OPEN MIN.D. vázszett
Ha meg szeretnéd rendelni ezt a vázszettet, vagy egyedi kerékpárt szeretnél építtetni erre az országúti vázra, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Az OPEN az első MTB -s ONE+, majd a WI.DE gravel és az U.P., valamint U.P.P.E.R. szintén gravel vázszettet követően a rendkívül aprólékos és grammvadász országútis közönségnek lefejlesztette a MIN.D.-ot. Mondhatni teljes a paletta, de ki tudja, hol állnak meg?
Rendelhető frissítés
Ennek a terméknek az árát euróban is megadtuk, és a Te döntésed, hogy melyik pénznemben fizetsz érte. A megrendelés leadásakor a rendszerünk forinttal számol, ezért ha euróval fizetnél, kérjük, jelezd számunkra.
Amennyiben nem látsz forintosított árat, kérjük, adj le egy rendelést, és felvesszük Veled a kapcsolatot.
A legújabb OPEN MIN.D. magában hordozza a legmodernebb vázkészítési technológiát és a klasszikus formatervezést. Másképpen fogalmazva, választ ad arra a kérdésre, hogy miként lehet innovációval szemet gyönyörködtető esztétikumot egy kerékpárba csempészni.
A gyártó rendkívül költői, mikor a MIN.D. bemutatását írja le. Szerintük (mármint az alapítók Andy Kessler és Gerard Vroomen) a kerékpározás öröme már az első pedálnyomástól kezdődik és a MIN.D. nyergében válik boldogsággá, érezve a könnyűségét, a váz kecsességét, ahogy az OPEN 4 színű logója rád mosolyog, majd elhalványul az első, majd a láncvillába.
A MIN.D. egy olyan kerékpár, amely a teljesítmény és kényelem kombinációja. MIN.D.en egyes grammjának funkciója van. Végtelen és ismeretlen utak kerékpárja: ez a MIN.D. (MINimal Design), amely létezővé vált egy olyan országúti kerékpár képében, amit Andy Kessler és Gerard Vroomen álmodott és akart.
Kényelem
A tervezéskor a kényelem egy kulcsfontosságú kérdés volt, még akkor is, ha országúti vázról beszélünk. Nem utólagos alkatrészekkel, kiegészítőkkel, stb. akarták megoldani a komfortos üléspozíciót, hanem magával a vázgeometriával. A cél továbbra is a sportos és gyors tekerés volt, viszont ezt csupán a nyereg és kormány beállításával akarták elérni.
Másodsorban a rossz utak gyilkolják leginkább a komfortérzetünket és itt nem csak a kövekre és kátyúkra gondolunk, hanem a folyamatos rázkódásra. Ezt részben ki lehet küszöbölni a kicsit nagyobb gumikkal, de maga a vázgeometria, üléspozíció és megfelelő felnik is sokban hozzájárulnak a biztosabb úttartáshoz, így a kényelmesebb tekeréshez -ami nem utolsó sorban több kilométer megtételére ösztönöz.
Vázzal egybeöntött nyeregvázcső
Az OPEN ezt „continous seattube”-nak írja, amit viszonylag nehéz lefordítani, de a lényeg, hogy a nyeregcső egybe van öntve a nyeregvázcsővel és ahhoz, hogy személyre tudjuk szabni a magasságát le kell vágni belőle és arra erősíteni a nyeregcső gallért, majd a sínt és nyerget. Szóval nem egy egyszerű történet, de annál jobban megéri, hogy mindig a legoptimálisabb üléspozícióban tudjuk hajtani.
Az átmérője rendkívül kicsi, mindössze 25mm (30mm a minimum ahhoz, hogy egy 27,2mm-es nyergcsövet bele tudjunk rakni). Ez az átmérő teszi igazán kényelmessé a vázat, valamint biztosítja a folytonosságot. A nyeregcső gallér bilincse nagyon minimalista, szinte láthatatlan, 0-15mm között állítható. A saját, OPEN MOCT nyereg bilincs (Measure Once Cut Twice) állítható 15-35mm között, ami meg is könnyíti az eladást, ha később úgy gondolod, hogy megválnál a MIN.D.-tól (bár nem valószínű, hogy ilyen előfordulhat).
Egyszerűség
Furcsán hangozhat, hogy ilyen tulajdonságot emel ki az OPEN, mert rendkívül triviális, de ahogy fogalmaznak, „a legminimalistább design, ami lehetséges” alapon a MIN.D. egy végletekig letisztult országúti kerékpár, semmi több. Egyszerű, mert nem lehet több.
R-TURN
Az OPEN U-Turn volt az első olyan villa, amely flatmount fékre lett optimalizálva szakítva a standard adapterekkel, amelyek 140 és 160mm-es tárcsákat fogtak fel (hozzá kell tenni, hogy minden esetben 160mm-es tárcsákat kellene használni a nagyobb biztonság és kontroll érdekében). Az R-Turn ugyanezt a „Smartmount” direkt felfogatást használja átütő csavarokkal adapter nélkül. Az új formával és országúti kerékpárra optimalizálva az R-Turn a legkönnyebb villa, ami tárcsafék fogadására alkalmas.
További előnyök
Alább a videó, ahol Andy Kessler röviden bemutatja a 4 évig tartó fejlesztés gyümölcsét. Nagy pillanat, amikor beérik egy ilyen, hosszan tartó tervezési munka és -ha lehet ezt mondani- megváltoztatja a kerékpárról kialakított képet:
Specifikáció
Váz súlya M-es méretben ±3% | 870g | |
Villa súlya ±3% | 335g | |
Méretek | S/M/L/XL | |
Színek | Midnight kék és nyers, festésre-fényezésre előkészített szürke | |
Nyers – RTP (Ready-to-paint) szín | A lakkozás nem szükséges az UV védelem érdekében, de ajánlott a karcok és kopások ellen. Néhány vásárló kezeletlenül hagyja a vázszettet. | |
Középrész típusa | BB386EVO pressfit 86.5x46mm BB héj | |
Ajánlott hajtások, szettek |
(fontos ellenőrizni, mielőtt vágnánk a nyeregcsőből a nyeregcső gallér hosszát, hogy a Di2 váltó akkumulátora elférjen rajta biztosan) | |
Első váltó kompatibilitás | Kéttányéros rendszerrel is kompatibilis | |
Hátsó átütő tengely | 142x12mm Carbon-Ti X-12 | |
Első átütő tengely | 100x12mm Carbon-Ti X-12 | |
Első tárcsafék tárcsájának mérete | 160mm (ez az egy méret kompatibilis) | |
Első féktest felfogatása | Smartmount 160 rendszer, adapterek nélkül, direkt mount | |
Első fékcsavar mérete – SRAM | 2x 37mm „REAR” fékcsavarok 30mm-es “láncvillához” (SRAM part# 00.5318.005.008) | |
Első fékcsavar mérete – Shimano | 2x 43.2mm “REAR” fékcsavarok 30mm-es “láncvillához” (Shimano part# Y8N208030) | |
Első fékcsavar mérete – Campagnolo | Campagnolo SuperRecord “140 mm REAR” tárcsához 1 csavaros, “20-24 mm hátsó mount-hoz” és 1 csavaros “25-29mm hátsó mount-hoz” direkt felfogatással az R-Turn villához | |
Hátsó féktárcsa mérete | 160mm (ez az egy méret kompatibilis) | |
Hátsó féktest felfogatása | Smartmount 160 rendszer, adapterek nélkül, direkt mount | |
Hátsó fékcsavar mérete – SRAM | 1x 27mm (SRAM part# 00.5318.005.004), 1x 32mm (SRAM part# 00.5318.005.006) | |
Hátsó fékcsavar mérete – Shimano | 1x 33.2mm (part# Y8N208010), 1x 38.2mm (part# Y8N208020) | |
Hátsó fékcsavar mérete – Campagnolo | Campagnolo SuperRecord “140 mm REAR” tárcsához 1 csavaros 20-24 mm-es hátsó mounthoz és 1 csavaros “25-29mm-es hátsó mount-hoz | |
MultiStop belső kábelvezető rendszer kompatibilitás | Di2, eTap, EPS, 1x mechanikus (minden szettre) | |
Kormánycsapágy | Cane Creek Integrated IS42/28.6 | OPEN-custom Integrated IS47/38 (complete set part# CAA2011K) | |
Nyeregcső | Integrated mast 25mm BB to saddle | |
Nyeregcső bilincs | OPEN-custom nyereg bilincs micro-szorítóval 25mm-es nyeregcső gallérhoz 15mm-es állíthatósággal (MOCT üléscső bilics 15-35mm állíthatósággal külön elérhető) | |
Nyeregcső sín | Ritchey nyeregcső bilincs 7×7 és 7×9.6 mm-es oldalsó sínekkel | |
Ajánlott táskák | Scicon AeroComfort Road 3.0 | |
Görgő-kompatibilitás | Részletes információ a termékoldalon érhető el. | |
Összeszerelési útmutató | ||
Garancia | Részletek az OPEN weboldalán | |
A vázszett tartalma: kormánycsapágy, üléscső bilincs, nyeregcső bilincs, átűtő tengelyek, 2 darab hátsó váltófül, 2 darab MultiStops (Di2, eTap), kábel kicsúszás gátló, hangtompító szivacs a fékcsövekre, kulacstartó csavarok, leírás | ||
Vázszett ára (Euro) | 3 600 € |
Vázgeometria (gyártói oldalról)
- Estimates; for accuracy use stack/reach of your current gravel/road bike or a fit session.
- Maximum when using 5mm spacer, giving 10mm safety margin on top (30mm margin with MOCT seattube top clamp). Assuming 40mm rail-to-saddle deck (40-45mm is standard for most saddles).
- Standover to the top of the toptube directly above the BB (varies with tire size
- Normalized dimensions to compare to frames with standard (non-zero-offset) seattubes.
S | M | L | ||
rider height¹ (cm) | 160-171 | 169-180 | 178-191 | 188-205 |
BB-to-saddle rail max.2 | 700 | 740 | 780 | 820 |
Saddle height max.2 | 740 | 780 | 820 | 860 |
stack | 535 | 560 | 585 | 610 |
reach | 361 | 373 | 385 | 397 |
standover3 | 743 | 769 | 792 | 816 |
headtube angle | 71° | 72.5° | 72.5° | 72.5° |
headtube length | 135 | 158 | 184 | 210 |
fork offset | 50 | 50 | 50 | 50 |
seattube angle | 72.5° | 72.5° | 72.5° | 72.5° |
seattube angle (norm.4) | 74.0° | 73.5° | 73.5° | 73.5° |
toptube length | 530 | 550 | 569 | 589 |
toptube length (norm.4) | 515 | 540 | 559 | 589 |
BB drop | 73 | 71 | 71 | 71 |
front center | 578 | 584 | 604 | 623 |
rear center | 405 | 405 | 405 | 405 |
wheelbase | 971 | 978 | 998 | 1018 |
A hivatalos, gyártói termékoldal itt érhető el.
Érdekelhetnek még…
Kapcsolódó termékek, amik szerintünk érdekesek lehetnek Számodra.
Értékelések
Olvasd el mások értékeléseit, vagy oszd meg saját tapasztalataidat erről a termékről!
Még nincsenek értékelések.