Találatok szűrése
25–36 termék, összesen 118 db
A kezdetek
A céget 1974-ben Mike Sinyard alapította, egy kerékpáros rajongó, aki 1500 dollárért eladta Volkswagen buszát, hogy finanszírozzon egy európai kerékpártúrát, ahol Cinelli által gyártott kormányokat és szárakat vásárolt, hogy visszavigye az Egyesült Államokba. Sinyard olyan olasz kerékpár-alkatrészeket kezdett importálni, amelyeket nehéz volt beszerezni az Egyesült Államokban. Majd a cég 1976-ra saját kerékpáralkatrészeket kezdett gyártani, kezdve a Specialized Touring Tire-től. 1981-ben a cég bemutatta első két kerékpárját, a sport-túra kialakítású Sequoiát, és egy országúti kerékpárt az Allezt. A Specialized 1981-ben bemutatta a világ első nagy sorozatban gyártott hegyikerékpárját is, a Stumpjumpert. A Sequoiához és az Allezhez hasonlóan a Stumpjumpert is Tim Neenan tervezte, és Tom Ritchey korai terve alapján készült. A Specialized továbbra is Stumpjumper néven gyárt kerékpárokat, beleértve a hardtail és a teljes felfüggesztésű modelleket is. Egy eredeti Stumpjumpert a Washington DC-ben található Smithsonian Intézetben állítottak ki. 1989-ben a Specialized bemutatta az Epic-et, a világ második tömeggyártású szénszálas hegyikerékpárját.
Az 1990-es évek elején a Specialized bemutatta a Globe városi kerékpárcsaládot. A termékcsalád 2009-ben jelentős újraindításon esett át, melynek eredményeként a Globe saját márkanévvé vált. A Globe márka azóta megszűnt, és a Specialized mostantól fő márkája alatt forgalmazza az „Lifestyle” kerékpárokat.
1995-ben a Specialized elindította a Full Force márkát. A Full Force egy alacsonyabb kategóriás mountain bike márka volt, amelyet sportboltokban és diszkont kereskedőknél, például a Costco-ban értékesítettek. A lépés feldühített néhány prémium kereskedőt. 1996-ban a Specialized visszavonta a Full Force vonalat, és Mike Sinyard bocsánatkérő levelet írt a kereskedőknek. 1996 végére a Specialized elveszítette kerékpárüzleteinek 30%-át, és Sinyard szerint „néhány száz dolláron múlt, hogy csődbe menjen a vállalat”.
A megmentő
2001-ben a tajvani Merida Bikes megvásárolta a Specialized 49%-át, 30 millió dollárért. Mike Sinyard maradt a cég többségi tulajdonosa és vezérigazgatója. 2016-tól a Specialized a Trek Bicycle Corporation és a Giant Bicycles mellett az egyik legnagyobb kerékpármárka lett az Egyesült Államokban.
2012-ben a Specialized visszahívást adott ki körülbelül 12 000 kiskereskedőn keresztül 2007 és 2012 júliusa között eladott kerékpárra, hibás első villa miatt. A visszahívott modellek között szerepel a cég Globe terméke is.
A Specialized Rockhopper hegyikerékpár testreszabott változatát jelenleg a londoni mentőszolgálat használja a város zsúfolt területein működő Cycle Response egységei felszerelésére.
Az elmúlt években sok versenyző használt Specialized kerékpárokat az észak-amerikai és európai professzionális kerékpáros pályákon. 2019-ben a Specialized által szponzorált professzionális országúti csapatok a következők: Deceuninck–Quick-Step, Bora–Hansgrohe, Boels–Dolmans és Axeon–Hagens Berman.
A Specialized által szponzorált hegyikerékpárosok között olyan neveket találhatunk, mint a világbajnok Loïc Bruni, aki a Specialized Gravity Team tagja, Finn Iles, Jaroslav Kulhavy, Christoph Sauser, Lea Davison, Martin Soderstrom, triatlonosok esetén pedig, Brent McMahon, a Forma-1 világbajnoka Jenson Button, Rubén Ruzafa, Non Stanford és még sorolhatnánk reggelig.