stream platform, szinte semmi. A Slowtwitch fórumaim és a Weightweenies legsötétebb bugyraiban néhány elejtett félmondat jelzi valami készül, valami új, valami, amit még nem láttunk.

Olvasd tovább Maczkó Bandi KickR V5-tel szerzett tapasztalatait!

Scott Strike eRide 930

eMTB okostelefonnal

Bosch SmartphoneHub beépítés

Örültünk a megkeresésnek, mikor is egyik Ügyfelünk a jelenlegi Scott Strike eRide 930-as bringájára a Purion helyett Bosch SmartphoneHub-ot szeretett volna felrakatni. Nem csak azért vártuk ezt a feladatot, mert szeretjük az effajta cseréket, szervizeket, hanem mert hiszünk abban, hogy mindenki a saját képére kell, hogy alakítsa a kerékpárját, amihez mi is hozzájárultunk termékkel és beépítéssel egyszerre. Látványos a különbség a Purion és SmartphoneHub között, mivel egy kis, alapadatokat megjelenítő kijelzőről a saját telefonunk színes, mindenttudó képernyője tárul elénk kerékpározás közben. Igaz, meg is oszlanak a vélemények, hogy mennyire szükségeltetik ennyire okos megoldás nagyobb sebességű e-Bike-ozás során, de azt kell mondjuk, hogy felhasználástól függően indokolt. Például, ha navigálni szeretnénk vagy edzésadatokat lekérni, pulzust mérni, időjárást ellenőrizni és mindezt a kijelzőnk segítségével.

Siga CR TEAM – kábelvezető kupakok 3D nyomtatása

A napokban megkeresett minket egyik Ügyfelünk, hogy volna neki egy Siga CR TEAM karbon váza, amiből szeretne egysebességes országúti bringát építeni. Az alkatrészeket szépen lassan összegyűjtögette az álombicóhoz, viszont egy kiegészítő beszerzésénél elakadt. Ha érdekel, hogy melyik a beszerezhetetlen alkatrész, olvasd tovább ezt a bejegyzést.

Nincs szükség ennyi szerelőnyílásra

Mivel a Siga vázra épített kerékpár nem fix hajtású lesz, így a fékek fent maradnak a bringán. A hátsó fék rejtett kábelezésű, úgy mint a váltók bowdenezése. Tehát két nyílás marad, de mi a helyzet azonban a maradék 4 nyílással, ami az első- és hátsóváltó bowdenezését hivatott fogadni? Itt került képbe műhelyünk 3D nyomtatással foglalkozó részlege, és a projektben alkatrész tervezőként és gyártóként vettünk részt.

Az alakrészek tervezése

Sajnos nem álltak rendelkezésre a gyári takaróelemek. A váz korábbi tulajdonosa nem adta a vázhoz, valahol elkavarta őket, ezért elkezdtünk méregetni és ötletelni, majd a tervező programmal rajzolgatni. A lentebbi képeken látható, hogy a nyílás nem szabályos formájú. A  menetes furat felöli oldalon szabályos rádiusszal rendelkezik, az szemben lévő oldalon azonban nem egzakt a forma. Úgy döntöttük, hogy az egyszerűségre és az esztétikára törekszünk, és egy mind a két oldalon azonos sugárral rendelkező alkatrészt gyártunk. Íme pár kép a tervezőasztal mögül.

A végeredmény

Az első prototípust még átlátszó anyagból nyomtattuk, a végleges termék fekete PETG-ből készült, amit P240-es csiszolópapírral mattítottunk és egy belső kulcsnyílású M3x6mm-es imbuszfejű csavarral rögzítettünk. Elégedettek vagyunk a végeredménnyel, nem szakavatott szemek meg sem mondják, hogy nem a gyári szett része ez a kis takarófedél.

Error 504

tuningantituning

Bosch Performance CX tuning vs. 504-es hibakód

Sajnálatos módon pár Ügyfelünk jelezte, hogy a 2020-as Bosch Performance CX GEN4-es motorukba beszerelt tuningot követően a rendszer kiadta a bűvös 504-es hibakódot, ami annyit jelent, hogy érzékelte a tuningot, így vészüzemmódba kapcsolt. Az ezzel kapcsolatos menetről egy korábbi bejegyzésünkben már írtunk, itt a “bűntető körök” jelenthetik az első kibúvót, azaz 90 percet kell tekerni úgy, hogy csak 16km/h-ig segíti a tekerést a motor, és a Bosch egyébként még 2019-ben közölte, hogy a 2020-as, 4. generációs motorokat el fogják látni az úgynevezett “anti tuning” szoftverrel, hogy ne lehessen piszkálni a sebesség szenzort.

Riese & Müller Culture kijelző átépítés és Tinker tuning

Egy, a Riese & Müller márkát nagyon jól ismerő ügyfelünk keresett meg minket egy első generációs Bosch motorral szerelt, elektromos Culture kijelző cseréjével (Bosch Classic-ról Intuvia-ra szereltük át), valamint egy szintén elektromos, karbon szíjhajtással rendelkező Tinker tuningjával. Ámultunk-bámultunk a precizitáson és az alkatrészek rendkívül magas minőségén, amely ezeket a bringákat jellemzi.

Ha kíváncsi vagy a részletekre, sok-sok fotóra, itt olvashatod tovább a szerviz-bejegyzésünket.

Navi by (Bosch) Kiox

Bosch Kiox navigációval

A Kiox kijelző 2019-es megjelenésével egy új színfoltként tarolt, elsősorban az elektromos MTB-t használók között. “Okos displayként” megteremtette a kapcsolatot a digitális világgal, így rengeteg adat kerülhetett letöltésre, feltöltésre, szinkronizálásra és természetesen elemzésre. Viszont! Mindig is hiányzott belőle a navigáció, ami valljuk be, nagyban megkönnyíti az eBike-os életét, főleg, ha ismeretlen erdei terepeken kanyarog. A jó hír, hogy most csupán egy ingyenes, a Bosch eBike applikáción keresztül 2020 júliusától elérhető, szoftverfrissítéssel rátölthető a meglévő computerre.

Bosch Kiox navigáció

Hogyan működik? A továbbiakban megtudhatod.

Shimano EP8 image

Kisebbkönnyebberősebb

Shimano EP8 e-MTB motor 2021

Ahogy ez lenni szokott, az új motorok mindig erősebbek, könnyebbek és halkabbak. Így van ez a Shimano új, EP8-al is, mert elődjéhez, az E8000-eshez képest 300 grammal könnyebb (csupán 2,6 kg), kisebb (10%-al), halkabb (2 Decibellel) és erősebb, a maga 85 Nm-es nyomatékával. A rásegítés mértéke egészen a 400%-ot is elérheti, ami szintén egy magasabb szám az előző konstrukcióhoz képest.

Shimano-EP8-2021 vs EP8000

Bal oldalon az EP8000, mellette az EP8

Na de nézzük kicsit részletesebben:

A szobabiciklizés ígéretes újdonsága – Wahoo Kickr BIKE

Wahooszonegy

Mi várható a Wahoo-tól 2021-ben?

Egyre több gyártó jelenti be a 2021-es termékpalettát, újításokat. A Wahoo-nál kicsit másként ütemeznek és felhasználói oldalról közelítik meg a bejelentéseket. Ügyesen csinálják, mert mindig elhúznak egy-két mézesmadzagot, sőt, még 2020-as újdonságot is hagytak a nyárra, az új Kickr személyében. Szóval a 2021-es kínálat még nyitott kérdés, csupán pletykákat hallottunk mi is innen-onnan, így felelősséget nem vállalunk 🙂

Nézzük is, mire lehet számítani (röviden)

A ELEMNT Bolt lehet, hogy kap egy színes kijelzőt és USB C csatalkozással látják el, hogy kompatibilis legyen több, újabb eszközzel.

Wahoo Elemnt Bolt Stealth

Nem valószínű, hogy sokaknak magas hír-értékkel szolgál, de nekünk szívet megelngető, hogy a komplett Kickr Bike szimulátor megrendelést követően már fixen szállítható -korábban akadozott a szállítás, nekünk is pár hete érkezett meg a rendelés.

Wahoo Kickr Bike

A Wahoo úgy döntött, hogy kifuttatja az ELEMNT GPS computerét, így már nem rendelhető. Nálunk még van raktáron pár darab, ha valaki erre vágyna.

Wahoo Elemnt kifuttatas

A Wahoo Elemnt kerékpáros GPS 2021-től már nem kapható

Sajnos a Tickr X 2 továbbra is hiánycikk, mi is megrendeltül már jó régen, de egyelőre még egy darab sem érkezett. A Wahoo ez irányban erősen változtatni akar, ők sem voltak felkészülve erre a megnövekedett igényre. Jó hír viszont, hogy a “sima” Tickr 2 fehér színben bőven van raktáron és habár a szürkével voltak szállítási gondok, azok is megérkeztek.

Wahoo TICKR X 2 gen. WFBTHR04X

Wahoo TICKR X 2 pulzuspánt

BOLT, ROAM Bundle csomagok a fekete pántokra való nagykereslet miatt nem érkeztek be, de mostanra ismét sikerült készletre rendelni, így elérhető, kompletten.

Egy szó, mint száz, a Wahoo által fejlesztett technológiák már az első generációs modelleknél kiforrottak voltak, -ha szabad így fogalmaznunk- tökéletesítik, valamint felhasználóbarátabbá teszik a termékeket, walahool ez a célja 2021-nek is.