A Hoosier Racing Tire története egy amerikai álom megvalósulása két fiatal indianai vállalkozó számára, akik egy személyes víziót váltottak valóra.

Az 1950-es évek elején kezdődött, amikor Bob Newton és támogató felesége, Joyce sikeres versenyzői karrierbe kezdett Észak-Indiana kis aszfaltpályáin. Bob, sok versenyzőtársához hasonlóan, nem volt megelégedve az utcai gumikkal, azok korlátozott méretválasztékával és kemény futófelületével. Ezekben a korai időkben született meg Bobban az az elképzelés, hogy saját, kifejezetten versenyzésre tervezett gumiabroncsokat gyárt.

1957-ben Bob és Joyce úgy döntöttek, hogy saját versenyabroncsok gyártásába kezdenek az utcai abroncsok lágyabb keverékkel történő újrafutózásával (gumiabroncs felújítását jelenti a futófelület lecserélésével). Üzletüket egy elhagyatott lóistállóban kezdték az Indiana állambeli South Bendben, ahol a helyi versenyzőknek adták el gumiabroncsaikat. A Hoosier nevet azért választották cégük számára, hogy tükrözze Bob középnyugati versenypályákon szerzett gyökereit, és a Hoosier Tire márkát ma megtestesítő lila színt Bob első versenyautójáról mintázták.

Bár az újrafutózással foglalkozó üzletág nagyon sikeressé vált, Bob tudta, hogy a jövőbeni növekedéshez célzott, teljesen új Hoosier Tires gumiabroncsokra lesz szükség. 1962-ben, egy kereskedői konferencián a Mohawk Rubberrel folytatott beszélgetés után ez az álom valósággá vált. Az első célzottan versenyabroncs hamarosan következett, és amikor a Mohawk 1978-ban bezárta kapuit, Newtonék megnyitották saját gyárukat, az első kifejezetten versenyabroncsok gyártására szolgáló gyárat az Indiana állambeli Plymouthban.

Bob soha nem pihent a babérjain, 1988-ban a Hoosier Tire csapatot a NASCAR Winston Cup Series-be vezette. Az amerikai autóversenyzés legmagasabb szintjén töltött első évében a Hoosier kilenc győzelmet aratott, miközben 1989-ben a Daytona 500-on megszerezte a legfontosabb győzelmét.

1992-ben a Hoosier újabb merész lépést tett, és úgy döntött, hogy megépíti második gumiabroncsgyárát, hogy felkészüljön a vállalat visszatérésére a NASCAR Winston Cup sorozatába. Ezt a gumiabroncsgyárat kizárólag a tömlő nélküli radiál versenyabroncsok gyártására szánták. A vállalat 1994-ben tért vissza a NASCAR-ba, és 11 pole pozíciót és négy győzelmet szerzett. Ugyanez a radiál gumiabroncs-technológia az alapja a Hoosier folyamatos sikereinek az SCCA, SOLO és Vintage Sports Car Racing versenyeken.

Az ezredfordulón a Hoosier Tire egy hatalmas, többéves üzemkonszolidációs és korszerűsítési programot is végrehajtott, amely az összes gyártási műveletet egyetlen komplexumba vonta össze. 2011-ben a Hoosier és a Continental Tire között partnerség jött létre, amelynek keretében a két vállalat együttműködött a Rolex Sports Car Series hivatalos spec abroncsának gyártásában és forgalmazásában, amely program nyolc évig tartott. 2016. október 4-én a Hoosier Racing Tire-t felvásárolta a Continental Tire.

Ma a Hoosier Racing Tire a világ legnagyobb versenyabroncsgyártója. A Hoosier mára több mint 1000 különböző típusú versenyabroncsot gyárt. A vállalat saját 300 mérföld/órás tesztkerékkel; technológiai központtal; korszerű, teljesen integrált gyártóüzemekkel és egy csúcstechnológiás keverőüzemmel rendelkezik. A Continental Specialty Tire Business Unit-ba integrálódott, és továbbra is a növekedésre törekszik, mind belföldön, mind nemzetközi szinten.

A Hoosier gyárt Onewheel-hez is gumit terepre és utcai használatra egyaránt.

Mind a(z) 3 találat megjelenítve