Orbea Rise M10
Original price was: 3 195 490 Ft.2 874 990 FtCurrent price is: 2 874 990 Ft.
Ajándék Range Extenderrel! Az Orbea Rise modelleket sosem látott magaslatokban emeli a spanyol gyártó és kvázi kisajátítja a könnyű e-Bike kategóriát. Igazi trail-élménnyel kecsegtet, ami elektromos támogatással, egy normál fully érzését adja, legfőképpen a súlynak köszönhetően. A Rise egy új sztenderdet teremt az e-MTB világában és jóval túlmutat az elvárásokon.
Ha meg szeretnéd védeni kerékpárodat a karcoktól, olvasd el bejegyzésünket a a kerékpárfóliázásról!
Orbea kerékpárodat testreszabott felszereltséggel és egyedi fényezéssel is megrendelheted az Orbea MyO program keretében.
- Orbea Rise OMR 2021 140mm travel 29″ C-Boost 12×148 váz
- Fox 36 Float Factory 150 Grip2 QR15x110 Kashima villa
- Fox FLOAT X Factory 2-Position Evol LV Kashima custom tune 210x55mm hátsó tag
- Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus 12 sebességes hátsó váltó
- Shimano XT M8120 Hydraulic Disc fékszett
- Shimano EP8-RS motor, Orbea RS Internal 360Wh akkumulátor (bővíthető)
Aktuális raktárkészletünkről érdeklődj!
Az Orbea Rise M10, a Rise család koncepciója, hogy kevesebb elektromosság és több kerékpár legyen a nyergünk alatt. Ezt nevezték el „RS Concept”-nek (Rider Synergy), ami annyit tesz, hogy a kerékpáros és kerékpár összhangjára fektették a hangsúlyt és nem az elektromos rendszer és kerékpár együttesére.
Ennek az összhangnak köszönhető, hogy a Rise család, így az M10 esetében is egy teljesen természetes tekerési élményt kapunk pont annyi elektromos támogatással, amire és amikor szükségünk van a következő alappontok szerint: teljesítmény, hatótáv, irányíthatóság és súly (könnyedség).
Az RS egy új filozófia az e-Bike világban, amit az alábbi videó reprezentál, természetesen a Rise előnyeit és egyediségét kiemelve:
RS teljesítmény Shimano motorral
Maga az ötlet, hogy saját fejlesztésű erőforrással szereljék a Rise-ot, nagy fejtörést okozott az Orbea mérnökeinek, de mindig az a cél lebegett előttük, hogy a sokszor említett RS rendszert úgy tudják megalkotni, hogy valódi trail e-Bike-ot teremtsenek.
Kapóra jött a Shimano legújabb fejlesztése, az EP8 motor, mert a terveket látva az Orbea-nál már tudták, hogy ezzel a motorral tudják megvalósítani az új, RS filozófiát felépítve a Rise családot.
60 Nm-es nyomatékával, a sztenderd 25 km/h-ás rásegítésével és mindössze 2,6 kg súlyával az EP8-as motor pont azt a célt szolgálja, amire megalkották.
Érzékenység
Furcsa ezt a szót leírni egy motor kapcsán, de a szenzorok finomhangolása és mechanikája úgy lett tervezve, hogy már 75-95 fordulatszámnál leadja a maximális nyomatékot a motor.
Nem véletlen, hogy ezt az értéket vették alapul, mert pont ennél a fordulatnál adják le a tapasztalt bringások a legnagyobb nyomatékot. Ez a rendkívüli érzékenység, amivel a normál kerékpározás élményét adja a Rise, elektromos rásegítéssel. Sőt, minél erősebben nyomod a pedált, annál több rásegítést kapsz a motortól. Ennek ellenére rendkívül halk, szinte nem ad ki hangot még nagy nyomatéknál sem.
Applikációval személyre szabva
Mivel mindannyian különböző képpen bringázunk, más nyomatékkal, más erőnléttel, ezzel egyenes arányban más elvárásokkal a Rise két profilt engedélyez a Shimano eTube applikációval (a profilok természetesen finomhangolhatók)
Mindkét profil másodpercek alatt állítható az éppen aktuális célnak megfelelően.
PROFIL 1: Finoman segít rá, maximalizálja a hatótávot és teljesen természetes tekerési élményt eredményez.
PROFIL 2: Több rásegítést ad, de folyamatosan szabályozva az „RS concepció” szerint a mértéket.
RS Hatótáv
A Rise-ot annak ellenére, hogy e-MTB, nagyobb hatótávra tervezték. Eco módban 8 órát és 4000 méter szintet lehet menni vele, ami nem kevés, főleg annak tükrében, hogy bővítéssel együtt 612 Wh-ás akkumulátorról beszélünk.
Az Orbea pont azért gondolt a bővítésre, mert a 360Wh-ás integrált akkumulátor nem mindenkinek elég (főleg, mivel az e-Bike piacon már kb. sztenderd a 625Wh-ás akkumulátor a 2021-es modellektől). Kiépíthető egy plusz 252 Wh-ás bővítés, amivel összesen az előbb említett 612 Wh-ra nő a támogatásunk.
Másfélszeres hatótáv
Az RS koncepciónak köszönhetően, mivel könnyebb a kerékpár, kevesebb energiát használ, illetve a rásegítés technikája is a végletekig optimalizált. Pont ezért másfélszer többet bír, mint egy „átlag e-Bike”. Ha párhuzamba állítanánk egy átlag-súlyú elektromos kerékpárral, akkor egy 540Wh-ás akkumulátornak felel meg a súly és ellenállás minimalizálása végett.
Integrált akkumulátor
A mindösszesen 2.2 kg-os, 21.700 cellás akkumulátor a legkönnyebb és legkeskenyebb a piacon és 4 órás kerékpározást enged, nagyjából 2000 méter szinttel.
Bővíthetőség
Ahogy már fentebb írtuk is, egy 252 Wh-ás, 1,4 kilogrammos plusz akkumulátorral bővíthető a Rise 360 Wh-ás erőforrása, így 70%-al növelve a hatótávot. Ez kb. egy 900 Wh-nak felel meg átlag súlyú és kialakítású e-Bike esetében (a Bosch-nál az alap, integrált 625 Wh-ás akkumulátor egy 500 Wh-ás plusszal 1125 Wh-ig tolja ki a határt).
Plusz akkumulátor felhelyezése
Igazából egy kulacstartó, amibe behelyezhetjük a plusz akkumulátort, így ha nem akksi kell, kulacsot is tehetünk bele. Szóval egyszerre erőforrás a bringának és nekünk.
Trail-geometria
A Rise geojának tervezésekor a kezelhetőséget vették figyelembe. Pontosabban a „minden terepviszonynak megfelelő” irányíthatóságot, teljesítményfókuszt, kompromisszumok nélkül. A nagy rugóúttal rendelkező enduro és a finomabb-gyorsabb XC hatékonyságát kombinálva egy középutat próbál képviselni.
Trail-re hangolt felfüggesztés
29″ colos kerekek, a hátsó tag rugóútja 140mm, az első villáé pedig 140mm vagy 150mm.
A jól átgondolt és megtervezett teljes felfüggesztés a vázgeometriába illeszkedve hatékonyan támogatja a teljesítményt. Nincs elnyelt energia, ami főként mászásnál nagyon fontos, viszont a kellő csillapítás is megoldott.
RS irányítás
A Rise irányítása egy kis fejegységről történik, amivel Eco – Trail – Boost rásegítéssel tudjuk használni a kerékpárt. Kicsi és könnyű egységről van szó, ami esztétikailag is hozzájárul a Rise letisztult kinézetéhez.
Természetesen felmerült egy kijelző kérdése is (főleg a Shimano kijelzők kis, kompakt mérete miatt), de az Orbea-nál úgy voltak vele, hogy arra ott van a telefon vagy más GPS computer, esetleg óra. A bal fékkarhoz közel elhelyezett kis kapcsolón két LED jelzi, hogy éppen milyen rásegítést használunk, illetve kapcsolódva vagyunk-e külső eszközzel.
Egyetlen gomb
A bekapcsoló gomb el van rejtve a középcsapágynál, illetve a kábelek természetesen a vázon belül futnak.
Az akkumulátor töltéshez szükséges csatlakozópont is a bekapcsoló gombhoz közel lett elhelyezve a nyeregcső alsó részén. Fontos, hogy mind elhelyezésben, mind anyagában védve van a nedvességtől, kosztól. Az Orbea mérnökei egy integrált „tisztító sapkát” terveztek a csatlakozó pont befedésére, ami nem csak lezárja, hanem meg is tisztítja a kis bemeneteket.
RS Súly
A Rise elektromos rendszere (motor, akkuumlátor, elektronika) könnyebb, mint más e-Bike-ok esetében.
A csúcs Rise 16,5 kg-ot nyom, aminek köszönhetően az alkatrészek is a legjobb minőségű, „normál, trail kerékpárhoz” is használtak, nem a súlyosabb e-Bike-ra tervezettek. Ezzel is itt-ott grammokat, összességében kilókat nyerve az összsúlyból.
Ennek köszönhetően a Rise kezelhetősége közelít leginkább -mint e-Bike- a hagyományos trail bringákéhoz.
OMR váz
Pontosabban „Orbea Monocoque Race” váz, ami egy verseny-minőségű, kemény, de könnyű, fejlett technikával és karbon-szálakkal kialakított vázszett.
A kritikus helyeken, mint például a kormány-fejcsőnél vagy a középcsapágynál különböző betétekkel igyekeztek megoldani a megfelelő csillapításokat, elkerülvén a minimális zajokat, nem kívánt mozgásokat.
Mindössze 2300 gramm!?
32 fogas e*Thirteen alumínium, első lánckerék
Egyedileg fejlesztett, alumíniumból CNC esztergált 32 fogas első lánckerék, ami a mellett, hogy tömegét tekintve rendkívül alacsony, tökéletes hajátst eredményez.
MAXXIS EXO+ REKON MAXX TERRA gumik
Az Orbea még a gumik tekintetében is kooperációval fejlesztett, nem kisebb partnerrel, mint az amerikai Maxxis gyártóval, hogy létrehozzák a Rekon EXO+ verzióját. Pontosabban szólva a Maxxis 2.4 3C Maxx Terra EXO+ gumija egy exkluzívan Orbea MTB gumi, ami magában hordozza a Maxxis gumik összes jó tulajdonságát és megerősített oldalfalvédelemmel bír. A könnyűség és irányíthatóság ismét szempont volt, igazi könnyű, trail gumi.
Specifikáció
Vázszett | Orbea Rise OMR 2021 140mm travel 29″ C-Boost 12×148 |
Első villa | Fox 36 Float Factory 150 Grip2 QR15x110 Kashima |
Hátsó rugós tag | Fox FLOAT X Factory 2-Position Evol LV Kashima custom tune 210x55mm |
Motor | Shimano EP8-RS |
Remote | Shimano E7000 switch unit for assist |
Akkumulátor | Orbea RS Internal 360Wh |
Töltő | Orbea RS Charger (36V-2A) |
Hátsó Váltó | Shimano XT M8100 SGS Shadow Plus |
Váltókar | Shimano XT M8100 I-Spec EV |
Hajtás | e*thirteen e*spec Direct Mount 32T Boost |
Hajtókar | e*thirteen Plus Alu |
Lánc | Shimano M7100 |
Kazetta | Shimano CS-M7100 10-51t 12-Speed |
Fék | Shimano XT M8120 Hydraulic Disc |
Rotor | 180mm Front /180mm Rear |
Kerékméret | 29″ |
Felni | Race Face TURBINE-R30 TLR 15/110mm IS |
Gumik | Eslő: Maxxis Dissector 2.40″ 60 TPI 3CMaxxTerra Exo TLR Hátsó: Maxxis Rekon 2.40″ 120 TPI 3CMaxxTerra Exo+ TLR |
Kormány | Race Face Next R 35 20mm Rise 780mm |
Kormányszár (stucni) | Race Face Aeffect R 35mm interface |
Kormánycsapágy | Acros Alloy 1-1/8 – 1-1/2″ Integrated |
Nyeregcső | OC MC20 Mountain Control Dropper, 31,6mm |
Nyereg | Fizik Taiga S-alloy rail |
Súly | 18 kg |
Méretek | S – M – L – XL |
Évjárat | 2021 |
Mint minden image videónál, természetesen itt is a hatásvadászat a lényeg, de sajnos eléri a célját
A hivatalos gyártói oldal itt érhető el.
Értékelések
Olvasd el mások értékeléseit, vagy oszd meg saját tapasztalataidat erről a termékről!
Még nincsenek értékelések.