SRAM GX Eagle AXS 1×12 sebességes elektromos hátsó váltó upgrade csomag
Original price was: 234 900 Ft.199 990 FtCurrent price is: 199 990 Ft.
A SRAM AXS elektromos váltó és dropper család legújabb darabja, amely elérhetőbb áron nyújt felsőkategóriás teljesítményt, mint az előd XO1 és XX1. 12 sebességes hátsó váltó, amely a másodperc törtrésze alatt precízen, csendben teszi a dolgát, kábelek nélkül.
A csomag tartalma:
- SRAM GX Eagle AXS 12 sebességes hátsó váltó
- SRAM akkumulátor (akku Eagle AXS hátsó váltóhoz)
- SRAM GX Eagle AXS váltókar és váltógomb Discrete Clamp technológiával (csavarokkal)
- töltő és töltőkábel
- SRAM mini tool szerszámkészlet
- SRAM váltóállító eszköz
Rendelhető frissítés
A SRAM GX Eagle AXS 1×12-es elektromos váltó 2021. március végi megjelenését nagy várakozás előzte meg, olyannyira, hogy előrendelésben elfogyott az összes. Nem véletlen, mert az eddigi legalacsonyabb árú elektromos SRAM váltó, ami a piacra került (talán a legstrapabíróbb is, de ezt majd az idő dönti el).
Legfőbb jellemzője a rendkívüli precizitása. Hangtalanul, finoman és vezeték-mentesen végzi a dolgát, teszi a láncot egyik fokozatból a másikba.
Érdekességként írtunk is egy bejegyzést a SRAM AXS elektromos váltók működéséről, ebből kiderül, miért is ilyen magasan kvalifikált, minőségi termék.
Hátsó váltó
A már bizonyított, felsőkategóriás XX1 és XO1 Eagle AXS váltók analógiájára tervezett GX, a gyártó szerint egy „nyersebb, keményebb” hajtást kölcsönöz, illetve precízebben és pontosabban hozza, amihez egy GX váltó esetében hozzászokhattunk.
Váltógomb
A SRAM AXS applikációjával személyre szabható váltógomb, ami egy pöccintéssel adja le a parancsot a hátsó váltónak. Itt jegyezném meg, hogy nem csak elektromos, hanem vezeték nélküli is a rendszer, szóval tökéletes letisztultságot kölcsönöz a kormánynak és egyben a bringának is.
Overload clutch
Nehéz fordítani, de a SRAM beépített a GX váltóba egy olyan funkciót, amely ütés esetén enged a beható erőnek, így engedi elmozdulni a váltót, ahelyett, hogy fixen tartana, ami sérülést okozhat. Az alábbi, 2 másodperces „videó” szemlélteti ezt a legjobban:
AXS akkumulátor
A jó hír, hogy az AXS akkumulátor minden, SRAM által elektromosan jegyzett váltóval, dropperrel kompatibilis. Ez azért is lehet fontos, mert ha esetleg a dropperünk is elektromos, könnyen cserélhetjük a váltó akkumulátorával, kimerülés esetén. Persze a legjobb, ha van pótakksink.
Egy töltéssel (ami kb. 1 órán belül maxra tölti az akkumulátort) 20 órányit tekerhetünk a mindössze 25 grammos akkuval. Indulás előtt érdemes ránézni a kis LED-re a váltóház oldalán, mert ha zölden világít, minden oké, viszont piros esetében tölteni kell. Biztonsági funkcióként, ha már nincs elegendő töltés a váltó automatiusan letilt. Ez azért is fontos, mert ha váltás közben merül ki teljesen és leáll, láncszakadást, esést, stb. okozhat. Aki nagyon biztosra akar menni, ajánlott egy akkumulátor-védőt is beszerezni, mert rendkívül könnyű és erős, ezért ütés esetén megvédi az akksit a sérüléstől.
SRAM AXS applikáció
Könnyen személyreszabható az összes SRAM AXS, valamint RockShox, Zip és Quarq komponens, egy alkalmazáson belül. Ellenőrizheted az akkumulátor töltését és kb. mindent állítani és kontrollálni egyszerre, hogy a tekerésed közelítsen a tökéleteshez.
Kompabilitás
Ha már eleve SRAM GX rendszerrel szerelt bringád van, úgy rendkívül könnyen cserélhető AXS-re. A SRAM-nak kb. ez nem titkolt célja is volt az elektromos váltó piacra dobásával, mert igyekszenek áttéríteni a felhasználóikat wireless üzemmódra.
Nedvesség, eső, vagy vihar esetében sem kell aggódni, mert az egész rendszer, beleértve az akkumulátort is, tökéletesen vízálló, akár a sima váltód.
Ha teljes GX hajtásban gondolkozol
A GX alumínium hajtókar az első lánckerékkel a SRAM szerint a legjobb, amit valaha terveztek, köszönhetően az X-Sync 2 lánckerék kialakításának. A GX lánc is fontos szereplő, mert egyedi geometriájával (igen, egy láncnál is beszélhetünk külön geometriáról!) és a GX rendszerbe történő illeszkedéséből kifolyólag tökéletesen támogatja a váltás finomságát és pontosságát. Az XG-1275 hátsó kazetta sor az alapja az 520%-os range-nek, valamint a mászásnak.
Érdemes megnézni az alábbi videót, a gyártó nagyon eltalálta a dolgot, főleg az elején, magától mászó váltó alapozza meg a hangulatot és a figura is tökéletes választás volt .
A gyártói oldal itt érhető el.
A csomag tartalma:
- SRAM GX Eagle AXS 12 sebességes hátsó váltó
- SRAM akkumulátor (akku Eagle AXS hátsó váltóhoz)
- SRAM GX Eagle AXS váltókar és váltógomb Discrete Clamp technológiával (csavarokkal)
- töltő és töltőkábel
- SRAM mini tool szerszámkészlet
- SRAM váltóállító eszköz
Érdekelhetnek még…
Kapcsolódó termékek, amik szerintünk érdekesek lehetnek Számodra.
Értékelések
Olvasd el mások értékeléseit, vagy oszd meg saját tapasztalataidat erről a termékről!
Még nincsenek értékelések.