Ejtett vezetésű alsó láncvillák
Az OPEN 2015-ben mutatta be az U.P. (Unbeaten Path) gravel vázszettet*, melynek ejtett hátsó láncvillája, lassan ipari standardá válik a gravel kerékpárok piacán. Ennek köszönhetően az OPEN U.P. 2,1-es MTB gumikkal is használható, amivel akár egyszerűbb hegyi ösvények is bevehetőek.
Az OPEN WI.DE. (Windig Detours), 27,5″-es kerékszetten akár 2,4-es gumiköpenyek fogadására is alkalmas, amit Andy és Gerard a duplán ejtett láncvillával valósítottak meg.
* A gravel vázszett egy olyan váz + villa kombináció, mely egyaránt alkalmas a szolidabb hegyikerékpározásra, murvás útfelületekre és az országúti viszonyokra.
Van hely bőven
Az OPEN specialitása, hogy műszaki megoldásokat keres arra, hogy a lehető legszélesebb gumiköpenyt, országúti geometriával és hajtással lehessen kombinálni.
A 650b kerékmérettel és jól beállított guminyomással a WI.DE. fürgén mozog az egyvonalas ösvényeken, csúszós gyökereken és a laza köves, sziklás terepek is biztonságosan kezelhetőek vele.
A 700c méretű kerékszettre szerelt országúti gumival a lendületes országúti túrák sincsenek kizárva. A gyártó 35-40mm széles gumikat ajánl, a legkomfortosabb útkezelés érdekében.
A legkeményebb kavicsos utakon is dinamikus haladás érhető el a 28-as gravel gumikkal, amiket egészen 46mm szélességig tud fogadni a vázszett.
Hová tűnt az első váltó?
A legtöbb U.P. és U.P. (P.E.R.) vásárló egytányéros rendszerrel használja a vázszetteket, ami bátorságot adott és a WI.DE. dedikáltan 1×10,11,12 hajtáshoz lett tervezve. Így a kistányér elhagyásával is helyet nyertek az OPEN-esek. A gyártó demo modelljei Sram Eagle AXS 1×12 vezeték nélküli elektromos rendszerrel lettek szerelve. Elöl egy 42 fogas Sram Force DUB egytányéros hajtókar, hátul egy 10-50-es kiosztású XX1 Eagle hátsó fogaskoszorú és egy XX1 AXS váltó felel a meghajtásért. A váltókarok az új Sram Force eTap AXS termékkörből származnak. A kábelek használata így az első és hátsó fékcsőre redukálódott a demo modelleken, amit elegáns megoldásnak tartunk.
Jól állja a sarat a U-TURN villa
A srácok az OPEN-nél, a 160 mm átmérőjű tárcsákat részesítik előnyben. Szerintük ez az arany középút a gravel kategóriában. Az első villa is a kategóriájában a legnagyobb sárférőhellyel rendelkezik és természetesen kompatibilis a fentebb listázott gumiméretekkel. A Smartmount fantázianévre keresztelt féktest rögzítési rendszer előnye, hogy nincs szükség adapterek használatára, így merevebb és könnyebb az első villa.
A több napos “bikepacking” túra sem jelenthet akadályt
Újdonság, hogy a két standard kulacstartó mellett az alsó vázcső talajra néző felén két rögzítési pontot is találunk. A fentebbi egy kulacstartó, míg a kerékhez közelebb eső, középrész alatti foglalatokra egy kulacs formájú szerszámtartó rögzíthető fel, aminek az elhelyezése tudatosan nem középre esik. Ennek az a szerepe, hogy a szerszámos doboz megfelelő távolságra lehessen az első lánckeréktől. A négy foglalat közül a két középsőt használva, egy nagyobb űrtartalmú kulacs fogadása is megoldott. A felső vázcsövön az U.P. modelleknél is ismert rögzítési pontok a WI.DE.-nál is megtalálhatóak, amikre váztáska szerelhető fel.
Mit találok a dobozban?
- Kormánycsapágy
- Üléscső bilincs
- Átűtő tengelyek
- 2 darab hátsó váltófül
- 1 első váltőfül csavarokkal
- 4 darab MultiStops (1x, 2x, Di2, eTap), kábel kicsúszás gátló
- Hangtompító szivacs a fékcsövekre
- Kulacstartó csavarok
- Leírás
Specifikáció
Váz súlya, M-es méretben ±3% | 1 040g | |
Villa súlya ±3% | 390g | |
Méretek | XS/S/M/L/XL | |
Szín | Szürke matt/fénye mix, Nyers | |
Nyers – RTP (Ready-to-paint) | A lakkozás nem szükséges az UV védelem érdekében, de ajánlott a karcok és kopások ellen. Néhány vásárló kezeletlenül hagyja a vázszettet. | |
Középrész típusa | BB386EVO pressfit 86x46mm BB héj | |
Shimano hajtókar kompatibilitás | Mindegyik országúti | |
SRAM hajtókar kompatibilitás | Mindegyik GXP típusú oszágúti, mindegyik DUB standardú országúti és a BB30-as Force | |
Első váltó komatibilitás | nincs, csak egytányéros rendszerrel kompatibilis | |
Első tányér legkisebb fogszáma | 38 fogas (flat & offset rings) | |
Első tányér legnagyobb fogszáma | 46 fogas (flat ring), 42 fogas (SRAM offset ring) | |
Első átütő tengely | 100x12mm superlight Carbon-Ti X-12 | |
Hátsó átütő tengely | 142x12mm superlight Carbon-Ti X-12 | |
Első féktárcsa mérete | csak 160mm | |
Első féktest felfogatási módja | Smartmount 160 rendszer, adapterek nélkül, direkt mount | |
Első fék csavar méret SRAM | 37mm | |
Első fék csavar méret Shimano | 43mm | |
Hátsó féktárcsa mérete | csak 160mm | |
Hátsó féktest felfogatási módja | Smartmount 160 rendszer, adapterek nélkül, direkt mount | |
Hátsó fék csavar méret SRAM | 1x 27mm, 1x 32mm | |
Hátsó fék csavar méret Shimano | 1x 33mm, 1x 38mm | |
Kábelvezető nyílás adapterei | Mechanikus 1x, Di2, eTap | |
Kormánycsapágy | Integrált IS42/28.6 | IS52/40 | |
Nyeregcső | 27.2mm átmérő, zero-offset | |
Kulacstartó | Nyeregvázcső, alsóvázcső, alsó vázcső alsó fele, középrész alatt | |
Összeszerelési útmutató | ||
Garancia | ||
A vázszett tartalma: Kormánycsapágy, üléscső bilincs, átűtő tengelyek, 2 darab hátsó váltófül, 3 darab MultiStops (1x, Di2, eTap), kábel kicsúszás gátló, hangtompító szivacs a fékcsövekre, kulacstartó csavarok, leírás |